آیا کابوس پاریس در دیگر کشورهای اروپایی هم تکرار می شود؟/دعوای داعش و القاعده بر سر قبول مسئولیت ترور!

کد خبر: 391946

بر اساس اسنادی که تا کنون بدست آمده تروریست هایی که به دفتر یک نشریه در پاریس حمله کرده بودند مدتی به عنوان نیروی جهادی در سوریه جنگیده بودند و مثل آب خوردن بعد از آدمکشی در سوریه به پاریس بازگشته اند.

آیا کابوس پاریس در دیگر کشورهای اروپایی هم تکرار می شود؟/دعوای داعش و القاعده بر سر قبول مسئولیت ترور!
گروه سیاسی فردا - فاجعه تروریستی تاسف بار در فرانسه همه پیش بینی ها در مورد عواقب شوم پر و بال دادن به تروریستها در خاک کشورهای اروپایی را محقق کرد. طی روزهای اخیر اروپا در ترس و وحشت بیسابقه ای فرو رفته و امنیت در شهرهای اروپا با علامت سوال جدی روبرو شده است. آن گونه که از ماهیت رخدادها به نظر می رسد افراط گرایی در اروپا در حال نهادینه شدن است و رهبران اروپا که هشدار های مسئولان جمهوری اسلامی در باره عواقب مسلح کردن تروریستهای سوریه را جدی نگرفته بودند در حال پس دادن تاوان حمایت های بیدریغ خود از تروریستهای سوریه هستند.
بر اساس اسنادی که تا کنون بدست آمده تروریست هایی که به دفتر یک نشریه در پاریس حمله کرده بودند مدتی به عنوان نیروی جهادی در سوریه جنگیده بودند و مثل آب خوردن بعد از آدمکشی در سوریه به پاریس بازگشته اند. سران پاریس از زمان آغاز نا آرامی ها در سوریه از گروه موسوم به ارتش آزاد که زیر بلیط شورای ملی مخالفان در سوریه می جنگید حمایت قاطع و همه جانبه ای بعمل آوردند.
پاریس هرگز تصور نمی کرد که شر به سوی خودش بازگردد ، گرچه آنها در قضایای براندازی قذافی به شدت فعال بودند و در نهایت نیز لیبی را به دامان افراطی گری سوق دادند اما آنها از ماجراهای لیبی درس عبرت نگرفتند و برای براندازی بشار اسد مبادرت به حمایت از تروریست های خطرناکی کردند که در نهایت نا امنی را به کشورهای آنها هدیه کرد. دعوای داعش و القاعده بر سر قبول مسئولیت ترور هنوز در باره ماهیت گروه تروریستی که در پاریس دست به اقدام زده شک و شبهه وجود دارد اما تروریستها که در واقع اقدام خود را حمله ای مقدس می دانند به ظاهر از طرف القاعده ماموریت این کار را داشتند . آنها رسما اعلام کردند که طراحی حمله در یمن صورت گرفته و عوامل آنها که بعضا به عنوان شهروند اروپایی در قلب پایتخت های اروپایی زندگی می کنند ، این حملات را مدیریت کرده اند.
اما از سوی دیگر گفته می شود که چاپ کاریکاتوری از ابوبکر البغدادی خلیفه خودخوانده داعش در یک نشریه فرانسوی، دلیل حمله روز چهارشنبه به دفتر نشریه طنز شارلی ابدو بوده است اما یک عضو بی‌نام القاعده یمن، این حمله را انتقامی در پاسخ به کاریکاتور موهن سال گذشته این نشریه علیه پیامبر اسلام توصیف کرده و در بیانیه‌ای که مدعی است از سوی القاعده یمن منتشر شده، گفته است: «رهبری القاعده شبه‌جزیره، عملیات‌ها را مدیریت کرد. اهداف با دقت انتخاب شده بودند. در اینکه مسئولیت حمله تروریستی با گروه های تروریستی افراط گرا بوده شکی وجود ندارد اما هنوز اخبار متناقضی در خصوص مسئولین اصلی این حمله منتشر می شود که از شفافیت لازم برخوردار نیست. از جمله اینکه قبل از اطلاعیه رسمی القاعده شبکه سی‌ان‌ان گزارش داده بود که یکی از گروگان‌گیرهای پاریس در تماس با یکی از شبکه‌های زیرمجموعه‌ سی‌ان‌ان، خود را عضو گروه تروریستی «داعش» معرفی کرده است. . همچنین شیخ "ابوسعد الانصاری" مسؤول ائمه جماعت و سخنرانان سازمان داعش، در خطبه نماز جمعۀ یکی از مساجد موصل گفته " عملیات فرانسه، پیامی به همه کشورهای ائتلاف بین المللی است و در انگلیس و آمریکا نیز تکرار خواهد شد."الانصاری تاکید کرد: عملیات خود را از فرانسه آغاز کردیم و فردا نوبت انگلیس و آمریکا و دیگر کشورها خواهد بود، واکنش ما قاطعانه خواهد بود. این اخبار سر درگم کننده در باره مسببان حادثه تروریستی در فرانسه از اختلاف نظر شدید گروه ابوبکر البغدادی با القاعده ناشی می شود. البغدادی با خلیفه نامیدن خود رهبر القاعده را به چالش کشید و این اقدام او با مخالفت شدید رهبر القاعده روبرو شد. البغدادی به دنبال این است که از جهانیان زهر چشم بگیرد به همین خاطر سعی دارد اقدامات تروریستی در جهان را به گروه خود منتسب کند.
این رقابت منفی گویای آن است که احتمالا در آینده نزدیک عملیات های بیشتری در اروپا و امریکا صورت می گیرد ت.با این حال به نظر می رسد بلبشوی سوریه و حضور دهها گروهک تروریستی با نام های مختلف در این کشور نگرانی های عمده ای را برای دولت های اروپایی و امریکایی ایجاد کرده است. آنها در دراز مدت با چالش های امنیتی عمده ای مواجه خواهند شد همچنانکه یک مقام آلمانی گفته باید خطرها را جدی گرفت و درباره‌ی آن‌ها بحث کرد تا بتوان با آن‌ها به مقابله پرداخت.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها