بحران اقتصادی دنیا را فرا می‌گیرد/ 15 نشانه خطرناک برای جهان در سال 2014

کد خبر: 352201

نزاع مالی میان آمریکا و روسیه، به‌شدت در حال فزونی است. این درگیری باعث شده است که روسیه به‌طورجدی به این فکر بیفتد که پایه مالی اقتصاد خود را از دلار به واحد مالی دیگری تغییر دهد. این منشعب شدن اقتصاد جهانی، بحران را عمیق‌تر خواهد کرد.

بحران اقتصادی دنیا را فرا می‌گیرد/ 15 نشانه خطرناک برای جهان در سال 2014

سرویس بین الملل «فردا»: بانک جهانی اخیراً در بیانیه‌ای اعلام کرده که جهان باید خود را آماده موج تازه‌ای از بحران مالی کند. بحرانی که عمدتاً آمریکا، اروپا، چین و ژاپن را تحت تأثیر قرار خواهد داد. مایک سیندر-نویسنده پایگاه تحلیلی خبری گلوبال ریسرچ-در مقاله‌ای به بیان نشانه‌ها و دلایل گسترش دامنه و ابعاد بحران مالی جهانی در سال 2014 پرداخته است. در ادامه می‌توانید خواننده متن این مقاله باشید؛

1-در تازه‌ترین گزارش بانک بین‌المللی توسعه اعلام‌شده است که حباب‌های مالی تازه‌ای در آستانه شکل‌گیری هستند. این حباب‌های مالی دیر یا زود شکسته خواهند شد و به‌نوبه خود ابعاد بحران مالی جهانی را فزونی خواهند بخشید. نقش اصلی در خلق حباب‌های مالی را بانک‌های مرکزی بازی می‌کنند؛ اما آن‌ها همواره از پذیرفتن نقش خود در این زمینه، اجتناب کرده‌اند.

2-بدهی خارجی آرژانتین حدود 593 میلیون دلار افزایش پیداکرده است.

3-بانک مرکزی بلغارستان از کنترل دولت خارج‌شده است و این آغاز یک انفجار مالی در این کشور خواهد بود.

4-ماه گذشته، وام‌های پرداختی مربوط به مسکن در اتحادیه اروپا، با بیشترین سرعت تاریخ سقوط کرد.

5-آمار بیکاری در فرانسه در ماه گذشته به یکی از بالاترین رقم‌ها در طول تاریخ این کشور رسید.

6-در تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا، هیچ کشوری رشد مثبت اقتصادی را تجربه نمی‌کند. رشد اقتصادی در این کشورها یا صفر یا منفی است. برای مثال، رشد اقتصادی فرانسه صفر و رشد اقتصادی ایتالیا منفی 1 دهم درصد است.

7-قیمت کالاهای مصرفی در ژاپن با سرعتی سرسام‌آور بالا رفته است. نرخ این رشد در 32 سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

8-کارخانه‌های آمریکایی روزبه‌روز در حال نزدیک‌تر شدن به ورشکستگی هستند. میزان بدهی‌های این کارخانه‌ها و شرکت‌ها با سرعتی در حال افزایش است که تولید این کارخانه‌ها, کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد. البته وضع تولید آمریکا در شرایط فعلی بهتر از اقتصاد چین است. سال گذشته میزان بدهی‌های کارخانه‌های تولیدی چین، از میزان بدهی کارخانه‌های آمریکایی بیشتر شد.

9-بر اساس اعلام دولت چین، حدود 80 میلیارد از وام‌های پرداختی بانک‌ها، به‌جای بخش تولید راهی معاملات طلا و فلزات گران‌بها شده است.

10-آمار بیکاری در یونان حدود 27 درصد است. این در حالی است که آمار بیکاری جوانان در این کشور حدود 57 درصد است.68 درصد بیکاران یونانی، بیش از یک سال است که هیچ کاری ندارند.

11-میانگین نرخ بیکاری در اتحادیه اروپا حدود 12 درصد است. این بالاترین نرخ بیکاری در طول تاریخ این اتحادیه است.

12-بانک مرکزی اتحادیه اروپا چنان در جذب جریان‌های مالی ناتوان است که نرخ بهره در این اتحادیه، اکنون منفی شده است.

13-صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرده است که حدود 25 درصد این احتمال وجود دارد که اتحادیه اروپا در انتهای سال به دامن رکود اقتصادی بیفتد. پیش‌بینی رکود و دور تازه بحران مالی توسط بانک جهانی هم تایید شده است.

14-نزاع مالی میان آمریکا و روسیه، به‌شدت در حال فزونی است. این درگیری باعث شده است که روسیه به‌طورجدی به این فکر بیفتد که پایه مالی اقتصاد خود را از دلار به واحد مالی دیگری تغییر دهد. این منشعب شدن اقتصاد جهانی، بحران را عمیق‌تر خواهد کرد.

15-رشد اقتصادی آمریکا در سال گذشته 3 درصد کاهش‌یافته است. این نزول فراتر از پیش‌بینی هر کارشناس اقتصادی بوده است. آمریکا حدود 60 تریلیون دلار بدهی خارجی دارد. مجموع بدهی جهانی حدود 223 تریلیون دلار است و معوقات بانکی در جهان به رقمی بالغ‌بر 700 تریلیون دلار می‌رسد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها