مرجعی که هر روز صبحانه درست می کرد

کد خبر: 351367

فرزند این مرجع عالیقدر از زندگی پدر گفته و تاکید کرده که او هر روز خودش صبحانه را آماده می کرده است. همچنین در کنار خاطرات مختلف از زیست این عالم دینی، برادر بزرگتر آیت الله فاضل لنکرانی گفته که وی از کودکی ساده زیست بوده است و چند عالم برجسته هم از فضیلت های علمی ایشان سخن گفته اند.

مرجعی که هر روز صبحانه درست می کرد

بیست و هفتمین شماره ماهنامه همشهری آیه با طرحی از چهره آیت الله فاضل لنکرانی و پرونده ای از سبک زندگی و توصیه های ایشان، منتشر شد.

این شماره که در ۱۰۰ صفحه به قیمت ۲۰۰۰ تومان منتشر شده، ابتدا نگاهی به اخبار فرهنگی ماه داشته و در ادامه، تقدیر از مادران چشم به راه در فرهنگسراهای تهران در کانون یک گزارش قرار گرفته است. گزارشی از برپایی نمازجماعت توسط کسبه سبزه میدان، موضوع دیگر گزارش همشهری آیه است و در کنار آن، ویژگی های شخصیتی آیت الله مهدوی کنی در گزارشی با عنوان «مرد اعتدال»، مورد توجه این ماهنامه قرار گرفته است .

در پرونده این شماره آیه، موضوع عیب جویی از همسر مدنظر قرار گرفته و سپس با خانواده ای گفتگو شده که سه نسل آنها حافظ قرآن هستند. توصیه های اسلام درباره تربیت فرزندانی که حسادت نورزند هم از دیگر مطالب این پرونده است. بخش دیگری از این پرونده را هم گفتگو با مادر حمید استیلی، مربی نام آشنای فوتبال کشورمان به خود اختصاص داده و او گفته است که «از خدا خواستم حمید به آمریکا گل بزند».

بررسی پرونده های طلاق و نیز بررسی موج تازه بخشش قاتلین، از دیگر مطالب این ماهنامه است و یک عضو کمیسیون قضایی مجلس در این رابطه گفته است که بخشش، خشونت را در جامعه کاهش می دهد.

اما پرونده ویژه این شماره با عنوان «فضایل فاضل»، اختصاص دارد به سبک زندگی آیت الله فاضل لنکرانی. فرزند این مرجع عالیقدر از زندگی پدر گفته و تاکید کرده که او هر روز خودش صبحانه را آماده می کرده است. همچنین در کنار خاطرات مختلف از زیست این عالم دینی، برادر بزرگتر آیت الله فاضل لنکرانی گفته که وی از کودکی ساده زیست بوده است و چند عالم برجسته هم از فضیلت های علمی ایشان سخن گفته اند.

گفتگو با مادر شهیدی که پس از ۳۱ سال به فرزندش رسید، مطلب اصلی پرونده دین و زندگی است که در کنار گزارشی از مسابقات قرآن تهران و معرفی موسسه ای برای ترویج حجاب به کودکان قرار گرفته است.

گفتگو با یک زوج اندونزیایی که گفته اند روضه های امام حسین(ع) آنها را شیعه کرده و نیز گزارشی از فعالیت های اسلامی یک زوج ایرانی در فنلاند بخش دیگری از مطالب این شماره را به خود اختصاص می دهد.

سبک زندگی عمار یاسر، پاسخ به شبهات دینی و پرسش های روزمره نیز بخش دیگری از این شماره همشهری آیه را به خود اختصاص می دهد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها