دستی به جام قدرت و دستی به زلف اپوزیسیون / تکلیف خاتمی با حوادث 88 چه زمانی روشن می‌شود؟

کد خبر: 373794

افرادی چون خاتمی در نظر دارند تا با گرفتن یک موضع میانه در قبال حوادث 88 جایگاه خود در جایی بین دوستداران نظام و اپوزوسیون منتقد نظام تعریف کنند تا از مواهب موجود در دو طرف ماجرا حداکثر استفاده ممکن را ببرند. اما هنوز یک سوال بزرگ در ذهن مردم باقی است و آن اینکه بالاخره موضع این افراد در قبال حوادث 88 چیست؟

دستی به جام قدرت و دستی به زلف اپوزیسیون / تکلیف خاتمی با حوادث 88 چه زمانی روشن می‌شود؟

سرویس سیاسی«فردا»: سید محمد خاتمی برای چندمین بار و در مراسم عید غدیر خواستار آزادی موسوی و کروبی شد. هر چند از سال 88 تاکنون تکلیف خاتمی به‌عنوان چهره اصلی جریان لیبرال در کشور با حوادث پس از انتخابات 88 مشخص نشد اما درخواست گاه ‌و بی‌گاه وی برای آزادی دو تن از چهره‌های اصلی حوادث آن سال سوالات زیادی را در ذهن مردم ایجاد می‌کند.

آنچه در سال 88 از جانب موسوی و کروبی تحت عنوان تقلب در انتخابات به نظام نسبت داده شد از دو حال خارج نبود. اگر این دو نفر دلایلی برای اثبات تقلب در انتخابات ریاست جمهوری آن سال داشتند چرا این دلایل را به هیچ یک از ارگان‌های مسئول ارائه نکردند و ترجیح دادند تا با لشکر کشی خیابانی به اهداف خود برسند از سوی دیگر اگر بنا به اعتراف بسیاری از چهره‌های اصلاح طلب در جلسات خصوصی تقلبی در انتخابات رخ نداده بود علل درخواست‌های بیجای این جریان برای آزادی مجرمین حوادث 88 چیست؟

به نظر می‌رسد افرادی چون خاتمی در نظر دارند تا با گرفتن یک موضع میانه در قبال حوادث 88 جایگاه خود در جایی بین دوستداران نظام و اپوزوسیون منتقد نظام تعریف کنند تا از مواهب موجود در دو طرف ماجرا حداکثر استفاده ممکن را ببرند. اما هنوز یک سوال بزرگ در ذهن مردم باقی است و آن اینکه بالاخره موضع این افراد در قبال حوادث 88 چیست؟

نمی‌توان در عین حال هم چارچوب‌های قانونی کشور را متهم به تقلب و سهل‌انگاری در جریان انتخابات کرد و هم تلاش کرد تا از طریق همان چارچوب‌ها به نهادهای قدرت چون مجلس شورای اسلامی، شورای شهر و ریاست جمهوری دست یافت. اگر واقعا جریان لیبرال کشور معتقد است که نهادهای مسئول انتخابات از صلاحیت لازم در این امر برخوردار نیستند چرا تلاش می‌کنند با تقویت شاخه‌های زیرمجموعه خود در انتخابات آینده شرکت کنند و یا اینکه در انتخابات سال 92 ریاست جمهوری صراحتا به حمایت از برخی کاندیداها می‌پردازند؟

اما در بعدی دیگر اگر افرادی چون آقایان موسوی و کروبی در قبال حوادث 88 مسئول هستند چرا جریان لیبرال به جای مضوع‌گیری در جهت محاکمه علنی این افراد از آزادی دو تن از مسئولین هرج‌و مرج سال 88 دم می‌زنند. مسئولیت خسارات وارد شده به آبروی جمهوری اسلامی و مردم را چه کسی باید پرداخت کند؟

در جریان انتخابات 88 بسیاری از سرویس‌های جاسوسی بیگانه از فضای بحران موجود در کشور استفاده کردند و با فعال کردن عناصر خود در داخل کشور به اقدامات خرابکارانه و ترور دست زدند. مجموع این اقدامات این سرویس‌ها موجب ریخته شدن خون برخی شهروندان ایران شد و خسارات سنگینی به بیت‌المال وارد آمد. پوشش ویژه و گسترده درگیری‌های خیابانی تعداد بیشماری از دوستان و علاقه‌مندان به انقلاب اسلامی را در جهان نگران کرد و زمینه اتهام زنی گسترده نهادهای هم‌سو با جریان مخالف انقلاب اسلامی در جهان را فراهم آورد.

براستی شخص آقای خاتمی که براحتی از کنار این آسیب‎‌های بزرگ به مردم و نظام اسلامی عبور می‌کند باید پاسخگو باشد که اگر قرار است همین حداقل مجازات ممکن که بواسطه رافت نظام اسلامی شامل حال دو تن از مسببین اصلی حوادث 88 شده است اعمال نشود چه کسی هزینه خسارات سنگین به مردم و نظام را تقبل می‌کند؟

تمام تلاش‌های جریان‌های مخالف نظام اسلامی، گروهک‌های معاند و قدرت‌های بزرگ قرار دادن مردم در مقابل با جمهوری اسلامی است و کسانی که نظام را وادار می‌کنند تا برای حفظ ثبات و امنیت عمومی نیروهای امنیتی را به خیابان‌ها بیاورد دقیقا مطابق با اهداف معاندین جمهوری اسلامی عمل می‌کنند.

هر لحظه که نظام مجبور می‌شود برای ممانعت از سو استفاده دشمنان انقلاب اسلامی از نیروهای امنیتی در کف خیابان‌ها استفاده کند در واقع هزینه بسیار بزرگی از آبروی خود پرداخت می‌کند آیا خاتمی که حاضر نیست برای خدشه دار شدن چهره‌اش در میان حامیان لیبرال خود از دروغ بودن سناریوی تقلب در انتخابات 88 سخن بگوید حاضر است و یا قادر است که چنین هزینه کلانی را پرداخت کند که از آزادی موسوی و کروبی صحبت می‌کند؟

خون چندین نفر از جوانان این مملکت چه از حامیان تقلب و چه کسانی که مظلومانه در دفاع از نظام اسلامی برآمدند در حوادث 88 به زمین ریخت. براحتی می‌توان تصور کرد زمانی که هیچ مدرکی دال بر تقلب در انتخابات ریاست جمهوری از سوی مدعیان تقلب ارائه نشد سناریویی در جریان بود که با آسیب دیدن دو طرف در جریان نزاع خیابانی و داغ کردن این ماجرا توسط رسانه‌های غربی فرایند براندازی در ایران اجرا شود.

افرادی مانند موسوی و کروبی و حتی خود آقای خاتمی که تمام عزت و اعتبار خود را بواسطه داشتن جایگاه مسئولیت در بدنه نظام اسلامی بدست آورده‌اند چه توجیهی برای شرکت در سناریوی اثبات شده براندازی نظام دارند. اسناد بی‌شماری وجود دارد که می‌تواند اثبات کند که این افراد بخش مهمی از پروژه تخریب چهره نظام بوده‌اند و اکنون باید در قبال رفتار منافقانه خود از سال 88 تاکنون پاسخگو باشند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها