مرگ مشکوک یک محقق درحادثه11سپتامبر

کد خبر: 371746

منابع خبری آمریکایی از کشته شدن مرموز یکی دیگر از فعالان برجسته ماجرای مشکوک ۱۱ سپتامبر در آمریکا خبر دادند.

فارس: اجساد «تاد فلچر» و همسرش «سوزان فلچر» در سواحل مارین کانتی ایالت کالیفرنیا پیدا شد.

تاد فلچر سال‌ها از پیشگامان کشف حقایق ماجرای مرموز و پر از ابهام 11 سپتامبر بود. وی همچنین از دوستان نزدیک «دیوید ری گریفین» از اساتید آمریکایی بود که چندین کتاب در زمینه ماجرای 11 سپتامبر منتشر کرده و در آن مدعی شده است که عناصری از دولت آمریکا در ایجاد این ماجرا دست داشته‌اند.

هنوز مقامات پلیس علت مرگ مشکوک این دو نفر را اعلام نکرده‌اند. فلچر چندمین محقق در حوزه یازده سپتامبر است که به صورتی ناگهانی کشته می‌شود.

یازدهم سپتامبر و رمزگشایی از ابعاد آن را از آن جهت می‌توان مهم دانست که این واقعه سر فصل جدیدی در سیاست خارجی آمریکا و روابط بین‌المللی کشورهای دیگر گشود. پس از 11 سپتامبر دولت آمریکا با این استدلال که مورد تهاجم عملیات تروریستی قرار گرفته، دفاع را حق خود دانست و اذهان عمومی را برای تهاجم نظامی به افغانستان و عراق آماده کرد.

اختلاف شگرفی که بین تحقیقات دانشمندان از رویدادهای مختلف 11 سپتامبر با روایت‌های رسمی آمریکا از این واقعه وجود داشت بسیاری از تحلیلگران را به این نتیجه رساند که این حادثه به آن سادگی که دولت آمریکا در ابتدا وانمود می‌کرد، نبود. با آنکه محققان 11 سپتامبر از لحاظ نگاه‌های تخصصی به شدت با یکدیگر متفاوت بوده و تخصص‌هایی از علوم و جغرافیای سیاسی تا علوم فیزیک و مهندسی و حتّی فیلمبرداری داشته‌اند، اما نتایج بررسی‌های آنها از هر زوایه‌ای که بررسی شده است تنها به یک نتیجه رسیده است: دولت آمریکا در شرح واقعه صادق نبوده است.

یکی از مواردی که موجب شده تا سو‌ءظن‌هایی نسبت به نقش دولت آمریکا یا گروه‌هایی در داخل حاکمیت این کشور در حادثه یازده سپتامبر پیش آید، مرگ مشکوک بسیاری از شاهدان این حادثه است. در ادامه مروری داریم بر گزارشی که دو سال قبل خبرگزاری فارس از کشته شدن چندین شاهد کلیدی و محقق در زمینه حادثه برج‌های دو قول منتشر کرد. در فهرست شاهدانی که پس از یازده سپتامبر کشته شده‌اند، نام ده‌ها نفر به چشم می‌خورد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها