چرا اصلاح‌طلبان سکوت کرده‌اند؟ / درخواست حمایت از شاه عربستان برای ترویج دموکراسی در ایران!

کد خبر: 427667

طنز جالب این مساله این است که مهاجرانی از یک رژیم دیکتاتوری و پادشاهی برای اهداف دمکراسی خواهانه پول می گیرد. این درشرایطی است که یک شاهزاده سعودی در ارتباط با این جشن نسبت به نازل شدن عذاب و بلایای الهی بر سر آل‌سعود و کشور عربستان به سبب اعمال غیراخلاقی در آن هشدار می دهد.

چرا اصلاح‌طلبان سکوت کرده‌اند؟ / درخواست حمایت از شاه عربستان برای ترویج دموکراسی در ایران!
سرویس سیاسی فردا؛ ماجرای افشای اسناد خیانت آل سعود نسبت به مسلمانان جهان که توسط سایت افشاگر ویکی لیکس انجام شد، با سکوت معنادار این رژیم همراه بود. ابعاد این رسوایی آنقدر زیاد بود که آل سعود نمی توانست به همه این موارد پاسخ دهد و به همین دلیل سیاست سکوت را در پیش گرفت و رسانه ها نیزبه جهت بزرگی این رسوایی آنرا سعودی گیت نامیدند. البته سایت ویکی لیکس اعلام کرده است که ابعاد اسناد بسیار فراتر از این موارد است و این سایت اسناد مهمتری در اختیار دارد که هنوز آنها را منتشر نکرده است.
اما ابعاد این اسناد دامن برخی از ضدانقلابیون ایران را نیز گرفت. در این زمینه موضوع درخواست بی‌شرمانه عطاالله مهاجرانی از آل‌سعود برای اعطای بورسیه به فرزندش سروصدای زیادی به پا کرد. موضوعی که خود نشان دهنده بسیاری از موارد دیگر نیز هست و سند اثبات برخی از مسائل و خیانت‌های اصلاح طلبان تندرو علیه کشورمان نیز تلقی می‌شود.
عطاالله مهاجرانی که روزگاری وزیر فرهنگ دولت اصلاحات بود با تندرویی‌های فراوان در جهت لیبرالیزه کردن فرهنگ ایران در آن دوران کوشید و این امر همواره با حمایت اصلاح‌طلبان همراه بود. اما بعد از مدتی این تندرویی‌ها به مذاق جامعه ایران و ارزش‌مداران خوش نیامد و باعث شد تا مهاجرانی از مسند وزارت کنار گذاشته شود.
دامنه رسوایی‌های مهاجرانی
کنار رفتن مهاجرانی همانا و حرکت وی در مسیر خیانت نیز همانا. ابعاد خیانت‌ها و رسوایی‌های این فرد معلوم الحال تا جایی است که رئیس دولت اصلاحات در جریان حرکت وطن فروشانه وی که ضربه مهلکی نیز به اصلاح طلبان وارد کرد با عصبانیت گفت که مهاجرانی ثابت کرده که در کودکی شیر خر خورده است.[1] البته این حرفی است که خود مهاجرانی برای اولین بار به زبان آورده بود و این جمله باعث مشهور شدن بیشتر وی در محافل طنز سیاسی شد و هر از چند گاهی با پدیدار شدن ابعاد رسوایی‌های تازه او این جمله بیشتر در مورد او تکرار و به قولی اثبات می‌شود.
مهاجرانی وزیر فرهنگ و ارشاد دولت اصلاحات و مشهور به "زینت‌الوزرای دولت اصلاحات" نیز بود.
مهاجرانی همچنین بعدها و پس از خروج از کشور و به رسانه‌های خارجی اعلام کرد که دیگر به کشتن سلمان رشدی اعتقادی ندارد و این در حالی است که لندن را هم وطن خود می‌داند.
رسوایی های مهاجرانی حتی در زندگی شخصی وی نیز حکم فرماست. زندگی خصوصی وزیر فرهنگ دولت اصلاحات نیز با ازدواج های مکرر و رسوایی چند همسری وی همراه است، این درشرایطی است که دولت اصلاحات همواره در جهت آزادی و برابری زنان و مردان تبلیغ می‌کرد. البته یکسر داستان فرار مهاجرانی نیز به همین موضوع باز می گردد.
در همین زمینه وقتی یکی از دانشجویان در دانشگاه اردبیل از از صفار هرندی درباره ازدواج های مکرر مهاجرانی سئوال می کند، وزیر فرهنگ دولت وقت در پاسخ به این سوال مشکل پیش آمده در این زمینه را اعلام حضور زن دیگر عطاء الله مهاجرانی در مورد نفقه خود در یکی از جلسات دانست که به گفته صفارهرندی این امر زمینه فرار او را به انگلیس را فراهم کرد.
ارتباط با آل سعود و شرکت در جشن الجناردیه
موضوع افشای سند گدایی مهاجرانی از رژیم آل سعود در سایت ویکی لیکس تنها موضوع وطن فروشی وی و ارتباطش با آل سعود نیست. مهاجرانی که حال به یکی از چهره های تابلو دار جریان فتنه تبدیل شده است برای دریافت کمک مالی از این کشور پادشاهی در راستای آنچه مبارزات دموکراسی‌خواهانه! اعلام می کند شرکت در این جشن را بهترین شب زندگی اش قلمداد می کند. طنز جالب این مساله این است که مهاجرانی از یک رژیم دیکتاتوری و پادشاهی برای اهداف دمکراسی خواهانه پول می گیرد. این درشرایطی است که یک شاهزاده سعودی در ارتباط با این جشن نسبت به نازل شدن عذاب و بلایای الهی بر سر آل‌سعود و کشور عربستان به سبب اعمال غیراخلاقی در آن هشدار می دهد. همین موضوع خشم اصلاح طلبان که نمی توانند لکه نگننی چون مهاجرانی را از دامن خود پاک کنند را در تهران به شدت برمی انگیزد.
مهاجرانی، در واکنش به انتشار خبر حضورش در جشنواره "الجنادریه" در مقاله ای که در روزنامه "الشرق الاوسط" منتشر کرد، نوشت: «به طور کلی باید بگویم که شب‎های جشنواره امسال الجنادریه بهترین شب‎های همه زندگی‌ام بود؛ این امکان وجود داشت که انسان در هر دقیقه از این شب‎ها، مطلب تازه ای فرا بگیرد و در هر لحظه از مهربانی و عشق بهره گیرد.من رنگین کمان اندیشه های مبتنی بر معرفت و احساسات صمیمانه را در این جشنواره حس کردم.»
شاید تصور شود که ارتباط مهاجرانی با عربستان، در زمان خروج او از کشور برقرار شد، اما خبری که در سال 79 و همزمان با استعفای مهاجرانی از وزارت ارشاد مطرح شد، این قضیه را جالب‌تر می‌کند. «در روز يازدهم مهر ماه 1379، روزنامه ايران به نقل از روزنامه الحيات خبر از استعفاي مهاجراني را داد و نوشت مهاجراني تا دو هفته آينده كنار خواهد رفت.» اینکه چهار سال قبل از خروج مهاجرانی از کشور، خبر استعفای مهاجرانی به جای اینکه اول در یک روزنامه داخلی مطرح شود، توسط روزنامه‌های عربی مطرح می‌شود، احتمال ارتباط مهاجرانی با سعودی‌ها را از سال‌های وزارتش نشان می‌دهد.
مهاجرانی بعد از این به عنوان یکی از عناصر ویژه مثلث شوم ، فتنه گران، لندن و ریاض مطرح و به عنوان پای ثابت برنامه‌های به اصطلاح کارشناسی بنگاه سخن پراکنی بی بی سی تبدیل می‌شود، کارشناس دگر اندیش و ساختار شکنی که تا جایی پیش می رود که آنقدر مورد اعتماد این رسانه ضد انقلاب قرار می گیرد که در برنامه های مختلف از وی دعوت به عمل می آید.
تازه‌ترین رسوایی مهاجرانی
در تازه ترین ابعاد ماجرای دنباله دار رسوایی های مهاجرانی در سندي كه چند روز پیش سایت ویکی‌لیکس به همراه حدود ۶۰ هزار سند ديگر از مجموع نيم ميليون سند خارج شده از سيستم الكترونيكي وزارت خارجه سعودي، منتشر شده است، وی در نامه‌اي به سفارت سعودي در لندن درخواست كرده كه اين كشور هزينه تحصيل فرزندش در مقطع دكتري را متقبل شود و اين كشور نيز با اين درخواست موافقت كرده است.
بنابراين سند، فرزند آقاي مهاجراني قصد داشته در دانشگاه وارويك در شهر كاونتري تحصيل كند. هزينه تحصيل ۴ ساله (۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵) در مقطع دكتري براي نامبرده، حدود ۶۵ هزار پوند بوده كه براي يك سال حدود ۱۶ هزار پوند (۱۲۱۱۵ پوند هزينه تحصيل به اضافه ۴۲۵۶ پوند هزينه زندگي) است. در سند مذكور اشاره شده كه بنابر موافقت با اين امر، «چك اول» به مبلغ ۱۶ هزار پوند با شماره ٣٠٥١١٢ و تاريخ ٢٠١٢/١/٢٣ كشيده شده و ضميمه سند شده است. در سند مورد اشاره مشخص نشده كه در قبال چه كاري سعودي قرار بوده اين هزينه را تأمین كند.
البته بعد از این ماجرا جمیله کدیور، یکی از همسران مهاجرانی در دفاع از فرزند و همسر خود سند ویکی لیکس را معجول می خواند و بیان می دارد که تا بعد از ماه مبارک رمضان به آن پاسخ می دهد؟! همین رویه نیز توسط خود مهاجرانی انجام می شود. به هر جهت اینکه اگر دلیل مستدلی برای رد این مساله وجود دارد چرا هم اینک منتشر نمی‌شود نیز جای سئوال دارد.
جالب اینجاست که رسوایی مهاجرانی آنقدر پر ابعاد است که رسانه‌های اصلاح طلب نیز در این زمینه سکوت اختیار کرده اند تا کمتر هزینه‌های سلسله رسواییهای مهاجرایی را پرداخت کنند. البته بنابر موضوع ازاد اندیشی و انتقاد پذیری که همواره شعار اصلاح طلبان بوده است و بنابر اعتماد و حمایت بی چون و چرایی که این جریان سیاسی در دولت اصلاحات از مهاجرانی داشته است باید اصلاح‌طلبان نیز نسبت به این موضوع و پرورش چنین فردی در دامن این جناح پاسخگو باشند که تاکنون چنین اتفاقی روی نداده است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها