دستگیری عامل اخاذی افراد در فضای مجازی

کد خبر: 471831

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی از دستگیری عامل اخاذی افراد در فضای مجازی ارومیه خبر داد.

فارس: رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی از دستگیری عامل اخاذی افراد در فضای مجازی ارومیه خبر داد. حسن کوره‌بلاغی اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی با به دست آوردن عکس‌ها و تصاویر خصوصی از وی در فضاهای مجازی، قصد اخاذی از وی را دارد بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های تخصصی در فضای مجازی توسط تیم کارشناسی متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در مخفیگاهش دستگیر و به مقر پلیس منتقل شد.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی با بیان اینکه متهم در بازجویی‌های پلیسی به بزه انتسابی معترف و انگیزه خود را سودجویی و سواستفاده از کاربران عنوان کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی بعدی به مقامات قضائی تحویل داده شد.

کوره بلاغی به شهروندان توصیه کرد به هیچ وجه به افراد غریبه در اینترنت اعتماد نکنند و همچنین عکس‌ها و فیلم‌های شخصی و خصوصی خود را در اینترنت منتشر و آن را در اختیار دیگران قرار ندهند.

وی از مردم استان درخواست کرد که از نگهداری و انتقال تصاویر شخصی به بر روی وسایل قابل حمل از قبیل تلفن همراه،فلش مموری،تبلت و غیره خودداری کنند زیرا که سوءاستفاده افراد از این طریق بسیار کار آسانی بوده و به راحتی می‌توانند به مسائل مهم و تصاویر شخصی دست پیدا کنند.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: بر اساس بند دو ماده 6 قانون مجازات اسلامی و ماده 14 قانون جرایم رایانه‌ای جرم تلقی و قانونگذار برای مرتکبین چنین جرایمی مجازات جزای نقدی و حبس در نظر گرفته است.

این مسئول به مردم هشدار داد که بسیاری از افراد به قصد کلاهبرداری و سواستفاده از اطلاعات و تصاویر شخصی افراد وارد شبکه‌های اجتماعی شده‌اند بنابراین شهروندان توجه کنند که به هیچ عنوان اطلاعات و تصاویر شخصی خود را در اختیار افراد ناآشنا قرار ندهند.

کوره‌بلاغی افزود: شهروندان باید توجه داشته باشند که در اختیار قرار دادن تصاویر و اطلاعات شخصی آنان به افراد غریبه کیان خانوادگی و حریم خصوصی آنان را تحت‌الشعاع قرارداده از لحاظ روحی و روانی آسیب جدی را به پیکره خانواده وارد می‌شود.

وی در ادامه از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و یا ایجاد مزاحمت در شبکه‌های اجتماعی پلیس فتا را با درج آدرس CYBERPOLICE.IR، بخش ارتباطات مردمی مطلع کنند.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به خطرات فضای مجازی برای کاربران خصوصا جوانان، اظهار داشت: شبکه‌های اجتماعی به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای جنگ نرم دشمنان محسوب شده که با آنان استفاده از این نرم‌افزار خواهان محصور کردن افکار مردم جامعه ما هستند.

این مسئول به مردم هشدار داد که آگاهی لازم را برای استفاده از فضاهای مجازی را کسب کرده و مراقب باشند که اگر آگاهی و آشنایی کافی را برای استفاده از این فضاها را نداشته باشند خطرات و مشکلات متعددی برای آنان در برخواهد داشت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها