بازار خونین ارزهای دیجیتال | قیمت ارز دیجیتال امروز

کد خبر: 1145288

روند نزولی بازار رمزارزها ادامه دارد و اکثر کوین‌ها در محدوده قرمز قرار دارند.

بازار خونین ارزهای دیجیتال | قیمت ارز دیجیتال امروز

ارز دیجیتال  یک فرم از پول الکترونیکی است که بر پایه علم رمزنگاری، ایجاد شده است. ارز دیجیتال به منظور امنیت بیشتر، حذف واسطه‌ها و ناشناس بودن طراحی شده‌‌‌ است. به عبارت دیگر ارز دیجیتال، ارزی است که از رمزنگاری برای انتقال در اینترنت استفاده می‌کند.قیمت ارز دیجیتال در ایران علاوه بر وضعیت اقتصادی و سیاست خارجی به نوسانات ارزی داخلی نیز وابسته است. در ادامه به آخرین وضعیت از ارز دیجیتال می پردازیم.

بازار جهانی رمزارزها در حال حاضر ۱.۶۵ تریلیون دلار است که ۰.۷۵ درصد افت را نسبت به روز گذشته نشان می‌دهد.حجم کل معاملات در طول ۲۴ساعت گذشته ۲۱.۶۳ درصد کاهش یافته و به ۹۴.۱۷ میلیارد دلار رسیده است.بیت‌کوین به قیمت ۳۶ هزار و ۲۲ دلار و اتریوم به قیمت ۲ هزار و ۶۷۸ دلار معامله می‌شوند.

ارز دیجیتال و تاریخچه آن

ارز دیجیتال (Cryptocurrency) شکل خاصی از پول دیجیتال است که بر پایه علم رمزنگاری ایجاد شده است. بیشتر ارزهای دیجیتال برای بهره‌مند شدن از ویژگی‌های اساسی مانند غیرمتمرکز بودن، شفافیت و تغییرناپذیر بودن از بلاک چین استفاده می‌کنند.ماهیت غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال به این معنی است که هیچ نهاد، گروه یا سازمانی آن‌ها را کنترل نمی‌کند.کریپتوکارنسی‌ها را می‌توان به صورت مستقیم و بدون دخالت هرگونه واسطه‌ای در اینترنت به شخص دیگری ارسال کرد. یعنی برای ارسال ارزهای دیجیتال به یکدیگر نیازی به افتتاح حساب بانکی، استفاده از خدمات بانک‌ها یا هر سازمان واسطه‌ دیگری نخواهید داشت.

از دید بسیاری بیت کوین اولین ارز دیجیتال حقیقی یا رمز ارزی است که ایده آن سال ۲۰۰۸ در وایت‌پیپر بیت کوین منتشر و اولین سکه‌های آن در سال ۲۰۰۹ استخراج شد؛ هرچند پیش از بیت کوین نیز تلاش‌های زیادی برای ساخت یک ارز دیجیتال صورت گرفته بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها