از شهادت یک مرزبان و یک آمر به معروف تا درگذشت سه اهل قلم/ روحانی و احمدی نژاد تعطیلات را چگونه گذراندند؟

کد خبر: 333156

روحانی پس از تحویل سال و در اولین روز از سال جدید با هواپیمای تهران-ساری وارد فرودگاه دشت ناز ساری شده و در یک سفر غیر منتظره در یکی از پلاژهای ساحلی فرح آباد ساری مستقر شد. البته برخی از وزرای دولت تدبیر و امید نیز به اتفاق خانواده شان برای گذراندن ایام تعطیلات نوروزی به مازندران سفر کردند...

سرویس سیاسی « فردا »- 16 روز تعطیلی ایام نوروز به پایان رسید و از امروز امور کشور بعد از بیش از دو هفته تعطیلات به روال عادی خود بازمی گردد. اما تعطیلات نوروز امسال چندان هم بی خبر نبود و اتفاقات ویژه ای در این ایام رخ داد. از ماجرای شهادت یک مرزبان و یک آمر به معروف گرفته تا درگذشت 3 تن از اهالی قلم. از حضور رهبر معظم انقلاب در جمع راهیان نور تا حضور رئیس جمهور کشورمان در کیش و شمال. در این بین تحرکات رئیس جمهور سابق کشورمان نیز در تعطیلات نوروزی ادامه داشت. حضور رهبر انقلاب در جمع راهیان نور حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در ششمین روز از نوروز امسال با حضور در میان هزاران نفر از زائران کاروانهای راهیان نور در منطقه عمومی عملیات شکست حصر آبادان در شرق کارون حضور یافتند و با مغتنم شمردن کاروانهای راهیان نور و تاکید مجدد بر لزوم زنده نگه داشتن یاد و خاطرات، مجاهدتها و جانفشانی های مناطق مختلف عملیاتی دوران دفاع مقدس و رزمندگان و شخصیتهای نقش آفرین آن گفتند: بزرگترین درس دفاع مقدس این بود که نشان داد، یک ملت در سایه اتحاد، ایمان و حسن ظن به خداوند متعال و اعتقاد به صدق وعده الهی، می تواند از همه گذرگاههای دشوار عبور و با ایستادگی در مقابل دشمن، او را وادار به عقب نشینی و شکست کند. رهبر انقلاب اسلامی حضور قشرهای مختلف مردم در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس را در ایام تعطیلات نوروز و همچنین در طول سال، اقدامی پسندیده، صحیح و عاقلانه خواندند و افزودند: همه مناطق دفاع مقدس از جمله خوزستان، صحنه برترین فداکاریها، مجاهدتها و از خود گذشتگی ها بوده است. برای مطالعه متن کامل سخنان رهبر انقلاب در جمع راهیان نور اینجا کلیک کنید.
روحانی در سمنان، شمال، کابل و کیش حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در آخرین روز از سال 92 در سفری چند ساعته به سمنان، لحظه تحویل سال نو رادرکنار مادر خود سپری کرد. روحانی پس ازتحویل سال نو، گفت: خوشحالم که در دقایق اولیه سال جدید، پس از دعا به درگاه حق، براى اعتلاء و پیشرفت کشور و موفقیت و عظمت ملت بزرگ ایران، توفیق یافتم دست مادرم را ببوسم و از دعاى خیر او برخوردار شوم. روحانی پس از تحویل سال و در اولین روز از سال جدید با هواپیمای تهران-ساری وارد فرودگاه دشت ناز ساری شده و در یک سفر غیر منتظره در یکی از پلاژهای ساحلی فرح آباد ساری مستقر شد. البته برخی از وزرای دولت تدبیر و امید نیز به اتفاق خانواده شان برای گذراندن ایام تعطیلات نوروزی به مازندران سفر کردند که در این میان عباس آخوندی وزیر راه و شهر سازی و علی طیب نیا وزیر اقتصاد و امور دارایی وارد شهر رامسر شدند. البته سفر به شمال کشور به دولتی ها مختص نشد و هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز به همراه 20 نفر برای گذراندن تعطیلات نوروزی در کاخ کلاردشت مستقر شد. رئیس جمهور کشورمان بعد از سه روز حضور در کیش، روز 4 فروردین ماه ساعت 17 بعدازظهر با پرواز ایرباس 320 از فرودگاه دشت ناز ساری، مازندران را به مقصد تهران ترک کرد. روحانی در هفتمین روز از نوروز برای شرکت در چهارمین دوره جشن جهانی نوروز وارد کابل شد. محمد جواد ظریفˈ وزیر امورخارجه، ˈمسعود سطانی فرˈ معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و ˈحسام الدین آشناˈ مشاور فرهنگی رییس جمهور کشورمان، دکتر روحانی را در این سفر همراهی می کردند. روحانی بعد از بازگشت از کابل حسن روحانی در دهمین روز از سال ۹۳ به همراه خانواده در محل پاویون تشریفات منطقه آزاد کیش مستقر شدند. نکته جالب توجه اینجا بود که هاشمی رفسنجانی نیز به همراه خانواده خود چند روز زودتر از روحانی به کیش عزیمت کرد. رونمایی از احمدی نژاد مدل 93 رئیس جمهور سابق کشورمان نیز در ایام نوروز بیکار نماند و بالاخره در مجامع عمومی ظاهر شد تا بعد از بیش از 6 ماه گوشه نشینی و دوری از حاشیه، بار دیگر از چهره خود رونمایی کند. احمدی نژاد در اولین روز از سال 93 در اولین نماز جمعه سال جدید حضور یافت.
وی همچنین در اولین ساعات از دوازدهمین روز سال جدید در سفری خانوادگی وارد خوزستان شد و با حضور در منطقه شرق کارون و در منطقه عملیاتی شکست حصر آبادان، بر مزار 9 شهید گمنام دفاع مقدس ادای احترام کرد و طی سخنانی کوتاه در خصوص علت حضور خود در زیارتگاه های 8 سال دفاع مقدس گفت: روزی راحت می نشینیم که پرچم شهدا در بالای کاخ سفید به اهتزاز درآید. احمدی نژاد همچنین در اولین شب از ایام فاطمیه با حضور در بیت رهبری و حسینیه امام خمینی(ره)، در کنار رهبر انقلاب در جمع عزاداران به اقامه عزا پرداخت. طلبه ناهی از منکر دعوت حق را لبیک گفت 25 تیر ماه سال 1390 حادثه‌ای دردناک در یکی از محلات شرق تهران رقم خورد. در این حادثه جوان 19 ساله‌ای به نام علی خلیلی در حین بازگشت از هیئت در حالی که همراه چند نفر از شاگردان یک مدرسه بود به واسطه امر به معروف و نهی از منکر مورد ضرب و شتم قرار گرفت. خلیلی توسط یک نفر از افراد شرور منطقه از ناحیه گردن و قسمت شاهرگ دچار جراحت شد و بیش از 15 دقیقه در خون خود می‌غلتید. در این حادثه تعدادی از مراکز اورژانس بیمارستانی از پذیرش علی خلیلی امتناع کردند تا اینکه یکی از بیمارستان‌های خصوصی در ازای واریز مبلغ 6 میلیون تومان حاضر به پذیرش وی شد. سرانجام علی خلیلی که به دلیل شدت خونریزی به حالت اغما رفته بود بستری شد اما پزشکان امید زیادی به مداوای وی نداشتند. علی خلیلی پس از مرخص شدن از بیمارستان در منزل بستری شد اما هر از گاهی به دلیل مشکلات ناشی از حادثه رخ داده به بیمارستان منتقل شده و بستری می شد. وی بهمن ماه سال گذشته نیز مجدداً در بیمارستان بستری شد و پس از یک ماه به خانه منتقل شد اما سرانجام در سومین روز از ایام نوروز و در بیمارستان بعثت دعوت حق را لبیک گفته و جان به جان آفرین تسلیم کرد و به دیدار اباعبدالله الحسین و یارانش شتافت.
پیکر مطهر علی خلیلی طلبه ناهی از منکر با حضور آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت شهر تهران روز سه شنبه 5 فروردین ماه از مسجدالنبی نارمک تشییع و سپس در قطعه شهدای بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شد. برای مشاهده تصاویر و مطالعه اخبار مربوط به شهادت این طلبه آمر به معروف، اینجا و اینجا کلیک کنید. از شهادت مرزبان ایرانی تا آزادی 4 مرزبان دیگر پس از تکذیب و تاییدهای بسیار در خصوص اخبار منتشره درباره شهادت یکی از مرزبانان اسیر بالاخره معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان خبر شهادت یکی از مرزبانان ربوده شده ایرانی توسط گروهک تروریستی را تایید کرد.
علی اصغر میرشکاری در چهارمین روز از نوروز با تایید خبر شهادت یکی از مرزبانان ایرانی گفت: بر اساس تحقیقات به عمل آمده خبر شهادت یکی از پنج مرزبان ایرانی تایید شده است. ˈجمشید دانایی فرˈ تنها درجه دار از میان پنج مرزبان ربوده شده به شهادت رسیده است. گروهک تروریستی رباینده پنج مرزبان ایرانی از منطقه مرزی جکیگور در جنوب سیستان و بلوچستان یکشنبه شب، سوم فروردین ماه ادعا کرد که یکی از مرزبانان به نام جمشید دانایی فر را به شهادت رسانده است. سرانجام پیکر پاک این شهید بزرگوار به همراه 4 تن از مرزبانان ربوده شد در 15 فروردین ماه و در آخرین روز از تعطیلات نوروز به کشور بازگشت. درگذشت سه اهل قلم در نوروز 93 محمدابراهیم باستانی پاریزی، مورخ، نویسنده، شاعر، موسیقی‌پژوه و استاد بازنشسته دانشگاه تهران، روز پنجم فروردین‌ماه در سن 89 سالگی از دنیا رفت. او در اواخر زندگی از بیماری کبد رنج می‌برد. باستانی پاریزی سوم دی‌ماه ۱۳۰۴ در پاریز، از توابع شهرستان سیرجان در استان کرمان، متولد شد. او تحصیلات ابتدایی را در پاریز به پایان رساند، سپس تحصیلات خود را در دانشسرای مقدماتی کرمان ادامه داد و بعد از اخذ دیپلم در سال ۱۳۲۵ برای ادامه تحصیل به تهران آمد. باستانی پاریزی در سال ۱۳۲۶ در دانشگاه تهران تحصیلات خود را در رشته تاریخ پی گرفت. اهل قلم دیگری که در ایام نوروز از دنیا رفت، ساسان تبسمی، مترجم ادبیات داستانی، بود که یازدهم فروردین‌ماه در سن 67سالگی با ایست قلبی درگذشت. تبسمی آثار متعددی را از نویسندگان مطرحی مانند آندره مکین، پل الوار، ژان لویی فوریه، کریستین بوبن، پاتریک مودیانو، ژرژ سیمنون، فرانسوا موریاک، روژه فورمن و آنتونیا فریزر ترجمه کرده است. همچنین نوشین گنجی، شاعر و نویسنده، سوم فروردین‌ماه از دنیا رفت. این غزل‌سرای نیشابوری و نویسنده رمان «خانم کوچیک» در سال 1319 در مشهد به دنیا آمد و بیش‌تر زندگی خود را در نیشابور و مدتی را نیز در مشهد گذراند. او چند روزی را در حالت کما به سر می‌برد و سرانجام سوم فروردین‌ماه 1393 از دنیا رفت.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد