قصه‌های امیرعلی/ به سوی خدا/ چقدر پنجره

کد خبر: 412978

پیشنهادات این هفته فردا٬ پیشنهاد سه کتاب است.

قصه‌های امیرعلی/ به سوی خدا/ چقدر پنجره

قصه های امیرعلی ؛ جلد چهارم

«من امیرعلی نبویان هستم. متولد دوم فروردین هزار و سیصد و پنجاه و نه. فارغ التحصیل رشته مهندسی برق از دانشگاه صنعتی مازندران. این قصه ها -شکر خدا- «اتو بیوگرافی» نیستند و تمامش ساخته این ذهن مشوش ژولیده است! امیدوارم که دوستان٬ آنچه قلم نحیف و سواد خفیف بنده مرتکب شده را به بزرگواری ببخشند.راستی قصه ها ادامه دارد...»

اینها چند خط نوشته‌ای است که پشت جلد نخست کتاب قصه‌های امیرعلی می‌خوانیم. امیر علی نبویان را پیش از انتشار کتابش، در برنامه «رادیو هفت» شبکه آموزش شناخته‌ایم. جوان با استعدادی که در قاب تلویزیون ظاهر می‌شد و داستان‌هایی ساده، روان ،طنزآلود و البته شنیدنی می‌خواند و برای دقایقی لبخند بر لبانمان می‌نشاند. نخستین جلد از مجموعه «قصه های امیرعلی » برای نخستین بار در سال 91 منتشر شد و در عرض 3 سال به چاپ پانزدهم رسید. استقبال مردم از قصه‌های امیرعلی مشوق خوبی برای ادامه کار بود. چهارمین و آخرین جلد از این مجموعه سال قبل منتشر شد و به زودی چاپ پنجم آن روانه کتابفروشی‌ها می‌شود.

قصه‌های امیرعلی با زبان طنزبه بیان رفتارهای ناپسند و معضلات اجتماعی می‌پردازد بی آنکه موعظه نماید. نبویان که رویگردانی نسل جوان از پند و نصیحت را به خوبی می‌شناسد هوشمندانه موعظه را کنار می‌گذارد تا مخاطب را همراه خویش سازد و در این همراهی او را متوجه ناهنجاری‌ها نماید.

نبویان هدف خود را از نوشتن این کتاب برقراری ارتباط با جوانانی عنوان می‌کند که گرچه تنها چند سال از او کوچکترند اما سبک زندگی و جهان‌بینی‌شان فاصله‌ای بسیار دارد. او در مقدمه کتاب می‌نویسد : «اگر آدم های این دو شبه نسل از هم دور افتاده، با امیرعلی قصه احساس نزدیکی کنند، من به آرزویم رسیده ام!»

جلد چهارم قصه‌های امیرعلی در 151 صفحه با قیمت 8000 تومان توسط انتشارات نقش و نگار منتشر شده است.

از اینجا بخرید.

به سوی خدا. رهنمودهایی از آیت الله حق شناس

«به سوی خدا» نام چهارمین جلد از مجموعه سلوک ابرار است که به رهنمودهای اخلاقی حضرت آیت الله عبدالکریم حق‌شناس اختصاص یافته است. این کتاب برای نخستین بار در پاییز سال گذشته در 5000 نسخه منتشر شد که نشان از فروش خوب این مجموعه دارد. «به سوی خدا» در 103 صفحه به صورت مصور و رنگی منتشر شده است که صفحات زوج آن به رهنمودها و صفحات فرد آن به تصاویری از معظم له اختصاص یافته‌اند. این اثر توسط انتشارات یازهرا با قیمت 5500 تومان روانه کتابفروشی‌ها شده است. در پشت جلد کتاب رهنمودی از آیت الله حق شناس آمده است که با هم می خوانیم :

«باید از سفر الی الله متوقف نشوید. سفر الی الله این است که آن رابطه نیمه شب برقرار باشد، آقا جون من! دائم تسویه قلب، دائم خلوص عمل؛ رابطه قلبی در نیمه شب باید برقرار باشد. اگر مردی برون آی و سفر کن، هر آن‌چه پیشت آید زان گذر کن »

از اینجا بخرید.

هنوز شیشه عطر غزل درش باز است!

آخرین پیشنهاد این هفته ما مجموعه غزل‌های شاعر نام آشنای کشورمان، سعید بیابانکی است که با عنوان «چقدر پنجره» توسط انتشارات شهرستان ادب در 134 صفحه با قیمت 6000 تومان منتشر شده است. در این مجموعه، محمدحسین نعمتی و علی داوودی 61 غزل از حاصل 20 سال غزل سرایی‌های بیابانکی را انتخاب کرده و گلچینی از بهترین غرل‌های شاعر را تدارک دیده‌اند.

یکی ازنقاط قوت این مجموعه، طیف متنوع موضوعات و مفاهیم غزل‌ها است که انواع موضوعات اعتراضی، عاشقانه، عارفانه و آیینی را در بر می‌گیرد. استفاده به جا از واژگان روز و اشارات طنزآلود از دیگر نقاط قوت شهر بیابانکی است. برای آشنایی بیشتر شما با زبان شعر او چند بیتی از شعر «بی‌خانمان» را که درباره شهدای گمنام سروده است با هم می‌خوانیم:

...

شما حماسه سرودید و ما به نام شما

فقط ترانه سرودیم - نان در آوردیم -

برای این که بگوییم با شما بودیم

چقدر از خودمان داستان در آوردیم

به بازی اش نگرفتند و ما چه بازی ها

برای این سر بی خانمان در آوردیم

و آب های جهان تا از آسیاب افتاد

قلم به دست شدیم و زبان در آوردیم

از اینجا بخرید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها