۵ نکته برای اخذ ویزای استرالیا که باید بدانید

کد خبر: 920726

درخواست انواع ویزای استرالیا فرایند پیچیده و دشواری است، و باید درست انجام شود. بعضی‌ها هزاران دلار برای هزینه‌های مهاجرت، و شش تا هشت ماه وقت خود را فقط تلف می‌کنند؛ و در نهایت هم درخواست‌شان رد می‌شود. ادارهٔ امور داخلی که مسئول بررسی درخواست‌ها و اعطای ویزای استرالیا است، خیلی سخت‌گیرتر شده است. برقراری ارتباط با این اداره برای حل‌وفصل مسائل هم دشوار است.

۵ نکته برای اخذ ویزای استرالیا که باید بدانید

۵ نکته برای اخذ ویزای استرالیا که باید بدانید

درخواست انواع ویزای استرالیا فرایند پیچیده و دشواری است، و باید درست انجام شود . بعضی‌ها هزاران دلار برای هزینه‌های مهاجرت، و شش تا هشت ماه وقت خود را فقط تلف می‌کنند؛ و در نهایت هم درخواست‌شان رد می‌شود . ادارهٔ امور داخلی که مسئول بررسی درخواست‌ها و اعطای ویزای استرالیا است، خیلی سخت‌گیرتر شده است . برقراری ارتباط با این اداره برای حل‌وفصل مسائل هم دشوار است .

ثبت فرم‌های درخواست فقط بخش کوچکی از فرایند دریافت ویزاست . مهم آن است که دقیقا بدانید این اداره به‌دنبال چیست و سیستم اعطای ویزای استرالیا چطور کار می‌کند . در این مطلب برای شما نکاتی را از زبان کسانی که اقامت استرالیا را دریافت کرده‌اند آورده‌ایم . با ما همراه باشید .

۱ . دقیق باشید

همهٔ کارگزاران و وکلای مهاجرت روی اهمیت دقت توافق دارند . آن‌ها می‌گویند ما با درخواست‌های زیادی روبرو می‌شویم که به‌خاطر اشتباهات کوچک و اغلب ناخواسته رد می‌شوند .

حتی کارگزاران مهاجرتی نیز همیشه از همکاران‌شان می‌خواهند کارشان را مجددا بررسی کنند . در چنین مسائلی، دقت ۹۹ درصدی هم کافی نیست . همه چیز را باید بررسی کرد .

کسی که تجربه‌ای در این زمینه ندارد، فکرش را هم نمی‌کند چقدر ساده ممکن است مرتکب اشتباه ناخواسته یا صرفا ازقلم‌افتادگی شود . یکی از چیزهایی که کارگزاران مهاجرت بررسی می‌کنند، سوابق ویزای متقاضی است تا مطمئن شوند با تاریخ‌هایی که در فرم‌ها نوشته، سازگاری دارد . آن‌ها از متقاضی می‌خواهند در ایمیل‌ها و صفحه‌های اجتماعی خود هم جست‌وجو کند تا از تاریخ‌ها و سایر جزئیات مطمئن شود .

اگر تا جای ممکن جزئی‌نگر و دقیق باشید، و همهٔ اطلاعات را بررسی کنید که تناقضی نداشته باشند، فرایند درخواست ویزای استرالیا بسیار آسان‌تر پیش خواهد رفت .

۲ . از زمان‌بندی و مهلت قانونی پیروی کنید

باید مراقب زمان‌بندی و مهلت قانونی باشید، چون ادارهٔ امور داخلی اصلا در این مورد انعطاف‌پذیر نیست .

مثلا برای بعضی ویزاها باید آزمون زبان انگلیسی بدهید و نتایج آن را در اولین بخش درخواست ثبت کنید . حتی اگر آزمون را با نمره‌های عالی هم پشت سر بگذارید، ممکن است رد شوید، چون نتایج آزمون را هم‌زمان با درخواست ثبت نکرده‌اید .

نه‌تنها از مهلت‌ها، که از تاریخ‌های انقضا هم باید آگاه باشید . فرایند ویزای نامزدی و ازدواج ممکن است تا ۱۲ ماه طول بکشد، اما موقع بررسی، گواهی‌های پزشکی جدید می‌خواهد .

نرسیدن به مهلت مقرر، حتی به مدت بسیار کوتاه هم ممکن است کل درخواست ویزا را با مشکل مواجه کند، اما در بعضی پرونده‌ها راه دَررُو هم دارد .

۳ . حتما از ویزای درست استفاده کنید

شاید این نکته بدیهی به نظر برسد، اما بعضی‌ها را گرفتار کرده است . مثلا اگر با قصد اقامت بلندمدت وارد این کشور می‌شوید، باید در بدو ورود از ویزای درست استفاده کنید .

اگر به قصد اقامت دائم اقدام می‌کنید، نباید با ویزای گردشگری وارد شوید . نمی‌شود با هدف نقض قوانین ویزایی که دارید وارد کشور شوید . این امر ممکن است منجر به لغو ویزای گردشگری‌تان بشود، یا اجازهٔ ورود به کشور را پیدا نکنید، و اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است عواقبی هم برای درخواست‌تان در آینده داشته باشد .

افراد باید مراقب باشند و قوانین ویژهٔ ویزایی که درخواست می‌کنند را بدانند . بعضی ویزاها مادامی که در دست بررسی هستند، به شما اجازهٔ اقامت در استرالیا را هم می‌دهند، اما بعضی این‌طور نیستند .

یکی از کارمندان اداره مهاجرت عنوان می‌کند که در پرونده‌ای، متقاضی فکر می‌کرده به‌طور قانونی در استرالیا منتظر طی شدن روند ویزاست، اما در واقع واجد شرایط ویزا نبوده، و شرایط آن را هم بررسی نکرده است . همین امر باعث سابقهٔ منفی مهاجرتی و دوره‌ای طولانی حضور غیرقانونی وی در استرالیا شد .

۴ . به سوابق و پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی هم توجه کنید

۵ نکته برای اخذ ویزای استرالیا که باید بدانید

متقاضی باید بداند که ادارهٔ امور داخلی همهٔ سوابق عمومی و پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی را هم جست‌وجو نموده و سوابق تحصیلی را با مؤسسات مربوطه بررسی می‌کند .

باید مراقب اطلاعاتی باشید که ممکن است دیگران از آن‌ها برداشت‌های مختلفی بکنند . مسلما دلایلی منطقی برای چنین ناسازگاری‌هایی وجود دارد، اما پیش‌بینی آن‌ها و توضیح پیشاپیش برای رفع مشکلات بالقوه بهترین راهکار است .

به گفته کارمندان اداره مهاجرت، در پرونده‌ای ادارهٔ امور داخلی به‌خاطر عکس‌های عروسی زوجی ایراد گرفت که انگار با فوتوشاپ درست شده بودند ! مسئله این بود که برادر عروس نتوانسته بود در مراسم عروسی شرکت کند، به همین خاطر عکاس او را با فوتوشاپ در عکس عروسی جا داده بود، اما ادارهٔ امور داخلی متوجه شد او لباس عروسی ندارد و هیکلش هم بزرگتر از بقیهٔ افراد حاضر در کادر است . همین مسئله باعث شد متقاضی زمان بیشتری بگذارد و مبلغی هم برای هزینه‌های قانونی پرداخت کند تا مشکل حل شود .

۵ . دریافت مشاوره از وکیل رسمی مهاجرت

کارگزار قانونی مهاجرت، یا وکیلی که از سازوکار ویزای استرالیا آگاه است، می‌تواند در مورد مناسب‌ترین ویزای استرالیا برای شخص شما راهنمایی کند، در آماده کردن درخواست درست و کامل کمک‌تان کند، و قوانین و فرایندهای مهاجرت را هم به‌خوبی می‌داند .

ادارهٔ امور داخلی می‌گوید کمک گرفتن از وکلای رسمی مهاجرتی به خصوص در مورد سرمایه گذاری در استرالیا و مهاجرت از این طریق، کل این فرایند را راحت‌تر و سریع‌تر می‌کند .

در همین راستا می‌توانید از مشاوره تخصصی گروه حقوقی مهاجرت پلاس در زمینه اخذ انواع ویزای استرالیا بهره‌مند شوید . متخصصان این گروه ۰ تا ۱۰۰ خدمات اخذ ویزا و مهاجرت به استرالیا را مطابق با آخرین قوانین اداره مهاجرت استرالیا و نظام قانونی این کشور، به شما عزیزان ارائه می‌کنند .

کارشناسان زبده این گروه همچنین پس از مهاجرت نیز از طریق دفتر رسمی مهاجرت پلاس در استرالیا، شما را همراهی می‌کنند . بنابراین دیگر نگران امور حقوقی،‌ مالی و مالیاتی خود در استرالیا نباشید و همه چیز را به مهاجرت پلاس بسپارید .

برای اطلاع از انواع ویزای استرالیا و شرایط اخذ هر یک از آنها، به لینک زیر مراجعه کنید و از مشاوره وکلای پایه یک دادگستری استرالیا در این گروه بهره‌مند شوید .

ویزای استرالیا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها