بیعت قبائل مزدور مأرب با پادشاه عربستان/آیا امارات باز هم دور می خورد؟

کد خبر: 444015

روی دیگر سکه این ماجرا، نقش ویژه «محمد بن نایف» است که حتی موجب نگرانی مقامات امارات هم شده است. پایگاه خبری تحلیلی فردانیوز، پیش از این در گزارشی یک نمونه از نامه های شیوخ قبائل حضرموت خطاب به محمد بن نایف را منتشر کرد...

بیعت قبائل مزدور مأرب با پادشاه عربستان/آیا امارات باز هم دور می خورد؟
گروه بین الملل فردا - با رسیدن آمار نظامیان خارجی کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس در مأرب به 10هزار نفر و نزدیک شدن ساعت صفر عملیات اشغالگران برای اشغال کامل استان مأرب و حرکت به سمت صنعا، شیخ بزرگ قبیله «مراد» که بزرگ ترین قبیله استان یمن است طی یک نامه رسمی، از مزدوری خود برای خاندان آل سعود پرده برداری کرد و به صورت رسمی با پادشاه آل سعود «بیعت» کرد.
نامه ذلیلانه شیخ قبیله «مراد» (بزرگ ترین قبیله استان مأرب یمن) خطاب به پادشاه عربستان
در این نامه که از سوی خبرگزاری رسمی دولت یمن (سبا) منتشر شده است، «علی القبلی بن نمران» با ادبیاتی بسیار «ذلیل» و «خاضعانه» خود وفاداری و بیعت خود با پادشاه آل سعود را مورد تأکید قرار داده و ابراز امیدواری می کند دو کشور یمن و سعودی تحت «امر» و «هدایت» حاکمان ریاض، به سر ببرند! او در این نامه، از جنبش انصار الله با عنوان «اشرار گمراه و ضاله مزدور و وابسته به مجوس» یاد کرده است!
عکس های یادگاری جنگجویان مسلح وابسته به قبیله مراد برای ارائه به آل سعود و دریافت مبالغ بیش تر برای مزدوری!
جالب این جاست که این شیخ بزرگ، حتی با ابتدایی ترین اصول نامه نگاری آشنا نیست و به جای رونوشت، عین متن نامه را خطاب به «محمد بن نایف» و «علی بن محمد الحمدان» (آخرین سفیر ریاض در یمن) نوشته است! به عبارت دیگر، شیخ بزرگ استان مأرب از ادبیاتی در نامه خود خطاب به سفیر ریاض استفاده کرده است که عینا مشابه آن را برای پادشاه آل سعود به کار برده است!
شیخ مزدور آل سعود، حتی با قاعده رایج «رونوشت» آشنا نبود و متن نامه خود به پادشاه آل سعود را عینا خطاب به «محمد بن نایف» و «آخرین سفیر ریاض در یمن» تکرار کرده است!
این مزدور آل سعود، در بخشی از نامه خود، خود را «سرباز آل سعود» دانسته و چنین نوشته است: «با خداوند و شما عهد می بندیم که همواره سربازان وفاداری برای دینمان و برای دو کشور برادر و همسایه ای باشیم که تحت "امر" و "هدایت" شما هستند.» شاید این صریح ترین نامه ای باشد که بر مزدوری کامل و تامّ قبائل شورشی شرق عربستان دلالت کند. تا پیش از این، کسی به صراحت خود را «سرباز» آل سعود نخوانده بود!
فرزندان قبائل یمنی موظفند در برابر اوامر "شیخ المشائخ" قبیله خود تبعیت محض داشته باشند. در غیر این صورت، از سوی قبیله «طرد» خواهند شد و حتی در صورت اصرار بر تمرد، ممکن است به قتل برسند!
به این ترتیب، یک شیخ مزدور می تواند جمعیت زیادی را به دلارهای آل سعود بفروشد!
شیخ علی القبلی، بر کرسی «شیخ المشائخ» قبیله «مراد» قرار دارد که در ساختار قبیله ای یمن، مهم ترین جایگاه قبیله ای محسوب می شود. طبق رسم قبائل یمنی، چنانچه کسی از دستورات شیخ المشایخ سرپیچی کند، باید از قبیله طرد شود و این طرد کامل شامل خانواده نامبرده هم می شود. به این ترتیب، در صورتی که همسر یا فرزندان فرد متمرد، از خانواده جدا شوند؛ قبیله موظف است از این فرزند یا زن حمایت کامل را به عمل آورد.
جنگجویان مراد پس از تسلیح از سوی آل سعود برای جنگ علیه انصار الله و دولت مرکزی یمن
به نظر می رسد خاندان آل سعود که چند دهه سابقه سلطنت موروثی و حکومت قبیله ای را در کارنامه دارد؛ به خوبی توانسته قبائل مزدور یمنی را بشناسد و با تطمیع سران مزدور و طمعکار آن، ملت مظلوم و فقیر یمن را قربانی کند. به این ترتیب، در حالی که ملت یمن در اثر بمباران های بدون وقفه آل سعود به خاک و خون کشیده شده اند، مشایخ قبائل مختلف به همکاری با ریاض برای اشغال یمن روی آورده اند.
مقایسه میان تسلیحات نظامیان خارجی و اشغالگر کشورهای حاشیه خلیج فارس با تسلیحات مزدوران به خوبی می تواند ارزش و اهمیت ناچیز مزدوران نزد آل سعود را نشان دهد!
روی دیگر سکه این ماجرا، نقش ویژه «محمد بن نایف» است که حتی موجب نگرانی مقامات امارات هم شده است. پایگاه خبری تحلیلی فردانیوز، پیش از این در گزارشی یک نمونه از نامه های شیوخ قبائل حضرموت خطاب به محمد بن نایف را منتشر کرد و در مورد آن نوشت که نه تنها امارات عربی متحده، بلکه حتی محمد بن سلمان نیز در مورد این نامه ها نگرش مخالف محتاطانه دارد.
مزدوران آل سعود، با پرچم یمن به جنگ دولت مرکزی یمن می روند و شیخ قبیله شان، خود را «سرباز» اشغالگران آل سعود می خواند!
از ابتدای نبرد در یمن، فردانیوز اعلام کرده بود که یکی از ابعاد این نبرد، رقابت های داخلی برای قبضه قدرت در دربار آل سعود است. بعد از بیرون راندن جناح های غیرسدیری، به نظر می رسد یمن همچنان عرصه ای برای جنگ قدرت بین محمد بن سلمان و محمد بن نایف تبدیل شده است. باید دید ملت انقلابی و مظلوم یمن چه قدر می تواند در برابر جنایت و جنگ قدرت نسل دوم شاهزادگان آل سعود از سویی و شیوخ مزدور و طمعکار آل سعود از سوی دیگر، دوام بیاورد؟
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها