حمایت‌های تبعیض آمیز دولت نصیب رسانه‌های نور چشمی

کد خبر: 436367

اخیرا در شورای عالی اطلاع‌رسانی به آقای نهاوندیان عرض کردم اگر انتظار دارید در برابر هجمه‌هایی که عناصر خارجی و برخی خبرگزاری‌ها و مطبوعات داخلی انجام می‌دهند و ناعادلانه دولت را مورد هجوم قرار می دهند، ایستادگی شود، باید به رسانه‌های همراه دولت کمک کنید.

حمایت‌های تبعیض آمیز دولت نصیب رسانه‌های نور چشمی
سرویس سیاسی فردا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت‌: اخیرا در شورای عالی اطلاع‌رسانی به آقای نهاوندیان عرض کردم اگر انتظار دارید در برابر هجمه‌هایی که عناصر خارجی و برخی خبرگزاری‌ها و مطبوعات داخلی انجام می‌دهند و ناعادلانه دولت را مورد هجوم قرار می دهند، ایستادگی شود، باید به رسانه‌های همراه دولت کمک کنید.
علی جنتی صبح امروز در مراسم بزرگداشت سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی و روز خبرنگار در ایسنا افزود: برخی از رسانه ها با استفاده از امکانات، اعتبارات و بودجه دولتی روزانه علیه دولت قلم می زنند و می نویسند . وی ادامه داد : انتظار می رود دولت به مطبوعات و رسانه هایی که با دولت همراهی دارند کمک کند، خبرگزاری ایسنا و برخی از مطبوعات و خبرگزاری ها که همراهی خوبی با دولت دارند نیازمند کمک هستند.
کمک‌های مالی دولت نصیب توهین کنندگان به مقدسات شد
محمد قوچانی که به عنوان عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی سردبیری نشریات مختلفی را بر عهده داشت. پس از توافق ژنو به دفاع تمام قد از این توافق پرداخت و شماره پنجم بهمن92 «آسمان» را با عنوان پیروزی بزرگ منتشر کرد این نشریه با برجسته کردن رقم ۵۵۰ میلیون دلاری قسط اول پرداخت شده ۱+۵ به ایران از محل دارایی های مسدود شده کشورمان که تقریبا معادل حدود نیمی از یارانه نقدی یک ماه مردم است، تلاش کرده این پیروزی را اثبات کند. امری که آگاهان سیاسی اعتقاد داشتند زمینه سازی تبدیل مجوز این هفته‌نامه به روزنامه درکمتر از ده روز گردید. سایت جهان نیوز آن روزها در خبری نوشت از محل بودجه دیپلماسی عمومی، مبلغ چهار میلیارد ريال به این رسانه اصلاح طلب که به زودی با شکل و شمایل یک روزنامه منتشر می شود، پرداخت شده است.
روزنامه آسمان که اولین شماره آن در 26 بهمن 92 منتشر شد تنها بعد از 6 شماره به انتشار مطلبی به نقل از هرمیداس باوند حکم قرآنی و الهی قصاص را غیرانسانی خواند و به همین دلیل و بنا به اعتراضات گسترده جریان‌های سیاسی من جمله بخشی از جریان اصلاحات، با حکم دادسرای عمومی و انقلاب تهران در روز پنجشنبه 1 اسفند 1392 توقیف شد. تیم قوچانی پس از آن روزنامه « مردم امروز» با حضور محمد قوچانی در ٦ دی ۹۳ منتشر کردند که عصر روز (شنبه 27 دی) با حکم دادستانی تهران به‌دلیل حمایت از روزنامه هتاک فرانسوی که کاریکاتوری موهن را علیه پیامبر اسلام(ص) منتشر کرده بود، توقیف شد.
نورچشمی دولت
در حالی روزنامه‌های این فرد به جرم توهین به مقدسات اسلامی و حمایت از هتاکان به پیامبر اعظم تعطیل گردیده است که این روزنامه نگار نورچشمی صبح امروز در کلیپی که در جشنی که به مناسبت روز خبرنگار توسط معاونت مطبوعاتی وزرات ارشاد برگزار می‌گردید به عنوان چهره اصلی سخن می‌گفت.
رسانه های منتقد در تحریم اقتصادی
تبعیض بین رسانه‌ها از رفتارهای مورد انتقاد دولت یازدهم بوده است. علاوه بر تذکر و توقیف توسط هیئت نظارت در حوزه‌های اقتصادی و مالی نیز می‌توان گفت این رسانه‌ها تحریم شده‌اند. علاوه بر آنکه یارانه‌های تبعیض میان رسانه ها حاکم است در مسیر آگهی‌های تبلیغی نهاد و ارگان‌های دولتی نیز میان رسانه‌ها تفاوت‌های چشمگیری وجود دارد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها