راه‌هایی برای سوزاندن چربی‌ با دویدن

کد خبر: 443321

هدف بسیاری افراد از دویدن کم کردن وزن و سوزاندن چربی‌های بدن است. با این حال بیشتر اوقات کاهش وزن بعد از دویدن مشاهده نمی‌شود.

ایسنا‌: دونده‌ها دو دسته هستند، دسته اول افرادی که می دوند بدن‌شان عضله می‌سازد و بدون خستگی می‌توانند فعالیت کنند و دسته دوم که هر چقدر می دوند نمی‌توانند وزن کم کنند

اما کلید کم کردن وزن دویدن سخت‌تر و طولانی‌تر نیست، دویدن هوشمندانه‌تر است.

** نکات زیر می‌تواند به کم کردن وزن بیشتر با دویدن کمک کند:

1. اگر اندازه‌ای که می خواهید وزن کم نمی کنید، ممکن است به این دلیل باشد که بسیار زیاد تلاش می‌کنید.

بدن نیاز به استراحت و ریکاوری دارد. به هنگام دویدن سخت تلاش کنید، اما به بدن فرصت استراحت بدهید تا قوی‌تر شود و ریکاوری داشته باشد. برای ریکاوری می توانید میزان دویدن و تمرین خود را نصف کنید.

2. برای انجام تمرین از دویدن‌های کوتاه و بسیار سریع استفاده کنید که در بین آنها پیاده روی یا دویدن خیلی آرام باشد.

این کار بهتر از این است که طولانی مدت سخت و شدید بدوید. دویدن بر روی یک سطح شیبدار می‌تواند در ساختن عضلات اثرگذارتر از دویدن بر روی سطح صاف باشد. برنامه همه روزها نباید یکسان باشد. شدت دو یا سه جلسه دویدن خود را در هفته‌ را کمی زیادتر کنید. باید کربوهیدراتی که به آرامی هضم می‌شود مصرف کنید. این نوع کربوهیدارت‌ها احساس سیری بیشتری می‌دهند و مدت زمان طولانی‌تری انرژی تولید می‌کنند.

سیب زمینی شیرین منبع کربوهیدرات دیر هضم است. این نوع سیب زمینی سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان است که قند خون را تنظیم می‌کند و از تبدیل شدن کالری‌ها به چربی جلوگیری می‌کند. سیب زمینی شیرین ویتایمن A، C و B6 دارد که انرژی بیشتری برای سوزاندن تامین می‌کند.

3. بیشتر بر روی پشتکار تمرکز کنید نه شدت ورزش

فکر نکنید که تمامی جلسات دویدن شما باید طولانی مدت و شدید باشند. سعی کنید از دویدن لذت ببرید. پشتکار و نظم باعث می‌شود که دویدن بر کاهش وزن تاثیرگذارتر باشد. می توانید جلسات دویدن را کوتاه تر کنید، اما تکرار آن در هفته‌ را افزایش دهید. از این که شب قبل از دویدن کربوهیدرات دریافت کنید، نترسید. بررسی‌ها نشان داده است که خوردن کربوهیدرات شب قبل از ورزش باعث می‌شود که روز بعد به هنگام ورزش کالری بیشتری سوزانده شود.

4. دویدن باید متشکل از فعالیت‌های متنوع باشد.

باید بدن به چالش کشیده شود. همیشه یک مدل دویدن را تکرار نکنید. بعد از دویدن شکلات تلخ بخورید. بررسی‌های محققان آمریکایی نشان داده است که افرادی که شکلات تلخ می خورند لاغرتر هستند.

البته شکلات باید تلخ و با کیفیت باشد. بهتر است شکلات تلخ 70 درصد مصرف کنید. سعی کنید شکلاتی که مصرف می کنید کمترین شکر را داشته باشد.

5. بهتر است در کنار دویدن از ورزش‌هایی برای کم کردن وزن استفاده کنید.

شنا می‌تواند ورزش مناسبی باشد، زیرا مانند ریکاوری عمل می‌کند.

6. کم کردن وزن بدون شک اولین دلیل شما برای دویدن است، اما هدف بلند مدت داشته باشید.

سعی کنید هدف‌های بلند مدتی برای خود تعیین کنید و بر روی دویدن تمرکز کنید. مصرف مواد غذایی فیبردار باعث می‌شود که هر ساله 3.7 درصد چربی بیشتری بسوزانید.

7. بر روی قدرت پاها کار کنید.

عضلات پا باید برای دویدن بسیار قدر باشند. بعضی حرکات ورزشی از جمله حرکات تعادلی پا می‌تواند عضلات پا را قدرتمند کند. از کفش‌هایی استفاده کنید که در آنها احساس راحتی می کنید. خوردن فلفل قرمز می‌تواند به تبدیل غذا به سوخت در بدن کمک کند.

8. ضربان قلب را اندازه‌گیری کنید.

این کار به پیشرفت شما کمک می‌کند، باعث می‌شود که بهتر بتوانید وزن کم کنید و بیشتر از حد توان خود ورزش نکنید. سعی کنید با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه‌ای که در آن ورزش می کنید، لباس ورزشی خود را انتخاب کنید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها