خبر مهم درباره پرداخت یارانه نان | شیوه دریافت یارانه نان

کد خبر: 1145492

سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس با بیان اینکه بهترین راهکار برای ساماندهی ارز ترجیحی، پرداخت یارانه به حلقه‌های انتهایی تولید است نه مصرف‌کننده، گفت: اگر قیمت کالاهای اساسی مانند آرد، گندم و دارو آزاد و به ازای آن یارانه‌ای نقدی به حساب مردم واریز شود، آثار تورمی دارد به این معنا که نخست تورمی مستقیم از افزایش قیمت‌ها به وجود می‌آید و در ادامه تورم غیرمستقیم و موثر نیز در سایر کالاها و خدمات مرتبط ایجاد می شود.

خبر مهم درباره پرداخت یارانه نان | شیوه دریافت یارانه نان

یارانه نان  یارانه جدید است که قرار است به زودی در کشور اجرایی شود. یارانه نان در حال حاضر فقط در استان زنجان اجرا شده است. یارانه نان به گفته مسئولین متعلق به همه مردم است.یارانه نان قرار است به هر کد ملی اختصاص یابد.در ادامه آخرین خبرها از یارانه نان را می خوانیم.

 محسن زنگنه درباره سازوکار مدیریت ارز ترجیحی، گفت: تخصیص ارز ترجیحی با شیوه کنونی و اختصاص این ارز به ابتدای زنجیره واردات شیوه‌ای غلط است اما باید به این نکته نیز توجه شود که اصلاح و ترمیم این رویه‌ی اشتباه به گونه‌ای که اقتصاد کشور کمترین آسیب را ببنید موضوع مهمی است و نمی‌توان از کنار آن به سادگی گذشت.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی افزود: بارها پیش از این نیز تاکید کردم که اگر قیمت کالاهای اساسی مانند آرد، گندم، نهاده‌های دامی، دارو و... آزاد و به ازای آن یارانه‌ای نقدی به حساب مردم واریز شود، آثار تورمی در بازار ایجاد می‌شود به این معنا که نخست تورمی مستقیم از افزایش قیمت‌ها به وجود می‌آید و در ادامه تورمی غیرمستقیمی و موثر در سایر کالاهای و خدمات مرتبط ایجاد خواهد شد، از سوی دیگر تورم انتظاری نیز به وجود خواهد آمد؛ به طور مثال زمانیکه قیمت نان، نهاده‌های دامی و گوشت افزایش پیدا کند، در جامعه تورم انتظاری شکل می‌گیرد و حتی خدماتی که با این کالاها نیز ارتباطی ندارند هم ممکن است دچار افزایش قیمت شوند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها