حس بد بویایی؛مرگ را هشدار می‌دهد

کد خبر: 376433

هیچ کس قدردان بینی خود به اندازه کافی نیست به خصوص اگر همان لحظه از کنار یک سطل آشغال بگذرد.

تسنیم: تصور عام مردم نسبت به بینی فقط حس بویایی است ولی کمتر کسی می‌داند که ۴ پیش بینی شگفت انگیز توسط بینی انجام می‌شود که یک مورد آن پیش بینی مرگ‌های زودهنگام است.

هیچ کس قدردان بینی خود به اندازه کافی نیست به خصوص اگر همان لحظه از کنار یک سطل آشغال بگذرد. ولی در حقیقت بینی شما درباره سلامتی شما چیزهای زیادی برای گفتن دارد که در زیر به 4 مورد می‌پردازیم:

1 .حس بد بویایی می‌تواند مرگ زودهنگام را هشدار دهد

پژوهش‌های اخیر دانشگاه شیکاگو نشان می‌دهند که حس ضعیف بویایی و یا عدم وجود آن می‌تواند هشدار دهنده سلامتی شما و یا هشدار دهنده مرگ باشد، به نحوی که از بین کهنسالان جامعه آماری این دانشگاه 39 درصد این افراد که حس بویایی خود را از دست داده بودند و قادر به تشخیص بوی رز، نعنا و یا پرتقال نبودند در مدت 5 سال جان خود را از دست دادند و این رقم برای کسانی که دارایی بویایی معمولی بودند 19 درصد و کسانی که حس بویایی قوی داشتند، 10 درصد بود.

2. تشخیص ضعیف بو؛ نشانه بیماری آلزایمر

تحقیقات دانشگاه هاروارد نشان می‌دهند که کسانی که حس بویایی ضعیفی دارند ممکن است در حال تجربه کردن مراحل اولیه بیماری آلزایمر باشند. تحقیقات نشان می‌دهند که افراد با سطوح بالای پلاک آمیلوئید ( پروتئین‌های بارز موجود در مغز بیماران مبتلا به آلزایمر) که در آزمون بویایی ضعیف عمل کرده بودند بیشتر دچار مرگ سلول‌های مغزی شدند و این بدان دلیل است که زمانی که این بیماری کشتن سلول‌های مغزی را در دستور کار خود قرار می‌دهد ممکن است سلول‌های مربوط به حس بویایی را از بین ببرد.

3. بوهای عجیب و غریب ممکن است سکته مغزی را پیش بینی کنند

حس کردن بوهای عجیب و غریب مثل ماهی در زمانی که هیچ ماهی در اطراف شما وجود ندارد می‌تواند بسیار خطرناک باشد. تحقیقات نشان می‌دهند که اکثر این دسته از بوها؛ بوهای نامطبوع هستند که می‌تواند برای بسیاری از افراد متفاوت باشد. اگر مدتی است که به این مشکل دچار شدید حتماً در اسرع وقت به پزشک خود مراجعه کنید.

4."توهم بو" می‌تواند مقدمه ای برای آغاز میگرن

تحقیقات انجام شده در مرکز مونته فیور نشان می‌دهند که در تعدادی از موارد بیماران قبل از آغاز میگرن دچار توهم بویایی می‌شدند و این بو نیز اغلب بوی نامطبوعی نظیر بوی تجزیه و یا سوختن گزارش شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها