توضیح وزیر درباره استفاده از کوپن الکترونیکی | با کالابرگ الکترونیک چطور خرید کنیم؟

کد خبر: 1148159

حجت‌الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برنامه اصلی دولت این است که مردم در سطوح مختلف درآمدی بتوانند با کارت بانکی خود به فروشگاه‌ها مراجعه و مقدار معینی کالا را با قیمت مشخص دریافت کنند.

توضیح وزیر درباره استفاده از کوپن الکترونیکی | با کالابرگ الکترونیک چطور خرید کنیم؟

کالابرگ الکترونیکی یا کوپن الکترونیکی در حقیقت همان کوپن‌های کاغذی است که در گذشته دولت برای حمایت از مردم برای تهیه اقلام مصرفی بکارمی‌برد. اکنون نیز کوپن الکترونیکی تقریباً همان نقش را ایفا خواهد کرد.کوپن الکترونیکی همان کارت بانکی افراد است.درباره کوپن الکترونیکی نظرات متفاوتی در بین کارشناسان وجوددارد. از ویژگی‌های این طرح میتوان بـه عدم پرداخت ‌مستقیم پول بـه مردم اشاره کرد .در ادامه به آخرین خبر از کوپن الکترونیکی می پردازیم.

حجت‌الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برنامه اصلی دولت این است که مردم در سطوح مختلف درآمدی بتوانند با کارت بانکی خود به فروشگاه‌ها مراجعه و مقدار معینی کالا را با قیمت مشخص دریافت کنند. این قیمت مشخص، بناست طبق قبل از اجرای طرح و افزایش قیمت باشد که اعلام خواهد شد.

عبدالملکی در برنامه تلویزیونی جهان آرا گفت: اینکه برای هر فردی در هر دهکی چه مقدار سهمیه در نظر گرفته می شود، مقامات دولتی مسئول اعلام خواهند کرد. زیرساخت اجرای کالابرگ‌های الکترونیکی هم فراهم می‌شود. مردمی‌سازی پرداخت یارانه‌ها به آینده روشن اقتصاد کشور کمک می‌کند.

  قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد اینکه آیا امکان معامله کالا برگ وجود دارد، گفت: اگرچه با این مساله موافق نیستیم اما این موضوع به توافق فرد صاحب کالا و مغازه‌دار بستگی دارد.

طبق نوشته خبرآنلاین، محمد صادق مفتح گفت: ارائه سبد کالا در جبران افزایش قیمت‌ها مستلزم مقدماتی از جمله ایجاد زیرساخت الکترونیکی، مسئله تأمین، راحتی و رفاه دریافت‌کنندگان کالا و همچنین واقعیت‌های شبکه توزیع بود؛ بنابراین به برنامه‌ریزی و دقت مضاعف نیاز داشت و تصمیم گرفته شد که این کار با عجله انجام نشده و در ابتدا به‌صورت نقدی و پس‌ از آن به‌صورت سبد کالایی، انجام شود.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی درباره ابهامات موجود پیرامون کالابرگ و این‌که چرا از همان ابتدا این اقدام انجام نشد، افزود: این تصور که برای کالابرگ یک کار سخت‌افزاری جدید مانند آنچه که در دهه ۶۰ داشتیم، انجام می‌شود؛ اشتباه است و به این شکل نخواهد بود و به‌طور حتم از زیرساخت‌های موجود مانند کارت‌بانکی استفاده خواهد شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها