با وجود بارندگی دیشب هوای تهران در وضعیت«ناسالم برای گروه های حساس» است

کد خبر: 477698

بارش باران شب گذشته تهران شاخص کیفیت هوای پایتخت را به 124 رساند. یعنی در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس. اتفاقی که «پایان موقت سه هفته نفس تنگی» عنوان گرفت.

با وجود بارندگی دیشب هوای تهران در وضعیت«ناسالم برای گروه های حساس» است
سرویس اجتماعی فردا - بارش باران شب گذشته تهران شاخص کیفیت هوای پایتخت را به 124 رساند. یعنی در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس. اتفاقی که «پایان موقت سه هفته نفس تنگی» عنوان گرفت.
با وجود بارندگی دیشب هوای تهران در وضعیت«ناسالم برای گروه های حساس» است
تهران بعد از 19 روز آلودگی مستمر هوا یک تنفس موقت را تجربه می کند تا در نیمه دی ماه آن هم به لطف بارش های جوی و نه تدبیر مسئولان از وضعیت «بنفش» به زرد رنگ تغییر کند.
در دو روز گذشته این شاخص به بالاترین مرز خود نزدیک شده بود و تا در آلوده ترین روزهای سال ریه های میلیون ها شهروند تهرانی بیشترین فشار را تحمل کند. اما روز گذشته مسئولین سازمان محیط زیست مشکل آلودگی هوا را این بار به مجلس شورای اسلامی حواله داده بودند و ترجیح دادند درباره بنزین های وارداتی سخنی نگویند.
شب گذشته هنگام که بارش باران آغاز شد شایعاتی در فضای مجازی درباره بارش باران اسیدی دست به دست می شد که این مسئله تکذیب شد. بارش باران های اسیدی در اثر تراکم ذرات گوگرد در هوای پدید می آیند که این ماده در میان آلاینده های هوای تهران سهم ناچیزی دارد و باران اسیدی در کار نیست.
تهران فردا یک روز تعطیل را در پیش دارد تا شاید اوضاع قدری بهتر شود. اما هیچ کس برای روی های آینده فصل زمستان و پدیده وارونگی دما پیش بینی مشخصی ندارد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها