ابراز امیدواری کری به آزادی زندانیان آمریکایی در ایران

کد خبر: 431425

وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد که بحث آزادی زندانیان آمریکایی در ایران، از جمله موضوعاتی بوده است که در هر نشست اخیر میان هیئت آمریکایی با ایرانی‌ها در وین مطرح شده است.

تسنیم: «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا امروز جمعه در مصاحبه با شبکه خبری «ام اس ان بی سی» اعلام کرد که در هر نشستی که با مقامات ایرانی در طول هفته های پایانی مذاکرات هسته ای داشته است، موضوع زندانیان آمریکایی در ایران را مطرح کرده است؛ کری گفت که بسیار امیدوار است که تهران این زندانیان را آزاد کند.

این خبر در حالی منتشر می شود که رویترز نوشت که دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا به دلیل عدم تضمین آزادی زندانیان آمریکایی در تهران به عنوان بخشی از توافق هسته ای اخیر 1+5 با ایران در وین مورد انتقاد قرار گرفته است.

بر این اساس، در حال حاضر سه زندانی در ایران هستند.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه مصاحبه خود از تلاش های تیم خود برای رها کردن زندانیان آمریکایی در ایران دفاع کرد و گفت که این تلاش ها حتی در دور آخر مذاکرات هسته ای با ایران که در تاریخ 27 ژوئن آغاز شد، ادامه داشت.

کری گفت: باور کنید که بی اغراق می گویم که حتی یک نشست برگزار نشد که ما در آن موضوع شهروندان آمریکایی زندانی در ایران را مطرح نکرده باشیم.

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به اینکه حتی پیش از اینکه به همراه «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران به اعلام حصول توافق بپردازند، باز هم موضوع آزادی زندانیان آمریکایی در ایران را با ظریف مطرح کرده است، گفت: ما بسیار بسیار امیدوار هستیم که ایران تصمیم بگیرد تا کار درست را انجام دهد و آن شهروندان را به آمریکا باز گرداند و ما محکم و مداوم و حتی در حال حاضر نیز در حال کار روی این موضوع هستیم.

رویترز نوشت که «جیسون رضاییان» خبرنگار روزنامه «واشنگتن پست» از جمله آمریکایی های زندانی در ایران است که به اتهام جاسوسی در جولای سال 2014 میلادی بازداشت شده است؛ «سعید عابدینی» و «امیر حکمتی» نیز دو شهروند آمریکایی دیگر در زندان ایران هستند.

«باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا در ماه مارس از دولت ایران خواست تا این آمریکایی های زندانی را آزاد کند؛ اوباما همچنین از دولت ایران خواست تا به روند پیدا کردن «رابرت لوینسون» یکی دیگر از شهروندان آمریکایی که حدود 8 سال قبل در ایران ناپدید شده است، کمک کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها