فعالیت‌های موشکی ایران بر اساس برنامه‌ریزی‌ها ادامه خواهد یافت

کد خبر: 438157

در پی انتشار بیانیه ۲۰۴ نماینده مجلس شورای اسلامی دفتر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح سخنان سردار فیروزآبادی را منتشر کرد فیروزآبادی تاکید کرد: فعالیت‌های موشکی جمهوری اسلامی ایران به نحوی که در کشور جمهوری اسلامی ایران برنامه‌ریزی شده است با هیچ مانعی روبرو نخواهد بود.

فعالیت‌های موشکی ایران بر اساس برنامه‌ریزی‌ها ادامه خواهد یافت
سرویس سیاسی فردا- صبح امروز بیانیه ۲۰۴ نماینده مجلس خطاب به سردار فیروزآبادی منتشر گردید که در آن بر ادامه فعالیت‌های موشکی تاکید شده بود. نمایندگان با استناد به سخنان رئیس‌جمهور و بیانیه وزارت امور خارجه مبنی بر اینه«قطعنامه الزام‌آور نیست» از فیروزآبادی خواسته بودند اقتدار نیروهای مسلح را چون همیشه در معرض دید همگان قرار دهد تا ابهامات نابجای دگراندیشان در عمل مرتفع گردد.
در پی انتشار این بیانیه دفتر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح سخنان سردار فیروزآبادی را منتشر کرد. فیروزآبادی تاکید کرد: فعالیت‌های موشکی جمهوری اسلامی ایران به نحوی که در کشور جمهوری اسلامی ایران برنامه‌ریزی شده است با هیچ مانعی روبرو نخواهد بود.
فیروزآبادی در خصوص برنامه موشکی ایران گفت: برای هر آزمایش موشکی موارد در یک هیات سیاست‌گذاری بررسی و نتیجه آن به محضر فرماندهی معظم کل قوا تقدیم می‌شود که پس از تصویب معظم‌له اقدام می‌گردد. مصوباتی که اکنون در اختیار ستاد کل نیروهای مسلح بوده نیز برابر مصوبه معظم‌له به موقع اجرا خواهد شد.
متن بیانیه موشکی ۲۰۴ نماینده مجلس
سردار سرلشکر بسیجی دکتر فیروزآبادی
ریاست محترم ستاد کل نیروهای مسلح
سلام‌علیکم
ما امضا‌کنندگان، نمایندگان ملت بزرگ ایران از حضرتعالی درخواست می‌نماییم که بر اساس تأکید ریاست محترم جمهوری، بیانیه وزارت امور خارجه و بیانات تیم مذاکره‌کننده، این نکته را که «قطعنامه الزام‌آور نیست» جدی گرفته و قوت و اقتدار نیروهای مسلح را چون همیشه در معرض دید همگان قرار دهید تا ابهامات نابجای دگراندیشان در عمل مرتفع گردد.
۱- با عنایت به فتوای صریح رهبر معظم انقلاب اسلامی ساخت کلاهک هسته‌ای در دستور کار جمهوری اسلامی ایران نبوده، نیست و نخواهد بود و قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران با توجه به تجربه تلخ هشت سال جنگ تحمیلی با هدف بازدارندگی دفاعی است.
۲- موشک‌های جمهوری اسلامی ایران برای حمل کلاهک هسته‌ای طراحی نگردیده و نخواهد گردید و با توجه به این اصل محدودیت‌بردار نمی‌باشد.
۳- تست موشکی را وزارت دفاع با رعایت مفاد بندهای ۱ و ۲ عملیاتی سازد.
۴- رزمایش موشکی سپاه و وزارت دفاع بر اساس برنامه‌های پیش‌بینی‌شده و مصوب، اجرایی گردد.
قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت در خصوص برنامه موشکی ایران چه می‌گوید؟
قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد که پیرو جمع بندی برجام به تصویب رسید، در ضمیمه B خود، ذیل فصل هفتم منشور ملل متحد محدودیت‌هایی را بر صنایع موشکی ایران اعمال کرده است. در بند ۳ ضمیمه B از ایران خواسته شده است(Iran is called upon) تا هشت سال پس از پذیرش برجام، دست به هیچ فعالیتی مرتبط با موشک‌های بالستیک طراحی شده برای داشتن قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای (Ballistic Missiles Designed to be capable of delivering nuclear weapons)، از جمله شلیک موشک با استفاده از تکنولوژی این دست موشک های بالستیک، نزند.
پس از تصویب قطعنامه وزارت خارجه بیانیه خود بر توانمندی‌های دفاعی کشور تاکید کرد و برنامه موشکی ایران را خارج از صلاحیت قطعنامه شورای امنیت دانست متن بند ۱۱ بیانیه وزارت امور خارجه بدین شرح است: «دولت جمهوری اسلامی ایران مصمم است به طور فعال برای ارتقاء صلح و ثبات در منطقه در مواجهه با تهدید فزاینده‏ی تروریسم و افراط گرایی خشونت بار کمک کند. ایران نقش پیشرو خود را در مبارزه با این خطر ادامه خواهد داد و آماده است با همسایگان خود و جامعه بین المللی در پرداختن به این تهدید مشترک جهانی بطور کامل همکاری نماید. علاوه بر این، جمهوری اسلامی ایران تدابیر لازم برای تقویت توانمندی های دفاعی خود به منظور حراست از حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی خود در مقابل هر گونه تجاوز و همچنین مقابله با تهدید تروریسم در منطقه را ادامه خواهد داد. در این چارچوب، توانمندی های نظامی ایران از جمله موشک های بالستیک، منحصرا برای دفاع مشروع هستند. این تجهیزات برای قابلیت حمل سلاح های هسته ای طراحی نشده اند و بنابراین، خارج از حیطه یا صلاحیت قطعنامه شورای امنیت و پیوست های آن می باشند. »
به گزارش فردا در هفته‌های گذشته با ادامه تاکید مقامات امریکایی بر وجود گزینه نظامی روی میز، جمعی از طلاب، دانشجویان و گروه‌های مردمی نیز در بیانیه‌هایی خواستار انجام رزمایش موشکی توسط نیروهای مسلح شده بودند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها