جمع‌بندی بورسیه‌ها در جلسه چهارجانبه

کد خبر: 437628

پرونده بروسیه‌های دکترای دولت قبل و مشکلات ایجاد شده برای دانشجویان، این هفته در نشست چهارجانبه کمیسیون‌های آموزش و اصل ۹۰، دیوان محاسبات و وزارت علوم، جمع‌بندی نهایی خواهد شد.

مهر: کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی در هفته پیش رو، علاوه بر بررسی دستور کارهای جاری، شاهد حضور برخی وزرا و مسئولان اجرایی نیز خواهند بود.

کمیسیون اصل ۹۰ «برجام» را بررسی می‌کند

کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی یکشنبه هفته جاری در نشستی با حضور مسئولان وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی، برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را بررسی خواهد کرد.

دوشنبه هفته آینده کارگروه فرهنگی کمیسیون اصل ۹۰ با حضور قائم مقام وزیر بهداشت، اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری را بررسی می‌کند.

کارگروه ویژه این کمیسیون نیز با حضور مسئولان وزارت راه و شهرسازی، پرونده صاحبقرانیه را بررسی خواهد کرد؛ روز سه‌شنبه نیز این کارگروه با مرکز نظارت بر دخانیات تشکلیل جلسه می‌دهد.

چهارشنبه هفته آینده نیز نشست کارگروه ویژه مبارزه با زمین‌خواری با حضور مسئولان ذیربط برای بررسی تغییر کاربری اراضی تحت عنوان «باغشهر» برگزار می‌شود.

بررسی راهکارهای تامین نیازهای داخلی با استفاده از تولید ملی در کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی

کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ دوشنبه هفته آینده گزارش اجرای «قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیازهای کشور و تقویت آنها در امر صادرات» را با حضور مسئولان ذیربط بررسی می‌کند.

طی هفته آینده این کمیسیون همچنین آخرین وضعیت خودروهای برقی در کشور در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی را بررسی خواهد کرد.

جلسه چهارجانبه «کمیسیون‌های آموزش، اصل ۹۰، دیوان محاسبات و وزارت علوم» برای تصمیم‌گیری نهایی در خصوص پرونده بورسیه‌ها

کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه موضوع نحوه برگزاری آزمون استخدامی پنج هزار نفر در آموزش و پرورش و تطابق آن با قانون الحاق دو تبصره به ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی را با حضور مسئولان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بررسی می‌کنند.

روز دوشنبه نیز موضوع بورسیه‌های دکتری با حضور وزیر علوم، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ و رئیس دیوان محاسبات کشور در کمیسیون آموزش مورد بررسی نهایی قرار خواهد گرفت.

سه‌شنبه هفته آینده نیز وزیر آموزش و پرورش برای پاسخ به شش سئوال نمایندگان در کمیسیون آموزش حضور خواهد یافت.

ربیعی به سوال دو نماینده در کمیسیون اجتماعی پاسخ می‌دهد

یکشنبه هفته آینده اعضای کمیسیون اجتماعی نشست مشترکی با مسئولان سازمان بیمه سلامت خواهند داشت.

در روز سه‌شنبه نیز طرح تعیین تکلیف بیمه اعضای صندوق حمایت و بازنشستگی آینده‌ساز و تحت پوشش قرار گرفتن آنان توسط سازمان تامین اجتماعی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

علاوه بر این، علی ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی روز سه‌شنبه با حضور در کمیسیون اجتماعی به سئوال دو نماینده پاسخ می‌دهد.

بررسی تحولات صنایع دفاعی با حضور وزیر دفاع در کمیسیون امنیت ملی

کمیسیون امنیت ملی روز یکشنبه و در ادامه جلسات گذشته خود، سند برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و قطعنامه ۲۲۳۱ را بررسی خواهد کرد.

روز سه‌شنبه نیز آخرین اخبار و تحولات صنایع دفاعی کشور را با حضور وزیر دفاع و مدیران عامل صنایع دفاعی مورد بر‌رسی قرار خواهد داد.

کمیسیون انرژی طرح اساسنامه شرکت ملی نفت را بررسی می‌کند

اعضای کمیسیون انرژی روز یکشنبه مواد ارجاعی از صحن علنی در خصوص طرح حمایت از صنعت برق را با حضور مسئولان وزارت نیرو، سازمان مدیریت برنامه‌ریزی، دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌ها بررسی خواهد کرد.

بررسی تامین اعتبار خطوط فولادی آبرسانی با حضور مسئولان وزارت نیرو، شرکت فولاد مبارکه و انجمن لوله‌سازان نیز روز یکشنبه در دستور کار کمیسیون انرژی قرار دارد.

روز سه‌شنبه نیز کمیسیون پیشنهادات نمایندگان در خصوص اساسنامه شرکت ملی نفت ایران را با حضور کارشناسان وزارت نفت، سازمان مدیریت برنامه‌ریزی و دیوان محاسبات بررسی خواهد کرد.

بررسی مشکلات بودجه وزارت نیرو در کمیسیون برنامه و بودجه

کمیسیون برنامه و بودجه روز سه‌شنبه با دعوت از وزیر نیرو برای ارائه گزارش عملکرد و روند اجرای طرح‌های عمرانی، مشکلات اعتباری این وزارتخانه را بررسی می‌کند.

وزرای بهداشت و رفاه، از طرح تحول سلامت به مجلس گزارش می‌دهند

وزیر بهداشت و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز سه‌شنبه گزارشی در خصوص بررسی عملکرد صندوق‌های بیمه در طرح تحول سلامت، نحوه تعیین تعرفه‌های پزشکی، چگونگی اجرای تعرفه‌ خدمات پرستاری و نحوه خرید خدمت سازمان تامین اجتماعی از وزارت بهداشت در شهرهایی که فاقد مرکز درمانی هستند، ارائه می‌دهند.

وزیر کشور به ۱۳ سوال نمایندگان در کمیسیون شوراها پاسخ می‌دهد

وزیر کشور روز سه‌شنبه به ۱۳ سوال نمایندگان در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور پاسخ می‌دهد.

وزیر صنعت به دو سوال نمایندگان در کمیسیون صنایع پاسخ می‌دهد

کمیسیون صنایع و معادن روز یکشنبه مشکلات شرکت فولاد بهمن مازندران را بررسی خواهند کرد.

روز سه‌شنبه نیز وزیر صنعت، معدن و تجارت جهت پاسخگویی به سوالات دو نماینده در کمیسیون صنایع حضور می‌یابد.

بررسی گزارش دبیر شورای عالی هماهنگی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی در خصوص عملکرد، برنامه‌ها و دورنمای مناطق مذکور در اقتصاد ملی نیز در دستور کار روز سه‌شنبه کمیسیون صنایع قرار دارد.

این کمیسیون همچنین تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت دخانیات کشور را بررسی خواهد کرد.

بررسی استیضاح آخوندی در کمیسیون عمران

اعضای کمیسیون عمران مجلس روز یکشنبه با حضور سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل تشکیل جلسه می‌دهند.

این کمیسیون همچنین روز یکشنبه با دعوت از اکبر ترکان رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، تقاضای تحقیق و تفحص از این سازمان را بررسی می‌کند.

روز سه‌شنبه نیز کمیسیون عمران با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، تقاضای استیضاح وی را با حضور نمایندگان متقاضی استیضاح بررسی خواهد کرد.

استماع گزارش رئیس سازمان حج و زیارت در کمیسیون فرهنگی

کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یکشنبه هفته جاری گزارش رئیس سازمان حج و زیارت را در خصوص آخرین اقدامات و تمهیدات برگزاری حج تمتع در سال جاری، بررسی خواهد کرد.

روز سه‌شنبه نیز توسعه کمی و کیفی تولید و تامین کاغذ در کشور با حضور وزرای فرهنگ، صنعت، معدن و تجارت، اقتصاد، آموزش و پرورش و همچنین مدیران کارخانجات بزرگ تولیدی کاغذ در راستای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها