جزئیات ادغام طب سنتی در شبکه بهداشت

کد خبر: 431336

معاون طب سنتی وزارت بهداشت : اگر آموزه ها و تدابير حفظ سلامتی با نگاه طب سنتی را در آموزه های بهورزی و سيستم شبكه های بهداشت و درمان بكار ببنديم در ارتقای سلامت بسیار کمک کننده خواهد بود.

مهر: دكتر محمود خدادوست در خصوص اجرای پایلوت طرح ادغام خدمات طب سنتي در نظام شبكه بهداشت و درمان كشور در شهرستان فسا بیان داشت : وظيفه و پيام اصلي طب سنتي ايرانی يا طب ايرانی حفظ تندرستی مردم است.

وی با بیان اینکه آموزه ها و تدابير طب سنتی هيچگونه تناقضي با طب رايج امروزي ما ندارد، گفت: اگر دانش و تدابير طب سنتی را بهمراه آموزش طب رایج به بهورزان و كارشناسان و كاردانان شبكه هاي بهداشت و درمان ارائه دهيم قاعدتاً چون در باور و فرهنگ مردم ريشه دارد و دارای ظرفيت پذيرش و مقبوليت بالايي است، می تواند به ارتقاي سلامت جامعه كمك نمايد.

معاون طب سنتي وزارت بهداشت گفت: با آمادگي هيئت رئيسه و مديران دانشگاه علوم پزشكي فسا پايلوت اين طرح را در شهرستان فسا اجرا می كنيم و سعي مي كنيم كه تدابير و آموزه های طب سنتی را كه قابليت ارائه در سطوح مختلف از جمله بهورزی، كارشناسان مراكز بهداشتی درمانی و پزشكان خانواده را دارد با ارائه بسته هاي آموزشی و آموزش های آبشاري اجرانماییم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها