تکیه چمران بر صندلی ریاست؛ طلایی نایب رئیس شد/ لیبرال‌ها کنار رفتند/ریزش معنادار آرای مسجد جامعی

کد خبر: 364783

امروز در جلسه غیرعلنی شورای شهر با رای گیری اعضا، مهدی چمران دوباره رئیس شورای شهر شد.

سرویس سیاسی «فردا»؛‌

در دومین سال تشکیل شورای شهر تهران انتخابات هیات رییسه برگزار و مهدی چمران که سابقه ریاست بر شورای شهر دوم و سوم را داشت به عنوان دومین رییس شورای شهر چهارم برگزیده شد .

در سال نخست شورای چهارم مسجد جامعی با 16 رای و چمران با 15 رای به ریاست شورای شهر تهران رسید .

در این انتخابات احمد مسجد جامعی از سوی اصلاح طلبان کاندیدای ریاست شورا شده بود که با 13 رای ریاست شورا را به چمران واگذار کرد .

طی رای گیری امروز در شورای شهر مهدی چمران با ۱۸ رای دوباره بر کرسی ریاست شورای شهر نشست. - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930609000144#sthash.xZeMjFq4.dpuf

چمران که در اول بهمن 1392 با 45 رأی موافق از مجموع 70 رأی مأخوذه رئیس شورای عالی استانهای کشور شد، عضو شورای اسلامی شهر تهران است که در دوره دوم و سوم شورای اسلامی شهر تهران، ریاست این شورا را عهده دار بود. فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد معماری از دانشگاه تهران است.

مهدی چمران، عضو کمیته استقبال از امام خمینی و جانشین فرمانده ستاد جنگ‌های نامنظم (مصطفی چمران) بوده است. وی همچنین در مقاطعی، ریاست دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس را بر عهده داشت. معاون فرهنگی ستاد فرماندهی کل قوا، مشاور تحقیقات علمی رئیس ستاد فرماندهی کل قوا و ریاست دوره دوم و سوم شورای اسلامی شهر تهران نیز از جمله مسئولیت‌های اجرایی اوست.

وی با پیروزی قاطع گروه آبادگران در دومین دورهٔ شورای شهر تهران به رهبری وی، به عنوان ریاست این شورا انتخاب شد در دورهٔ بعد نیز این جایگاه را حفظ کرد.

طلایی به عنوان نایب رئیسی شورا انتخاب شد

پس از رأی‌گیری برای انتخاب رئیس فی‌مابین دو کاندیدا (مهدی چمران و احمد مسجد جامعی) و کسب 18 رأی از سوی چمران و نشستن بر صندلی ریاست، رأی‌گیری برای نایب رئیس شورای شهر آغاز شد. مرتضی طلایی و احمد حکیمی‌پور برای کسب این سمت ثبت‌نام کردند. در این دور احمد حکیمی‌پور و مرتضی طلایی هر یک 15 رأی کسب کردند و یک رأی سفید نیز به صندوق ریخته شد بنابراین اعضا دوباره آرای خود را برای انتخاب نایب رئیس شورا روی برگه‌های رأی با رنگ متفاوت از دور اول نوشتند و در نهایت مرتضی طلایی با کسب 17 رأی به عنوان نایب رئیس شورای شهر تهران انتخاب شد.

پیروزی اصولگرایان در انتخابات شورای شهر تهران درحالی رقم خورد که اصلاح طلبان تلاش زیادی کردند تا مسجد جامعی را در سمت خود ابقاء‌ کنند اما با توجه به اینکه مسجد جامعی 5 رای کمتر از مهدی چمران کسب کرد نتوانست در این جایگاه باقی بماند. در این میان ریزش معنادار آرای مسجد جامعی با وجود تلاش مضاعف لیبرال‌های شورای شهر قابل توجه است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها