واریز شگفتانه دولت به حساب مردم | از یارانه معیشتی جدید جا نمانید

کد خبر: 1144763

​علی بابایی کارنامی نماینده ساری در مجلس گفت: باید آن گپ قیمتی که بین تولید کننده و مصرف کننده برنج وجود دارد را مدیریت کنیم و دولت می‌تواند در این بخش یارانه برنج را مدنظر قرار دهد

واریز شگفتانه دولت به حساب مردم | از یارانه معیشتی جدید جا نمانید

پرداخت  یارانه معیشتی تجمیعی تصویب شده است. یارانه معیشتی ترکیبی است از چند یارانه که مجلس تصویب کرده است. یارانه معیشتی جدید به ۶۰ میلیون ایرانی برای تامین کالاهای اساسی خود تعلق می گیرید. میزان افزایش یارانه معیشتی در سال آینده را در ادامه این خبر می خوانید. سی امین مرحله یارانه معیشتی ساعت ۲۴ روز شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

​علی بابایی کارنامی نماینده ساری در مجلس گفت: باید آن گپ قیمتی که بین تولید کننده و مصرف کننده برنج وجود دارد را مدیریت کنیم و دولت می‌تواند در این بخش یارانه برنج را مدنظر قرار دهد.

علی بابایی کارنامی ضمن تاکید بر این نکته که ۶۰ الی ۷۰ درصد تولید برنج در استان های شمالی است، با اشاره به افزایش قیمت برنج تاکید کرد: دولت باید قیمت خرید تضمینی برنج را مورد بررسی قرار دهد و نباید به بهانه افزایش قیمت بر سر تولید کننده بکوبیم.

بیان اینکه قیمت مندرج برنج در بازار قیمت واقعی است، گفت: مواد اولیه برای تولید برنج در کشور گران شده است، به عنوان مثال هزینه کود شیمیایی، هزینه کاشت کارگر و تامین آب رو به افزایش بوده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: امسال در استان‌های شمالی منابع آبی برای مباحث کشاورزی ۷ درصد افزایش پیدا کرد ضمن اینکه کشاورز دغدغه های دیگری هم دارد.

بابایی کارنامی با اشاره به سیاست هایی که در چند سال گذشته موجب بهره وری مناسب نشده است، گفت: دولت باید حمایت لازم را از کشاورزان انجام می داد که متاسفانه به درست صورت نپذیرفت.

نماینده مردم ساری با بیان اینکه دولت باید به سمت آبیاری قطره حرکت می‌کرد، اظهار کرد: سیستم مکانیزاسیون در بحث آبدهی در کشاورزی رخ نداده است لذا این دیگر کار کشاورز نیست و کار دولت است و وقتی این کار انجام نشده، کشاورز همه موارد را از جیب خود پرداخت می‌کند و وقتی کشاورز همه موارد را از جیب خود پرداخت کند دیگر قیمت برنج افزایش پیدا خواهد کرد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها