پاسخ شکیبا، بیابانکی و احسان پور به سه سوال فردا: در تعطیلات چه بخوانیم، چه ببینیم و کجا برویم؟

کد خبر: 406927

نوروز و روزهای تعطیل در کنار استراحت، فرصت خوبی است برای خواندن کتاب، دیدن فیلم و سر زدن به مکان های دیدنی و کسب تجربه های جدید. پیشنهاد چهره های فرهنگی و هنری در این راه می تواند تجربه های جذاب خوبی برای ما رقم بزند. در بخش اول این گفتگوها چند شاعر و طنز پرداز به سه سوال ما پاسخ داده اند.

شهرام شکیبا: میرشکاک، کلاسیک ها و موزه ها

شهرام شکیبا طنز پرداز باسابقه و چهره تلویزیونی کشور گفتگو با «فردا» درباره بهترین کتابی که برای مطالعه در ایام نوروز می توان پیشنهاد کرد، گفت: کتاب نیست انگاری در شعر معاصر نوشته یوسفعلی میرشکاک را خودم اخیرا مطالعه کرده ام و به نظرم یکی از کتاب هایی است که می توان در ایام نوروز آن را خواند.

وی در خصوص فیلمهای پیشنهادی افزود: فیلم های کلاسیک زیاد نگاه می کنم، با این حال نمی توان فیلمی را برای تماشا در ایام نوروز پیشنهاد دهم.

این طنزپرداز با سابقه در ادامه افزود: موسیقی نواحی را بسیار دوست دارم و پیشنهاد می کنم برای در ایام نوروز به این موسیقی گوش دهند.

شکیبا درپاسخ به سوال سوم توصیه کرد: موزه های هر شهر بهترین مکان برای بازدید در ایام نوروز است، به عبارت دیگر بازدید از موزه ها بهتر از ماندن در ترافیک سنگین جاده ها خواهد بود.

سعید بیابانکی: زادگاه پدری در خور و بیابانک، شاه بی شین، آرایش غلیظ

سعید بیابانکی شاعر و طنزپرداز در گفتگو با خبرنگار «فردا» با اشاره به اینکه نوروز فرصت خوبی برای مطالعه است در پاسخ به این سوال که کتاب پیشنهادی شما برای ایام نوروز چیست؟ گفت: کتاب «شاه بی شین» و «آه با شین» نوشته محمدکاظم مزینانی از کتاب های خواندنی و شیرین است که می توان در ایام نوروز آن را مطالعه کرد.

وی درباره فیلم پیشنهادی اش اظهار داشت: از فیلم هایی که قرار است در نوروز اکران شوند، اطلاعی ندارم؛ ولی یکی از آثاری که خودم دیده ام و خوشبختانه در شبکه خانگی نیز آمده، «آرایش غلیط» است و به مردم پیشنهاد می کنم در ایام نوروز آن را تماشا کنند.

بیابانکی برای بازدید نیز این مکان را توصیه کرد: منطقه خور و بیابانک یا همان کویر مصر ایران که در حقیقت زادگاه نیاکانم نیز است را برای بازدید نوروزی به مردم پیشنهاد می کنم؛ گردشگران زیادی از ایران و کشورهای دیگر برا بازدید به این منطقه می آیند. علاوه بر آن بهترین زمان برای بازدید از کویر مصر ایران ایام نوروز است؛ چرا که در این زمان هوای این منطقه واقعا عالی است.

رضا احسان پور: چنین کنند بزرگان، پای سینک ظرفشویی، گاهی به آسمان نگاه کن

رضا احسان پور طنزپرداز و شاعر جوان کشورمان در گفتگو با «فردا» درباره کتاب پیشنهادی خود برای مطالعه در ایام نوروز گفت: کتاب «چنین کنند بزرگان» نوشته نجف دریابندی از جمله کتاب های مناسب برای مطالعه در ایام نوروز است؛ چرا که آدمی بعد از خواندن آن این اثر به ایرانی بودن خود افتخار می کند.

وی درباره فیلم پیشنهادی خود برای تماشا در ایام نوروز اظهار داشت: فیلم «گاهی به آسمان نگاه کن» ساخته کمال تبریزی بهترین فیلمی است که می توان آن را در تعطیلات 13 روزه نوروزی تماشا کرد؛ این فیلم بسیار خوبی به شمار می رود؛ البته باید بگویم که من خیلی سخت از چیزی تعریف میکنم.

این شاعر کشورمان درباره بهترین مکان برای گذراندن تعطیلات نوروزی به شوخی گفت: به نظرم بهترین مکان نیز پای سینگ ظرفشویی است آن هم زمانی که ظرف ها شسته شده باشد!

وی در ادامه افزود: البته کلیسایسنت استپانوس نیز یکی از مکان هایدیدنی جلفا به شمار می رود که مردم می توانند در تعطیلات به آنجا سفر کنند؛ چرا که در این مکان متوجه می شویم دنیا چقدر کوچک و خدا چقدر بزرگ است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها