پرسش‌ها آغاز می‌شود/ هارون مونس پرونده تجاوز به عنف داشت/ امنیت استرالیا، در برابر پرسش‌های جدی

کد خبر: 386829

در واقع این کشور چندین بار دستخوش جنایت شده است.قتل عام بندر آرتور در سال 1996باعث شد جان هوارد یک سری قوانین سخت و قاطع را برای سلاح گرم به جهان غرب ارائه کند. بمب گذاری های بالی در سال 2002 و 2005 نیز اثرات خود را داشته اند.

سرویس بین‌الملل «فردا»: شواهد بدست آمده نشان می‌دهد که سناریوی گروگان‌گیری در سیدنی یک توطئه از پیش طراحی شده با دست گذاشتن بر روی یک عنصر معلوم‌الحال است. به نظر می‌رسد این ماجرا با نقش مثبت ایران در مقابله با گروه‌های تکفیری از جمله داعش درعراق و پوشش پررنگ این موضوع توسط رسانه‌ها در ارتباط باشد. در طول هفته‌های گذشته رسانه‌های مختلف جهان با انتشار تصاویری از قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس، ایران را طلایه‌دار مقابله با داعش معرفی کرده بودند.

استریت تایمز در این خصوص تحلیل جالبی را ارائه داده است که در ادامه می توانید خواننده آن باشید.

*****************

پس از حمله غافلگیر کننده افسران پلیس محاصره سیدنی به پایان رسید. هارون مونس پناهنده ایرانی که در سال 1996 به استرالیا مهاجرت کرد، بیش از 30 نفر را در کافه ای در محدوده تجاری مرکزی سیدنی گروگان گرفته بود که در عملیات پلیس همراه دو تن دیگر کشته شد.

مونس پس از اتهام به معاونت در قتل همسر سابقش به قید ضمانت آزاد شد. گزارشات حاکی از این است که او متهم به چندین تجاوز به عنف بوده است.

در این مرحله به درستی روشن نیست که آیا مونس به عنوان بخشی از یک عملیات بزرگ تر به تنهایی وارد عمل شده یا فقط از نشانه ها و زبان اسلامگرایان افرطی برای جلب توجه استفاده کرده است. بنابراین می بایست با احتیاط عمل کرد.

اما آنچه روشن است این است که این مرد مسلح تلاش می کرده خود را با اسلام مرتبط کند ، او در گذشته نامه های توهین آمیزی به خانواده های سربازانی که در جنگ افغانستان بودند،فرستاده بود.تونی ابوت، نخست وزیر استرالیا اظهار داشته برخی شهروندان و مقیمان استرالیا می توانند موجب آسیب و صدمه شوند.

چیزی که می تواند حائز اهمیت باشد مکان گروگان گیری است، کافه لینت مقابل استودیوی شماره7 و در نزدیکی بانک مرکزی استرالیا و پارلمان جدید اسکاتلند جنوبی است.اگر معلوم شود که این یک جریان تروریستی بوده-که البته هنوز یک "اگر" بزرگ است-می توان آن را حمله ای به قلب استرالیا دانست.

ممکن است این فرضیه که جدایی نسبی جغرافیایی استرالیا تا حدی این کشور را از جریانات تروریستی مصون نگه داشته، نادرست باشد.

در واقع این کشور چندین بار دستخوش جنایت شده است.قتل عام بندر آرتور در سال 1996باعث شد جان هوارد یک سری قوانین سخت و قاطع را برای سلاح گرم به جهان غرب ارائه کند. بمب گذاری های بالی در سال 2002 و 2005 نیز اثرات خود را داشته اند.

با این وجود اگر معلوم شود که محاصره در کافه لینت ریشه در انگیزه های اسلامگرایان افراطی داشته، می تواند عملیات موفقیت آمیزی در نوع خود محسوب شود.

اگر چنین حادثه ای بتواند در محوده تجاری مرکزی ،جایی که 99 دوربین مدار بسته کار میکند، اتفاق بیفتد،مطمئنا پرسش هایی را در مورد امنیت گسترده تر در استرالیا در ذهن ها رقم خواهد زد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها