فراخوان حضور معماران ایرانی در پاویون هنر ایران در دوسالانه ۲۰۱۵ ونیز

کد خبر: 406401

پس از سال‌ها خلا حضور حرفه‌ای ایران در دوسالانه‌های هنری ونیز و اکسپوهای جهانی و پس از موفقیت پاویون کوچک ایران در دوسالانه معماری ونیز ۲۰۱۴، مجموعه از نهادها و گروه‌های غیرانتفاعی در حال تلاش برای حضور آبرومند و حرفه‌ای در دوسالانه ۲۰۱۵ هنر هستند.

فراخوان حضور معماران ایرانی در پاویون هنر ایران در دوسالانه ۲۰۱۵ ونیز
فردا: پس از سال‌ها خلا حضور حرفه‌ای ایران در دوسالانه‌های هنری ونیز و اکسپوهای جهانی و پس از موفقیت پاویون کوچک ایران در دوسالانه معماری ونیز ۲۰۱۴، مجموعه از نهادها و گروه‌های غیرانتفاعی در حال تلاش برای حضور آبرومند و حرفه‌ای در دوسالانه ۲۰۱۵ هنر هستند.
در چارچوب برنامه‌های هنری، فرهنگی و معماری بینال ونیز، با هماهنگی انجام شده با دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط و مسئول در این حوزه و حمایت و پشتیبانی آنان، فضایی در حدود 2000 متر مربع به عنوان پاویون جمهوری اسلامی ایران در بینال هنری ونیز سال 2015 و به مدت 7 ماه از 15 اردیبهشت تا 1 آذر ماه 1394 توسط بنیاد فیض‌نیا برنامه ریزی شده است و اقدامات اجرایی آن نیز توسط شریک ایتالیایی این بنیاد در شهر ونیز طبق برنامه زمان بندی در حال اجرا است.
با هماهنگی انجام شده میان موزه هنرهای معاصر (به عنوان نماینده رسمی کشور) و بنیاد هنری فیض نیا به عنوان متولیان اصلی پاویون ایران، بخشی ۱۵۰متری از از این فضای مجموعه پاویون ایران به منظور نمایش معماری ایران برنامه‌ریزی شده است که با همکاری جامعه مهندسان معمار ایران در حال پیگیری است. به این منظور مجموعه‌ای از پروژه‌های ساخته شده موفق معاصر (پس از انقلاب اسلامی) انتخاب خواهند شد تا در یک چیدمان فضایی چند رسانه‌ای به عنوان بخشی از مجموعه پاویون رسمی ایران در بینال ونیز و در کنار دیگر آثار هنری و فرهنگی ایران شامل تابلوهای نقاشی و عکس، مجسمه، آرت ورک و ... در معرض دید بازدید کنندگان قرار گیرد.
به همین منظور ستاد طراحی دوسالانه فراخوانی را مطرح کرده است که از این طریق پروژه‌های مورد نمایش انتخاب شوند. معماران، دفاتر معماری و مهندسین مشاور می‌توانند تا پایان وقت اداری روز شنبه ۸ فروردین ۱۳۹۴ با ارسال مدارک پروژه مدنظر خود (دو تصویر اجرایی از پروژه به همراه مشخصات و آدرس آن) را به آدرس ایمیل ias.biennale@gmail.com بفرستند.
پس از آن آثار منتخب حضور در دوسالانه تا تاریخ ۱۱فروردین‌ماه توسط نمایندگان جامعه مهندسان معمار و نهادهای رسمی انتخاب خواهند شد و تا ۱۵ فروردین به شرکت‌ها اعلام خواهند شد.. با توجه به ظرفیت فضای بخش مماری پاویون ایران ۵۰ تا ۷۰ پروژه انتخاب خواهند شد. لازم به ذکر است که محدودیت جغرافیایی، کاربری، زیربنا و ... در مورد آثار وجود نداشته و تنها می‌بایست پس از پیروزی انقلاب اسلامی طراحی و اجرا شده باشد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها