ضد عفونی کردن هواپیما از ویروس کرونا

کد خبر: 995290

تقریبا همه ما هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شویم، به سرعت گوشی موبایل خود را برداشته و به سراغ خبرهایی از ویروس کرونا می‌رویم. این داستان برای آنهایی که علاقه‌مند به خرید بلیط هواپیما ارزان و سفر به نقاط مختلف ایران و جهان بودند یا به نوعی کارشان با مسافرت گره خورده بود، ابعاد بسیار وسیع‌تری دارد

ضد عفونی کردن هواپیما از ویروس کرونا

تقریبا همه ما هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شویم، به سرعت گوشی موبایل خود را برداشته و به سراغ خبرهایی از ویروس کرونا می‌رویم. این داستان برای آنهایی که علاقه‌مند به خرید بلیط هواپیما ارزان و سفر به نقاط مختلف ایران و جهان بودند یا به نوعی کارشان با مسافرت گره خورده بود، ابعاد بسیار وسیع‌تری دارد. اما متاسفانه چند وقتی هست که خبرها همگی رنگ و بوی یاس و نا امیدی می‌دهند. اما در این میان، اقدامات موثری هم برای مقابله با کووید-19 انجام می‌شود که بررسی آنها به هیچ وجه خالی از لطف نیست. یکی از این موارد، ضد عفونی کردن هواپیما از ویروس کرونا توسط تمامی ایرلاین‌هاست تا در سفرهایی که دارید، خیالتان از بابت ضد عفونی بودن محیط هواپیما از ویروس کرونا آسوده باشد.

مه پاشی کابین

در دنیای امروز دستگاه‌هایی به نام مه پاش وجود دارند که برای مواردی مثل ضد عفونی سطوح مختلف کاربرد فراوانی دارند. به زبان ساده اگر بخواهیم نحوه کار این دستگاه‌ها را توضیح دهیم باید بگوییم که مه پاش‌ها با پاشیدن قطرات بسیار ریز مواد ضد عفونی در هوا باعث می‌شوند که این قطرات بر روی همه سطوح پخش شوند و آلودگی آنها را از بین ببرند. به تازگی تعداد زیادی از ایرلاین‌ها در سرتاسر جهان با استفاده از این دستگاه‌ها اقدام به ضد عفونی کردن هواپیما از ویروس کرونا کرده‌اند. جالب است بدانید که تاثیر این روش بسیار خوب و رضایت بخش عنوان می‌شود.

فیلترهای درجه بالا

تحقیقات متعدد نشان داده‌اند که دریچه‌های هوا در وسایل نقلیه می‌توانند عاملی برای چرخش ویروس در هوا باشند. به همین دلیل، این روزها اکثر ایرلاین‌های جهان، دریچه‌های هوای داخل کابین خود را به فیلترهای HEPA مجهز کرده‌اند. این فیلترهای پرقدرت می‌توانند 99.7 هوای داخل کابین را تمیز کنند. از این رو می‌توان نقش آنها را در ضد عفونی کردن هواپیما از ویروس کرونا بسیار مثبت و موثر دانست.

تجهیزات خدمه هواپیما

کارکنان هواپیما می‌توانند خودشان به عاملی در انتقال ویروس کرونا تبدیل شوند. به همین دلیل، در اکثر ایرلاین‌ها سرو غذا و نوشیدنی توسط خدمه کاملا ممنوع شده است. از طرفی دیگر، تمامی خدمه هواپیماها ملزم به پوشیدن دستکش‌ و ماسک پزشکی هستند. لازم به توضیح است که در اکثر ایرلاین‌های بین المللی تمامی وسایل مربوط به میل کردن غذا و نوشیدنی با نهایت دقت و برای چند بار در طول روز ضد عفونی می‌شوند.

ضد عفونی هواپیما پرواز خارجی

با توجه به اینکه مراحل قرنطینه در اکثر کشورها به نقطه صفر خودشان رسیده‌اند و مسافرت‌ها دوباره شروع شده است، ضد عفونی کردن هواپیما از ویروس کرونا در پرواز خارجی امری مهم برای تمامی کشورها تلقی می‌شود. از این رو، مثلا اگر شما بلیط هواپیما استانبول ، بلیط دبی یا هر پرواز خارجی دیگری را برای خودتان رزرو کنید، مطمئنا شاهد اقدامات موثری در راستای پاکسازی کابین هواپیما خواهید بود. در مجموع، به نظر می‌رسد که در آینده نزدیک موضوع ضد عفونی کردن هواپیما از ویروس کرونا به عنوان یک قانون کلی در سطح بین الملل به تصویب برسد.

ضد عفونی کردن هواپیما از ویروس کرونا

چند راهکار دیگر برای ضد عفونی

تقریبا تمامی ایرلاین‌ها برای ضد عفونی کردن هواپیما از ویروس کرونا راهکار خاص خود را دارند. جالب است بدانید که اکثر ایرلاین‌ها برای اطمینان بخشی به خریداران بلیط هواپیما و مسافران خود، فیلمی از نحوه ضد عفونی کردن هواپیما از ویروس کرونا منتشر می‌کنند. تمیز کردن دسته‌های صندلی، کمربند ایمنی، فضای مخصوص کیف، لبه‌های پنجره و سایر قسمت‌های لمس شونده جزو عمومی‌ترین اقدامات تمامی ایرلاین‌ها محسوب می‌شوند. در برخی از ایرلاین‌ها دستگاه‌های ضد عفونی کننده مخصوصی در ورودی هواپیماها مورد استفاده قرار می‌گیرند. پروتکل ضد عفونی کردن هواپیما از ویروس کرونا در بعضی از ایرلاین‌ها هر یک ساعت یکبار تکرار می‌شود

.

خودتان هم دست به کار شوید.

حتما به خوبی می‌دانید که از کرونا به عنوان ویروسی بسیار سر سخت یاد می‌شود. از این رو، برای ضد عفونی کردن هواپیما از ویروس کرونا بهتر است خودتان هم دست به کار شوید و اقدامات لازم را انجام دهید. بدین منظور، بهتر است تا جای ممکن از لمس کردن محیط اطراف خودتان بپرهیزید. البته باید همواره پد الکلی نزد خود داشته باشید تا به محض نشستن در صندلی خودتان، سطوح اطراف را تمیز نمایید. حتما از ماسک و دستکش در طول پرواز داخلی و پرواز خارجی استفاده کنید و این را به یاد داشته باشید که انتخاب صندلی در نزدیکی پنجره هنگام خرید آنلاین بلیط هواپیما باعث می‌شود که شما از رفت و آمدهای مکرر راهرو هواپیما و قرار گرفتن در معرض ویروس‌های احتمالی در امان باشید.

سخن آخر

همانطور که در مطلب بالا مطالعه کردید، بحث ضد عفونی کردن هواپیما از ویروس کرونا و یافتن بهترین راه برای این کار، به موضوع بسیار داغی تبدیل شده است. شکی نیست که سلامتی مسافران باید اصلی‌ترین اولویت برای تمامی ایرلاین‌ها باشد و تا جایی که ممکن است احتمال هرگونه آسیب به سرنشینان هواپیما کاسته شود. بنابراین، این روزها باید اقدامات صورت گرفته تماما به کاهش دغدغه مسافران و خریداران بلیط هواپیما از بابت تمیز بودن محیط کابین هواپیما معطوف شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها