ایجاد فضای خالی در گوشی های آیفون + آموزش

کد خبر: 469677

با ما همراه باشید تا به 5 ترفند کاربردی به حافظه ذخیره سازی بیشتری در گوشی های آیفون دسترسی داشته باشید.

ایجاد فضای خالی در گوشی های آیفون + آموزش
باشگاه خبرنگاران: شاید برای شما هم پیش آمده باشد که برای گرفتن تنها یک عکس بایستی عکس دیگری رو پاک کنید تا بتوانید دوباره لذت عکاسی را تجربه کنید یا برای نصب نرم افزار یا آپدیت جدید، حجم کافی در اختیار نداشته و مجبور به ایجاد فضا در حافظه گوشی خود شده اید. در اینجا روش های ساده ای بیان شده است که بدین طریق قادر خواهید بود به حافظه ذخیره سازی بیشتری دسترسی پیدا کنید.
ایجاد فضای خالی در گوشی های آیفون + آموزش ایجاد فضای خالی در گوشی های آیفون + آموزش
پیام های خود را "برای همیشه" ذخیره نکنید بطور پیش فرض، آیفون تمامی پیام هایی را که شما ارسال یا دریافت می کنید برای همیشه ذخیره سازی می کند و هیچ وقت پاک نخواهند شد و اکثر مواقع این پیام های بسیار قدیمی و کاربرد خیلی خاصی ندارند. جهت جلوگیری از این امر، به مسیر Setting > Messages > Message History > Keep Messags رفته و گزینه ۳۰ Days یا ۱ year را جایگزین گزینه Forever انتخاب کنید. در ادامه از شما سوالی مبنی بر اینکه آیا می خواهید پیام های گذشته پاک شود، پرسیده می شود و شما Delete را انتخاب کنید. عکس ها را دو بار ذخیره نکنید اگر از حالت HDR در آیفون یا از Instagram استفاده می کنید، حتما متوجه این مطلب شده اید که عکس به دو صورت شامل اصلاح شده و نسخه ی اصلی آن، ذخیره سازی می شود. جهت جلوگیری از ذخیره نشدن دوباره عکس های گرفته شده در حالت HDR، به مسیر Setting > Photos & Camera و گزینه ی keep normal photo را غیر فعال کنید. و برای instagram، این برنامه را باز کرده و گزینه Setting را انتخاب و تیک گزینه save original photo را بردارید. Cache مرورگر گوشی خود را پاک کنید اگر از مرورگر Safari استفاده می کنید، گوشی شما بطور اتوماتیک تاریخچه های مرور و دیتاهایی را نگه می دارد که شاید اصلا شما به آنها نیازی نداشته باشید. جهت پاکسازی این فضا، به مسیرSetting > Safari بروید و گزینه Clear History & Website Data را انتخاب کنید. اگر از مرورگر Chrome استفاده می کنید، نرم افزار Chrome را باز کرده و بر روی ۳ نقطه بالای صفحه کلیک و سپس گزینه History و سپس Clear browsing data را انتخاب کنید.
ایجاد فضای خالی در گوشی های آیفون + آموزش
پاکسازی اطلاعات ذخیره سازی شده بصورت آفلاین شما گاهی اطلاعاتی را بصورت آفلاین در گوشی خود ذخیره سازی می کنید. برای مثال لیست مطالعه آفلاین مرورگر Safari که به جهت مطالعه در مواقع آفلاین بودن، استفاده می شود. برای پاک کردن لیست مطالعه آفلاین Safari به مسیر Setting > General > Usage > Manage Storage > Safari و به قسمت Offline Reading List بروید و گزینه Delete را انتخاب کنید. برنامه Spotify نیز اطلاعات را بصورت افلاین ذخیره سازی می کند اگر شما گزینه ی Available Offline در موقع ساخت playlist انتخاب کرده باشید. به جهت پاکسازی، نرم افزار Spotify را باز کرده و playlist موردنظر خود را انتخاب و در بالای همان لیست، گزینه Available Offline را غیر فعال کنید. بطور دلخواه نرم افزار ها و دیتا ها که نیازی به آن نمی بینید را پاک کنید درست است که این ترفندهایی که در بالا گفته شده باعث ایجاد فضا بیشتر می شود ولی اگر می خواهید فضای واقعا بیشتری در دسترس داشته باشید، بایستی فایل هایی از آرشیوتان را پاک کنید. برای مثال برنامه ها، عکس ها، ویدوئوها، پادکست ها، موزیک. قبل شروع به اینکار، چک کنید که کدامین برنامه بیشترین فضا را اشغال می کند. برای این امر به مسیر Setting > Genral > Usage > Manage Data بروید. در این بخش لیستی از نرم افزارهایی خواهید دید که براساس حجمی که اشغال کرده اند، لیست شده اند. می توانید از همین قسمت بر هر نرم افزاری کلیک کنید و آن را پاک کنید. هم چنین می توانید با توجه به لیست، پر حجم ترین نرم افزارها را پیدا و آنهایی که فکر می کنید کاربردی برای شما ندارند، پاک کنید. برای مثال اگر Photos & Camera یا Music در نزدیک بالای لیست قرار می گیرد، بدین معناست بایستی در مورد بعضی از عکس ها یا ویدئوی های گرفته شده و یا موزیک هایتان تجدید نظری بکنید.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها