سلاح جدید برای شکار پهپادهای غیرقانونی +تصاویر

کد خبر: 499743

یک شرکت مهندسی انگلیسی به نام OpenWorks، سلاحی را ساخته که می‌تواند هواپیماهای بدون سرنشینی که به صورت غیرقانونی در مناطق ممنوعه پرواز می‌کنند را هدف قرار دهد.

سلاح جدید برای شکار پهپادهای غیرقانونی +تصاویر
خبرگزاری ایسنا: دانشمندان تاکنون روشهای بسیاری از جمله عقاب‌های آموزش دیده و پرتوهای رادیویی که پهپادها را غیرفعال می‌کنند را برای مقابله با هواپیماهای بدون سرنشین غیرقانونی بکار گرفته‌اند. با افزایش محبوبیت هواپیماهای بدون سرنشین در چند سال گذشته، نگرانی‌های مرتبط با آنها نیز رو به افزایش است زیرا در کنار تمام مزایایی که این فناوری دارد، معایبی از جمله فراهم شدن زمینه برای جاسوسی را نیز به دنبال داشته و در برخی موارد با کمین در اطراف دفتر نخست وزیر ژاپن یا فرود در محوطه کاخ سفید، پتانسیلی برای سوء استفاده یا استفاده غیر‌مسئولانه از این فناوری نیز فراهم شده است.
شکار پهپادهای غیرقانونی +تصاویر
به گفته محققان، این سلاح جدید که SkyWall نام دارد تا 100 متر برد داشته و 10 کیلوگرم وزن دارد و می‌تواند پهپادهایی را که به صورت غیرقانونی وارد یک حریم هوایی می‌شوند را شناسایی کند. پرتابگر SkyWall طوری طراحی شده تا بتواند هواپیماهای بدون سرنشین ناشناخته را در درون یک شبکه توری به دام ‌اندازد و از پرواز آنها ممانعت ‌کند. هنگامی که هواپیماهای بدون سرنشین در درون شبکه توری به دام می‌افتند، یک چتر نجات متصل به این شبکه هواپیما را به صورت ایمن به زمین فرود می‌آورد.
شکار پهپادهای غیرقانونی +تصاویر
این سلاح جدید قابل حمل بوده و با وجود داشتن ظاهری پیچیده، استفاده از آن با کمی آموزش بسیار آسان است. این دستگاه در ظرف 8 ثانیه مجددا گلوله‌گذاری شده و همچنین دارای ردیاب برد لیزری است و به منظور هدف‌گیری بهتر می‌تواند فاصله خود را با هواپیمای بدون سرنشین محاسبه کند. این شرکت انگلیسی امیدوار است که بتواند این محصول را تا قبل از پایان سال جاری تجاری کند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها