عذرخواهی‎نیویورک‌تایمزازانتشاریک‌کاریکاتور/عکس

کد خبر: 373762

روزنامه نیویورک‌تایمز پس از انتشار کاریکاتوری درخصوص مأموریت مدارگرد مریخ هند و در پی اعتراض خوانندگان، مجبور به عذرخواهی شد.

عذرخواهی‎نیویورک‌تایمزازانتشاریک‌کاریکاتور/عکس
ایسنا: مدارگرد مریخ هند (MOM) به فاصله چند روز پس از مدارگرد ماون ناسا، در مدار سیاره سرخ قرار گرفت؛ با این موفقیت نام هند به عنوان نخستین کشور آسیایی در کنار ناسا، آژانس فضایی اروپا (ESA) و شوروی سابق قرار گرفت که موفق به ارسال کاوشگر به مریخ شدند. موفقیت هند در این مأموریت بازتاب گسترده‌ای در جهان داشت و سازمان تحقیقات فضایی هند (ISRO) و آژانس فضایی آمریکا دو توافقنامه برای توسعه اکتشافات در مریخ، انتقال و تجزیه و تحلیل داده‌ها بین دو مدارگرد ماون و MOM منعقد کردند. روزنامه نیویورک‌تایمز در تاریخ 28 سپتامبر مقاله‌ای را درخصوص بودجه مأموریت مدارگرد مریخ هند به همراه یک کاریکاتور منتشر شد.
در این کاریکاتور، یک کشاورز هندی به همراه گاوش به تصویر کشیده شده که در حال ضربه زدن به درب اتاق باشگاه نخبگان فضایی است و در داخل باشگاه، دو مرد در حال مطالعه روزنامه‌ای با تیتر شاهکار فضایی هند دیده می‌شوند. چاپ این کاریکاتور با اعتراض بسیاری از خوانندگان مواجه شد و نظر خوانندگان حاکی از نارضایتی آنها از تمسخر دستاورد فضایی هند بود. «هنگ کیم سونگ» سردبیر تحریریه روزنامه نیویورک‌تایمز در پی این اعتراضات تأکید کرد که مفهوم این کاریکاتور این بوده که اکتشافات فضایی دیگر در اختیار کشورهای غربی قرار نداشته و به‌هیچ عنوان مسئولان روزنامه قصد تمسخر دستاورد فضایی هند را نداشتند. در پایان یادداشت سردبیر تحریریه از تمامی خوانندگان بدلیل چاپ این کاریکاتور عذرخواهی شد. گفتنی است، کل بودجه مأموریت مدارگرد مریخ هند 74 میلیون دلار است که رقم بسیار پایین‌تری در مقایسه با طرح‌های مشابه از جمله بودجه 671 میلیون دلاری مدارگرد ماون ناسا محسوب می‌شود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها