حمله موجودات فضایی به آشپزخانه/عکس

کد خبر: 305822

دانشمندان در خصوص وجود موجودات ذره بینی و میکروب‌ها و باکتری‌ها در آشپزخانه‌ها به افراد هشدار می‌دهند و تمییز کردن آشپزخانه برای جلوگیری از بروز آلرژی و حساسیت را توصیه می‌کنند.

حمله موجودات فضایی به آشپزخانه/عکس
باشگاه خبرنگاران: پژوهشگران به تازگی دریافته‌اند که انواع مختلفی از میکروب‌ها و باکتری‌ها در آشپزخانه‌ها وجود دارند. گفتنی است، این میکروب‌ها و باکتری‌ها و حتی جانوران ذره‌بینی که تنها در حدود یک چهارم میلیمتر طول دارند می‌تواند در فضای مرطوب آشپزخانه‌ها رشد انبوهی پیدا نمایند. بررسی‌ها نشان می‌دهند: به‌طور متوسط سه میلیون موجودات ذره‌بینی در تشک خواب افراد یافت می‌شود. گردوغبار و آلودگی یکی از عوامل اصلی به وجود آورنده این میکروب‌ها هستند که به ویژه به محیط‌‌های گرم مقاوم و پایدار می‌شوند و در واقع در فصول سرد سال که خانه‌ها گرمای زیادی دارند، بیشتر یافت می‌شوند.
پژوهشگران دریافته‌اند که این جانوران ذره‌بینی که تنها با تلسکوپ می‌توان آنها را مشاهده کرد در مکان‌هایی از قبیل فرش، ملحفه‌های تشک و مبلمان پیدا می‌شوند و معمولا از باقیمانده‌های پوست ریزی سلول‌های بدن انسان تغذیه می‌کنند. این‌جانوران ذره‌بینی، عامل اصلی بروز آسم و سایر واکنش‌های آلرژیک در انسان هستند. پزشکان شستشو، تمییز کردن خانه از گرد و غبار و هر از گاهی باز کردن پنجره حتی در فصول زمستان برای تغییر هوا را به افراد توصیه می‌کنند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها