هر کس آیت الله جنتی را نقد کند ضدانقلاب است!/ داستان جذابی به نام «سه حیوانی که زمان مرگشان را می دانند» چه بود؟!

کد خبر: 306546

از افرادی که در جامعه رسانه ای به شدت بدنام و شهره به هتاکی و رانت خواری های عجیب و غریب اقتصادی هستند این حرکات ظاهرا انقلابی بعید نیست. بسیاری از اعضای این جریان سیاسی از جمله افرادی هستند که پرونده های متعدد امنیتی و اقتصادی دارند لیکن برای فرار از رسیدگی به این پرونده ها با ژست های شبه انقلابی می کوشند خود را «وجیه» نشان دهند.

هر کس آیت الله جنتی را نقد کند ضدانقلاب است!/ داستان جذابی به نام «سه حیوانی که زمان مرگشان را می دانند» چه بود؟!
سرویس سیاسی «فردا»: عرصه رسانه ای کشور در دوره احمدی نزاد شاهد برآمدن جماعتی بود که جدا از آنکه از حیث اخلاقی و تقوای اجتماعی نازل بودند ،سواد رسانه ای چندانی هم نداشتند. این جماعت که عمدتا وظیفه هتاکی و پرونده سازی علیه منتقدین را بر عهده داشتند فصل تاریکی را در رسانه های کشور رقم زدند که یادآور هتاکی ها و پرونده سازی برخی جراید خاص در دوره اصلاحات بود. وجه مشترک این افراد با «بولتن نویسان دوم خردادی» وصل بودشان به رانت امنیتی است که بقای آنها را تضمین می کند؛هم خوراک و سوژه می دهد و هم مصونیت آهنین پدید می آورد. در تازه ترین شعبده، این جماعت یک گزارش معمولی رسانه ای درباره خطبه هایی از آیت الله جنتی که بازتاب رسانه ای بیشتری داشته است با الفاظی نظیر «همراهی با ضدانقلاب»،«خوراک رسانه ای برای فتنه گران»، «توهین به علمای ربانی » و... ذکر شده و نهایتا نتیجه گیری شاذی از آنها هم شده است. بدیهی است که از افرادی که در جامعه رسانه ای به شدت بدنام و شهره به هتاکی و رانت خواری های عجیب و غریب اقتصادی هستند این حرکات ظاهرا انقلابی برای تحت الشعاع قرار دادن پیشینه و حال این افراد بعید نیست. کما اینکه بسیاری از اعضای این جریان سیاسی از جمله افرادی هستند که پرونده های متعدد امنیتی و اقتصادی دارند لیکن برای فرار از رسیدگی به این پرونده ها با ژست های انقلابی می کوشند خود را «وجیه» نشان دهند. این حربه پوسیده برای کسانی که بارها بارها اقدامات مغایر با منافع ملی آنها مورد تذکر رهبر انقلاب قرار گرفته است گره گشایی نخواهند کرد چه آنکه چهره واقعی این افراد هم برای مردم و هم مسئولان نظام به خوبی آشکار شده است. همین سایت به شدت خوشنام! و مخالف هرگونه رانت! چندی پیش برای لاپوشانی فاصله عمیق خود با نگاه حاکمیتی رهبر انقلاب به تقلب بامزه ای دست زد که از چشمان تیز بین کاربران شبکه های اجتماعی دور نماند. این سایت بعد از سخنان رهبری در حمایت از تیم مذاکره کننده اقدام مضحکی را سامان داد که کاربران شبکه های اجتماعی آن را اینچنین روایت می کنند.

صادق نیکو یکی از کاربران گوگل پلاس دراین خصوص در صفحه شخصی خود نوشت : امروز بعد از سخنان رهبری سایت رجانیوز رو دیدم و فهمیدم که علی اصغر زارعی عضو جبهه پایداری یک موضع گرفته که بسیار بسیار به مواضع امروز رهبری نزدیک است و با ادبیات روزهای گذشته رجانیوز فرق دارد ! علی‌اصغر زارعی در گفتگو با «رجانیوز»: به دیپلمات‌های کشور بی‌اعتماد نیستیم؛ بی‌اعتمادی ما به طرف مقابل است/ انتقادها برای گوشزد کردن خطا در انتخاب سیاست‌هاست/ انتقادها بزرگترین کمک به تیم دیپلماسی است باورم نشد! دیروز ندیده بودمش ولی امروز خبر در صفحه اصلی بود . بعد تاریخ خبر رو دیدم که مال دیروز بعدازظهر ساعت 5:08:26 بوده و قبل سخنان رهبری بوده ! ولی باورم نشد ! گفتم شاید خبر رو تازه منتشر کردن ولی تاریخ انتشار رو دیروز گذاشتن ولی کد خبر "172688" خبرهای قبل و بعدش نشان می داد که این خبر همان دیروز منتشر شده است ! بازهم باورم نشد ! ولی بازهم باورم نشد! کد خبر رو پیگیری کردم دیدم دیروز این خبر با عنوان "سه حیوانی که زمان مرگشان را می دانند" منتشر شده بود ولی امروز بعد از سخنان رهبری این کد خبر به مصاحبه برادر زارعی اختصاص یافته بود !! مجید رفیعی از فعلان رسانه ای نیز در این خصوص در فیس بوک خود نوشت:

سایت رجانیوز بعد از آنکه امروز فهمید که در برابر رفتار دیپلمات های ایرانی که رهبر انقلاب امروز آنها را فرزندان انقلاب نامیدند و ... فقط کمی ! تندروی کرده، یک خبری در بخش اخبار ویژه اش کار کرد که کمی رفتارش را توجیه کند . تا اینجای کار مشکلی وجود ندارد اما این سایت آنجا که خواست بگوید ما خیلی با بصیرت هستیم و زودتر از رهبری می دانیم که نباید تیم مذاکره کننده ایرانی را تضعیف نکرد، گاف بزرگی داد . لذا ساعت مصاحبه با اقای زارعی که از نمایندگان طیف خودشان است رو به دیروز تغییر داد . چطوری؟ ! اینطوری : رجانیوز دیروز یه خبر داشت با این تیتر: سه حیوانی که زمان مرگ شان را می دانند ، رفت این خبر را حذف کرد و جای آن مصاحبه این بنده خدا رو جایگزین کرد. به همین سادگی ...حالا برید ببینید کد خبر 172688 چه حال و روزی پیدا کرده

حال این سایت که بی هنری رسانه ای و بی تقوایی های آن شهره آفاق است. متر انقلابی گری به دست می گیرد تا برای دیگران پرونده سازی کند! داستان «سه حیوانی که زمان مرگشان را می دانند» فقط یکی از هنرنمایی های جذاب این سایت است. امروز ادبیات مشمئز کننده این شبه رسانه آلوده به رانت که طی هشت سال دولت احمدی نژاد از باده «آگهی های خاص» و «بودچه های خاص» به وفور نوشیده و برعکس رسانه های انقلابی اساسا مشکل مالی ندارد، تبدیل به برندی غیر اخلاقی شده است و به عنوان تابلویی از بی تقوایی همه فعالان رسانه ای انقلابی می کوشند شبیه آن نشوند. این روزها از جوانان انقلابی فعال در عرصه رسانه به وفور این تذکر اخلاقی به یکدیگر شنیده می شود که «مبادا شبیه رجانیوز شوی...»
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها