انتقاد عدم افزایش قیمت خرید تضمینی‌ گندم

کد خبر: 804573

نماینده مردم مینو‌دشت در مجلس گفت: عدم افزایش قیمت خرید تضمینی گندم وضعیت اقتصادی کشاورزان را با تهدید روبه‌رو کرده است.

انتقاد عدم افزایش قیمت خرید تضمینی‌ گندم
خبرگزاری تسنیم: شهرام کوسه‌غراوی نماینده مردم مینو دشت در مجلس شورای اسلامی، امروز (یکشنبه ۲ اردیبهشت) در صحن علنی پارلمان در نطق میان دستور، با بیان اینکه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران همواره بر حمایت از مظلوم و مقابله با ستمگران متمرکز بوده، گفت: دنیا خوب می‌داند ایران امروز سرزمینی امن و دارای قدرت نظامی، بازدارنده در برابر هر تهدید که این استقلال مرهون رهبری فرزانه، شجاع و مبتنی بر ولایت فقیه است.
اینجا بخوانید: گردن یکی از ۴ وزیر کشاورزی بعد از انقلاب را بزنید
وی افزود: آمریکا و استعمار باید باید حق تصمیم‌گیری کشور‌ها در امور داخلی خود را به رسمیت بشناسند و بدانند که دخالت در امور کشور‌های مسلمان چیزی عاید آن‌ها نخواهد کرد. نماینده مردم مینو‌دشت در مجلس با اشاره به نام‌گذاری سال، تصریح کرد: ارتقاء کیفیت کالا و خدمات در سالی که مزین به شعار حمایت از کالای ایرانی است نیاز به عزم همه جانبه دارد و تحقق این شعار کلید حل مشکلات تولید و اشتغال است. کوسه‌غراوی در همین راستا ادامه داد: لذا مدیران باید با استفاده از نیرو‌های جوان و مستعد، پرانرژی و جهادی و حذف زمینه‌های تبعیض و توجه جدی به حاکمیت شایسته‌سالاری از ظرفیت انسانی حداکثر استفاده را بنمایند. وی در بخش دیگری از نطق خود با بیان اینکه بازنشسته‌ای که ۳۰ سال در خدمت مملکت بوده حالا خانه‌نشین و با نگرانی به فکر اشتغال فرزندانش است، گفت: متأسفانه درد فرزندان و همچنین عدم تناسب حقوق بازنشستگی با هزینه زندگی بر مشکلات این قشر افزوده است. دولت باید تدبیری بیاندیشد تا منزلت این قشر حفظ وبا آرامش زندگی کنند. عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه اجرای کامل رتبه‌بندی معلمان و فرهنگیان ضروریست، تصریح کرد: عدم جذب و به‌کار‌گیری نیرو‌های خرید خدمات آموزشی حق‌التدریسان و مربیان سوادآموزی به ویژه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته از جمله مشکلات این قشر است. کوسه‌غراوی در پایان نطق خود تصریح کرد:عدم افزایش قیمت خرید تضمینی گندم و همچنین عدم پرداخت به موقع بهای گندم خریداری شده به گندم‌کاران، وضعیت اقتصادی کشاورزان را با تهدید روبه‌رو کرده است. از طرف دیگر نهاده‌های کشاورزی مانند کود شیمیایی و بذر در بازار آزاد و سیاه ارز و با چند برابر قیمت به دست کشاورزان می‌رسد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها