انتقام از شهرداری به قیمت دروغ/ چطور در ۶۰ متر مربع پاساژ می سازند؟

کد خبر: 424538

روزنامه شرق اخیرا در گزارشی مدعی شد که شهرداری تهران بنا دارد گله سوم خیابان ولیعصر را تبدیل به پاساژ کند! پله هایی که مجموعه مساحت آن کمتر از ۶۰ متر است.

انتقام از شهرداری به قیمت دروغ/ چطور در ۶۰ متر مربع پاساژ می سازند؟
سرویس اجتماعی فردا: چهارشنبه گذشته، محمد باقر قالیباف، شهردار تهران در مرکز پایتخت حاضر و 74 پروژه شهری در منطقه 6 که در مدت 15 ماه برنامه ریزی زیرساختهای فرهنگی و اجتماعی قلب تهران را دو برابر ارتقا داد، افتتاح کرد
شهردار تهران در حاشیه این مراسم بر اهمیت قدرت اداره و مدیریت در داخل کشور تاکید کرد و گفت: به دشمنان خود نشان می دهیم که در هیچ کجای تهران اثری از تحریم نخواهید دید و این آرزو را به گور خواهید برد زیرا کاری به زمین نمانده که ما نتوانسته باشیم انجام دهیم. "
5 روز پس از این صحبتها روزنامه شرق که به بایکوت ارتقای دو برابری زیرساخت های فرهنگی اجتماعی در قلب تهران پرداخته بود، در شماره 2324 مورخه 25 خرداد در صفحه 17 به درج مطلبي با عنوان "شهرداري پله سوم ساعي را پاساژ مي كند." پرداخت .
تعجيل بيش از حد خبرنگار براي تهيه اين گزارش تحت فشار منابع محسوس و نامحسوس ! ، از همان تیتر ناشیانه و طنزگونه آن مبنی بر "راه اندازی پاساژ !! در محدوده پله سوم" ، مشخص بود.
ادعای طنز ساخت پاساژ
با پیگیری فردا مبنی بر اصل ماجرای پله سوم ساعی، رامین حسینی نژاد، معاون فنی و عمرانی منطقه 6 به خبرنگار ما گفت : متاسفانه برخلاف آنچه برخی از رسانه ها با جعل سخنان بنده و دیگر مدیران شهری در خصوص پروژه پله سوم منتشر کرده اند، ساخت پاساژ در این مکان امکان پذیر نبوده و خلاف واقع است.
وی گفت: براساس آنچه كه در گزارش روزنامه شرق ادعا شده که در محل پله سوم پاساژ سازي می شود، اعلام کردیم كه اساسا ادعاي ساخت پاساژ درمحل مذكور باتوجه به محدويت فضايي بيشتر شبيه طنز است، در اين مكان تنها دو باب مغازه جهت نگهداري آسانسور ها ساخته مي شود و هر گونه ساخت و ساز پاساژ امکان نداشته و منطقه نیز به دنبال آن نیست و متاسفانه آنچه که به روزنامه شرق توضیح داده شد منعکس نشده است.
حسینی نژاد خاطر نشان کرد: آنچه در مورد اين پروژه رخ داده است سهل انگاري سرمايه گذار در انجام تعهدات خود در خصوص بخش مطالعاتي بود كه بلافاصله اقدامات لازم انجام و معاونت عمراني شهرداري منطقه عهده دار ساخت مجموعه آسانسور شد ،ضمن آنكه مسير تردد جايگزين براي شهروندان محترم نيز ايجاد شده است. "
این گزارش آنقدر غیر حرفه ای و دروغ پردازانه بود که مدیرمسئول روزنامه شرق، محمد رحمانیان ضمن عذرخواهی، قول چاپ جوابیه در فردای آن روز را می دهد که در عملی خلاف اصول حرفه ای و اخلاقی، این روزنامه تنها به درج بخشهایی از جوابیه در حاشیه یکی از صفحات می پردازد.
وقتی بی‌بی‌سی وارد بازی می‌شود
اما ماجرا به اینجا ختم نشد. در ادامه همان خط خبری، بی بی سی فارسی همان شب در گزارشی که از تصاویر و سناریوی آن مشخص است حساب شده و حاصل اتاق فکر مشترک رسانه ای و نه یک گزارش سطحی و دم دستی است، در فضایی نوستالوژیک از تخریب پله ٦٠ ساله پارک ساعی به بهانه ایجاد مجتمع تجاری خبر می دهد و با حاشیه سازی این تصور را در ذهن بیننده متبادر می کند که شهرداری تهران برای پیشبرد اهداف خود حتی به پله های بی حاشیه، حاشیه خیابان ولیعصر(عج) نیز رحم نمی کند.
صدرا محقق خبرنگار روزنامه شرق که به نظر می رسد حلقه وصل و ایده پرداز اصلی این گزارش بوده نیز با ادبیاتی سخیف به فحاشی علیه شهرداری می پردازد.
شاید ریشه این حمله به شهرداری را بتوان در جملات صریح محمد باقر قالیباف در مراسم افتتاح 74 پروژه در مرکز پایتخت دانست :
" به هرحال با وجود تحریم های ظالمانه و استکباری که به ناحق به این کشور تحمیل شده اما هرگز فعالیت های عمرانی ما در حوزه مترو با وجود هزینه های گزاف چند صد میلیاردی برای ساخت هر کیلومتر آن بی وقفه انجام می شود و به دشمنان خود نشان می دهیم که در هیچ کجای تهران اثری از تحریم نخواهید دید. وی گفت: وقتی مهمانان خارجی به شهر تهران وارد می شوند ناگزیر در مقابل نظافت، پیشرفت و زیبایی های این شهر به زبان آمده و اقرار می کنند که تهران حتی از پاریس تمیزتر است.
ما حتی اگر پشت میز مذاکره هم می خواهیم با قدرت حرف بزنیم، باید داخل کشور را با قدرت اداره و مدیریت کنیم زیرا منطق دشمن این نیست که به ما رحم کند و کنار بیاید بلکه منطق آنها زور است. قالیباف گفت: خدا قول داده که وقتی با اخلاص و درایت و روحیه جهادی حرکت کنیم خودش گشایش کرده، گره مشکلات را باز خواهد کرد. "
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها