آوارگی‌ایزدی‌های‌عراق+عکس

کد خبر: 361678
ابنا ـ شمار زیادی از ایزدی‌های عراق، پس از پیمودن مسیری طولانی و صعب العبور و تحمل چندین روز تشنگی و گرسنگی به شهرهای منطقه کردستان عراق، پناه برده و بیشتر آن‌ها در استان دهوک اسکان داده شده‌اند.

عناصر تکفیری و تروریستی داعش از زمان سیطره بر مناطقی از عراق از جمله شهر موصل این کشور، به بهانه اینکه اقلیت کرد ایزدی شیطان پرست هستند، جنایات وحشیانه و غیرانسانی را علیه آنان مرتکب شده است که از جمله این جنایات‌ها، قتل و عام صد‌ها شهروند ایزدی عراق و ربودن زنان ایزدی است.

همچنین حملات تروریست‌های داعش به منطقه شمال غرب عراق و شهرهای مخمور، سنجار و تلعفر باعث آوارگی ده‌ها هزار ایزدی که داعش آن‌ها را ملحد می‌خواند، به مناطق مختلف شده است و بیشتر این آوارگان به رشته کوه‌های مشرف بر شهر سنجار پناه برده‌اند.

اما کوه‌های مذکور، علاوه بر صعب العبور بودن و فقدان دسترسی به سایر مناطق، فاقد هرگونه آبادی است و در آن آب شرب یافت نمی‌شود. نبود آب و غذا و گرمای شدید هوا، باعث مرگ شماری از آوارگان بر اثر تشنگی و گرسنگی شده است. علاوه بر این تروریست‌های داعش، این کوه‌ها را که به پناهگاه آوارگان ایزدی تبدیل شده است، از دور گلوله باران می‌کنند و شماری از ایزدی‌ها در این حملات کشته شده‌اند.

از سوی دیگر کمیساریای عالی امور پناهندگان در سوریه اعلام کرده است که این کشور حدود ۱۵ هزار پناهنده عراقی را که از اقلیتهای ایزدی هستند و از منطقه سنجار حومه موصل گریخته‌اند پناه داده است.

.................

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها