انتشار نظرات مردم دردسرساز شد، اما حمایت از نشریه موهن نه!

کد خبر: 422322

جدای از متفاوت بودن خط سیاسی و فکری این دو رسانه، احکام صادر شده بحث‌برانگیز است، طرفی توهین به مقدسات کرده و نوشته مستقیم خودش را منتشر کرده و نهایتا تبرئه می‌شود و شخص دیگری به علت انتشار نظرات مردمی که با مزاح هم آغشته شده است به 6 ماه حبس تعزیری محکوم می‌شود.

انتشار نظرات مردم دردسرساز شد، اما حمایت از نشریه موهن نه!

سرویس سیاسی فردا؛ علی صاحب جمعی؛ دیروز حکم دادگاه دو رسانه صادر شد، احمد توکلی مدیر مسئول سایت الف و محمد قوچانی سردبیر روزنامه مردم امروز.

نحوه جرم و میزان محکومیت این دو فرد در نوع خود جالب توجه است.

روزنامه مردم امروز به دلیل انتشار مطلبی تحت عنوان «من هم شارلی هستم» توقیف شد. روزنامه فرانسوی شارلی با انتشار مطلبی بر ضد پیامبر اسلام (ص) موجی از نارضایتی و انتقادات را از سوی مسلمانان در پی داشت و در همان شرایط و نارضایتی‌ها، روزنامه جدید التاسیس مردم امروز تیتر یک خود را در حمایت از نشریه موهن «شارلی ابدو» به جمله «من شارلی هستم» اختصاص داده بود. سردبیر این روزنامه در واکنش به اعتراضات مردمی در حمایت از نشریه شارلی ابدو در صفحه شبکه اجتماعی خود نوشته بود: «ما دیروز از «امروز» شارلی خبری نداشتیم، واکنش کار امروز را فردا نشان می‌دهیم». این در حالی است که نشریه شارلی ابدو همه شهرت خود را مدیون انتشار کاریکاتورهای توهین‌آمیز به پیامبر اسلام است و پیش از این به علت اصرار بر بازنشر سالیانه طرح‌های توهین‌آمیز به پیامبر مسلمانان به شدت منزوی شده و دچار ورشکستگی اقتصادی شده بود.دادگاه مطبوعات ، این روزنامه را توقیف کرد و در نهایت محمد قوچانی، سردبیر این روزنامه تبرئه شد.

و اما سایت الف و داستان نظرات دردسرساز، طبق قانون مطبوعات، مسئولیت انتشار نظرات بازدیدکنندگان از سایت ها به عهده مسئولین سایت است و همین موضوع برای الف و احمد توکلی دردسر ساز شدو در نهایت 6 ماه حبس تعلیقی را نصیب وی کرد.

توکلی بعد از ابلاغ حکم صادر شده بیان داشت: محکومیت بنده به علت انعکاس نظرات مردم در سایت الف بود، سه اتهام داشتم که از اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و اتهام نشر خلاف واقع و تشویش اذهان عمومی تبرئه شدم، شاکی اصلی من دادستان تهران بود که در خصوص توهین خوانندگان سایت الف به مجلس و اشخاصی که معترض بودند تبرئه شدم اما دادگاه مرا در خصوص توهین به رئیس قوه قضائیه و رئیس جمهور سابق مجرم شناخت.

جدای از متفاوت بودن خط سیاسی و فکری این دو رسانه، احکام صادر شده بحث‌برانگیز است، از طرفی مردم امروز مستقیما دست به تولید یک متن موهن زده و آن را به انتشار در آورده و نهایتا تبرئه می‌شود و شخص دیگری به علت انتشار نظرات طنز آلود مردم 6 ماه حبس تعزیری محکوم می‌شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها