اعتراض رائول کاسترو به تحریم‌های آمریکا

کد خبر: 449369

رسانه ونزوئلایی «ال‌تیمپو» گزارش داد که رئیس‌جمهور کوبا طی سخنرانی خود در نشست توسعه پایدار سازمان ملل اعلام کرده است که تحریم‌های آمریکا علیه کوبا مانع اصلی پیشرفت این کشور می‌باشد.

فارس: «رائول کاسترو» رئیس‌جمهور کوبا روز گذشته طی یک سخنرانی در نشست توسعه پایدار سازمان ملل متحد اعلام کرد که تحریم‌های آمریکا علیه کوبا اصلی‌ترین مانع پیشرفت این جزیره آمریکای لاتینی محسوب می‌شود.
وی افزود که اگر برقراری مجدد روابط دوجانبه بین آمریکا و کوبا گامی به سوی جلو محسوب می‌شود، پس در نتیجه باید تحریم‌های آمریکا علیه کوبا لغو شوند چراکه این خواسته کوبا و 88 کشور دیگر عضو سازمان ملل است.
«کاسترو» در ادامه عنوان کرد که تحریم‌های آمریکا علیه کوبا به خاطر تأثیرات فراسرزمینی خود بر کشورهای دیگر نیز تأثیر منفی خواهد گذاشت و به منافع شهروندان آمریکایی نیز آسیب فراوانی وارد خواهد کرد.
رئیس‌جمهور کوبا همچنین تصریح کرد که محاصره 50 ساله کوبا از سوی آمریکا عقب‌ماندگی شدیدی در اقتصاد این کشور به وجود آورده است و مردم کوبا نیز سال‌هاست که با محرومیت‌های مختلف دست و پنجه نرم می‌کنند.
وی تأکید کرد که علی‌رغم همه این مسائل کوبا به اهداف توسعه‌طلبانه خود دست یافته است و با کشورهای در حال توسعه همکاری‌های دوجانبه فراوانی در زمینه‌های مختلف دارد.
«کاسترو» خاطرنشان کرد که با گذشت 15 سال از تصویب اهداف توسعه هزاره، توزیع منافع در چارچوب این برنامه ناعادلانه و ناکافی بوده است.
وی در ادامه نسبت به حاد شدن وضعیت فقر و بی‌عدالتی اجتماعی در جهان و حتی در کشورهای صنعتی و توسعه یافته هشدار داد.
رئیس‌جمهور کوبا با اشاره به افزایش شکاف میان شمال و جنوب و قطب‌بندی شدن توزیع ثروت در جهان، ضمن ابراز تأسف، عنوان کرد که ما از شرایط مطلوب برای صحبت کردن درباره توسعه جهانی فاصله بسیار زیادی داریم.
وی افزود که شمار زیادی از افراد در سراسر جهان به خاطر سیاست‌های سخت‌گیرانه آواره شده‌اند و ما امروزه شاهد موج وسیع مهاجرانی هستیم که برای گریز از جنگ و درگیری از سرزمین خود خارج شده‌اند.
«کاسترو» روز پنجشنبه برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل وارد «نیویورک» آمریکا شد؛ آخرین حضور مقامات کوبایی در این سازمان به زمان حضور «فیدل کاسترو» رهبر انقلاب این کشور در سال 2000 بازمی‌گردد.
پیش‌بینی می‌شود که رئیس‌جمهور کوبا روز دوشنبه (فردا) در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به سخرانی بپردازد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها