چطور تأثیر خوب بگذاریم: ۱۲ نکته برای تأثیرگذاری بر دیگران

کد خبر: 857243

اگر می‌خواهید درباره تاثیر مثبت گذاشتن روی دیگران، روانشناسی متقاعد کردن دیگران، روش‌های تاثیرگذاری روی دیگران، راه‌های تسلط بر دیگران، ترفندهای تسخیر کردن ذهن دیگران، تأثیرگذاری اجتماعی و تاثیرگذاری روی دیگران در اولین برخورد را بدانید با ما همراه شوید.

چطور تأثیر خوب بگذاریم: ۱۲ نکته برای تأثیرگذاری بر دیگران
پایگاه خبری تحلیلی فردا: در این مطلب اطلاعاتی درباره تاثیرگذاری مثبت روی دیگران، روانشناسی متقاعد کردن دیگران، روش‌های تاثیرگذاری بر دیگران، تأثیر گذاری اجتماعی، راه‌های تسلط بر دیگران، اینکه چگونه ذهن دیگران را تسخیر کنیم و چگونه بر دیگران تاثیر بگذاریم را بخوانید.
چطور تأثیر خوب بگذاریم
خواه برای یک مصاحبه‌ی شغلی امیدوارکننده باشد یا اولین برخوردتان با یک نفر، تأثیر خوب گذاشتن بر دیگران تقریبا در هر شرایطی نشانه‌ی خوبی است. تأثیر خوب ممکن است به معنای یک تفاوت بزرگ و فاحش در مسیر حرکت بلند مدت شما باشد. به این دلیل که طرز تفکر دیگران درباره‌ی شما ممکن است بسیار گسترده باشد، پس شرایطی که با آن‌ها ملاقات می‌کنید بسیار مهم است. فرقی نمی‌کند در چه شرایطی باشید، همواره بهترین کاری که در توان‌تان است را انجام دهید و همیشه خودآگاهی‌تان را حفظ کنید. چیزی که ممکن است در مورد یک طرف به خوبی عمل کند شاید برای نفر دیگر نتیجه خوبی به همراه نداشته باشد، ولی چیز‌های زیادی وجود دارند که احتمال پذیرفته شدن‌تان را افزایش می‌دهند.
الف. درخور شرایط رفتار کنید ۱. بر کسانی تأثیر بگذارید که بر شما اثرگذار بوده‌اند
وقتی پای پیشرفت شخصی در میان است در بسیاری موارد از فعالیت‌های دیگران پیروی کنید. بدون شک حداقل چند نفر وجود دارند که در مسیرتان از کنار آن‌ها عبور کرده باشید و خواه استعداد یا جذابیت آن‌ها و خواه ویژگی‌های منحصر به‌فردشان بر شما تأثیر گذاشته باشد. به این فکر کنید که چه چیزی باعث دوست داشتنی و به یادماندنی شدن آن‌ها شده است. آیا هیچ یک از ویژگی‌های آن‌ها در شما وجود ندارد؟ چه این ویژگی‌ها را داشته باشید یا نداشته باشید، از این نمونه‌ها شروع کنید که مدل خوبی هستند.
۲. مراقب آن‌چه عرضه می‌کنید باشید
آدم‌ها متفاوت هستند و هر شخصی چیز متفاوتی برای عرضه کردن به دیگران دارد. اگر بتوانید آن‌چه را که باعث متفاوت و خاص شدن‌تان شده است به دقت مشخص کنید و بهترین ویژگی‌های رفتاری‌تان را برجسته کنید، آن‌گاه در ذهن افراد ماندگار خواهید شد. آیا شما بامزه‌اید؟ جذاب هستید؟ باهوش هستید؟ شیک و به‌روز هستید؟ شناخت واقع‌گرایانه جایگاه‌تان، و دانستن نحوه‌ی تأکید بر آن ویژگی‌ها شما را در چشم دیگران به یاد ماندنی‌تر می‌کند.
- به یادماندنی‌ترین افراد معمولا تنها به خاطر یک یا دو چیز در ذهن باقی می‌مانند. تنها دوستان نزدیک هستند که خودِ واقعی‌تان را می‌بینند. اگر قصد دارید تأثیر بزرگی بر شخصی بگذارید، بهتر است بر یک یا دو ویژگی برجسته‌تان تأکید کنید.
چطور تأثیر خوب بگذاریم
۳. مسائل را از نقطه نظر شخص مقابل ببینید
اگر تلاش می‌کنید تا یک شرایط را از چشم شخص دیگری ببینید، این‌که چگونه رفتار کنید را بهتر درک خواهید کرد و تأثیر مثبتی بر آن‌ها خواهید گذاشت. اگر شخصی که می‌خواهید بر او تأثیر بگذارید را بشناسید، بهتر می‌توانید او را تحت تأثیر قرار دهید. با شناخت افراد، می‌توانید به راحتی با آن‌ها همراه شوید.
- حتی اگر شخصا آن فرد را نشناسید، هر حقیقتی که درباره‌ی آن فرد بدانید در پیش‌بینی آن‌چه به دنبالش هستند به شما کمک می‌کند. به‌عنوان مثال، اکثر کارفرمایان آینده نگر به دنبال چنین چیز‌هایی هستند: دقت نظر و وقت شناسی، ادب و حرفه‌ای بودن.
۴. هدف‌تان را مشخص کنید
چرا می‌خواهید بر دیگران تأثیر خوب بگذارید؟ جستجو برای دلیل ممکن است یک سوال غیرضروری به نظر برسد، ولی زمان گذاشتن برای یافتن دلایل، کمک زیادی به شما خواهد کرد. اگر می‌خواهید بر شخصی تأثیر خوب بگذارید که قصد برقراری رابطه نزدیکی با او ندارید، شما می‌توانید صرفا بر جاذبه‌ی ظاهری تکیه کنید. یک رابطه بلند مدت (مانند یک رابطه عاطفی جدید) ارزش این را داشته باشد که خودِ واقعی‌تان را به او نشان دهید.
- هیچ مشکلی در نقاب گذاشتن در برخورد با دیگران وجود ندارد، درست همان‌طور که مشکلی وجود ندارد که نتوانید خودِ واقعی‌تان باشید. همه چیز به قصد و نیتی بستگی دارد که در ذهن دارید.
چطور تأثیر خوب بگذاریم
ب. خودتان را درست معرفی کنید ۱. مناسب محیطی که در آن هستید لباس بپوشید
همان‌طور که می‌دانید، هیچ لباسی وجود ندارد که بر همه تأثیر مثبت بگذارد. یک لباس خوب ممکن است برای یک موقعیت مناسب باشد، ولی در شرایط دیگری اصلا لباس مناسبی نباشد. اگر محیطی را که قرار است در آن حاضر شوید می‌شناسید، بهتر است در مورد این که انتظار می‌رود چگونه در آن محیط لباس بپوشید، تحقیق کنید. به درستی لباس بپوشید تا بر دیگران تأثیر مثبت بگذارید.
- اگر نمی‌دانید چه نوع لباسی را باید بپوشید، بهتر است جانب احتیاط را رعایت و کنید رسمی‌تر لباس بپوشید.
۲. به خوبی استراحت کنید
خوابیدن به اندازه کافی یک امر طبیعی به نظر می‌رسد، ولی تعداد زیادی از افراد این گام اساسی را نادیده می‌گیرند. اگر کمتر از ۶ ساعت می‌خوابید، نمی‌توانید انتظار داشته باشید در بهترین حالت‌تان قرار داشته باشید. کم خوابی به اختلال ذهنی و تحریک پذیری منتج می‌شود.
- اگر لازم است تأثیر خوبی بر شخصی بگذارید، شب قبل از ملاقات‌تان از دریافت کافئین در بعدازظهر یا غروب اجتناب کنید. مصرف کافئین باعث می‌شود به سختی به خواب بروید، و اگر نگران عملکرد روز بعدتان باشید، خوابیدن را برای‌تان غیر ممکن می‌کند.
- ملاتونین یک مکمل طبیعی است که به تسهیل فرآیند به خواب رفتن کمک می‌کند. ۲۰ دقیقه قبل از خواب ملاتونین مصرف کنید.
چطور تأثیر خوب بگذاریم
۳. به ظاهرتان برسید
هر شخصی که به ظاهرش رسیدگی کند می‌تواند تأثیر خوبی بر دیگران داشته باشد. وقتی پای تأثیر گذاشتن بر دیگران در میان است، تغییر ظاهرتان باعث می‌شود دیگران ظاهر شما را مجددا بررسی کنند. اگر تلاش می‌کنید برای تأثیر گذاری بر یک نفر فرصت دوباره‌ای پیدا کنید، این مسئله اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. نیازی نیست این تغییر خیلی زیاد باشد. زنان برای این کار از تغییر نوع آرایش یا مدل موی‌شان بهره می‌گیرند. مردان نیز می‌توانند لباس‌شان و سبک پیرایش موی صورت‌شان را تغییر دهند.
- باید توجه داشت کسانی که ظاهرشان را تغییر می‌دهند، اعتماد به نفس‌شان نیز بالاتر می‌رود.
۴. به‌صورت منظم ورزش کنید
تمرینات ورزشی متوسط تا سنگین به آزاد شدن اندورفین در مغز کمک می‌کند و در نتیجه باعث بهبود خلق و خو شده و مه‌آلودگی مغز را کمتر می‌کند. این موارد نقش بزرگی در تأثیرگذاری مثبت بر دیگران ایفا می‌کند. اگر می‌خواهید تأثیرگذاری‌تان بر دیگران در ادامه‌ی روز را به حداکثر برسانید، پس از بیدار شدن از خواب، یک بطری آب بردارید و بدوید. این کار پتانسیل‌ها و توانایی‌ها شما در طول روز را افزایش خواهد داد.
چطور تأثیر خوب بگذاریم
ج. بهترین کاری را که در توان‌تان است انجام دهید ۱. همیشه زودتر سر قرار برسید
خواه یک قرار کاری دارید یا تفریحی، هیچ چیزی نمی‌تواند به اندازه دیر رسیدن به محل قرار وجهه شما را خراب کند. باید تلاش کنید همیشه چند دقیقه زودتر سر قرار حاضر شوید. این کار نه تنها وقت نشناس بودن‌تان را به طرف مقابل نشان می‌دهد، بلکه استرس‌تان را نیز از بین خواهد برد. به این ترتیب با فراغ خاطر بیشتری به تعامل خواهید پرداخت.
۲. از زبان بدن اظهار کننده استفاده کنید
استفاده از زبان بدن مثبت و با اعتماد به نفس، بدون آن که دهان باز کنید به اطرافیان‌تان نشان می‌دهد به خودتان و توانایی‌های‌تان اعتماد دارید. نشان دادن زبان بدن اظهار کننده یک اثر دیگر نیز دارد، هرچند ممکن است در ابتدا این اعتماد به نفس واقعی نبوده باشد، ولی در نهایت شما را با اعتماد به نفس می‌کند. اگر استفاده از زبان بدن اظهارکننده به صورت طبیعی در شما ایجاد نشد، جلوی آینه تمرین کنید. شاید ابتدا مصنوعی به نظر برسد، ولی با گذر زمان درست می‌شود.
- تماس چشمی یک تکنیک قدرتمند در زبان بدن است. - محکم دست دادن یک ضرورت ست، به‌ویژه در محیط‌های کسب و کار. - مثل همیشه، حالت بدن درست نشان دهنده‌ی این است که به خودتان احترام می‌گذارید.
۳. شنونده خوبی باشید
اگر این شما هستید که می‌خواهید تأثیر مثبتی بر دیگران بگذارید، شاید سکوت اختیار کردن و اجازه صحبت به دیگران دادن یک روال غیرمعمول به نظر برسد. ولی در عین حال، مردم تحت تأثیر کسانی قرار می‌گیرند که علاقه مخلصانه و صادقانه‌ای به صحبت‌های آن‌ها و فعالیت‌های‌شان نشان می‌دهند. مهارت‌های شنیدن مؤثر را نشان دهید: صحبت‌های طرف مقابل‌تان را تکرار و تأیید کنید، سؤال بپرسید، و تا زمانی‌که یک وقفه طبیعی در صحبت‌هایش ایجاد نکرده است وسط حرفش نپرید.
چطور تأثیر خوب بگذاریم
۴. خوب صحبت کنید
هنر سخنوری چیزی نیست که در مدت یک شب قابل یادگیری باشد. خوب و مطمئن صحبت کردن می‌تواند تأثیر بسیار خوبی بر طرف مقابل بگذارد. فرقی نمی‌کند یک قرار عاطفی باشد یا قرار کاری، با آرامش و بدون عجله صحبت کنید. میزان صدای‌تان را پایین بیاورید. فرقی نمی‌کند در کجا باشید یا در چه شرایطی قرار گرفته باشید، خارج شدن از حاشیه امن‌تان شما را از دیگران متمایز خواهد کرد.
- فراموش نکنید هر زمان مناسب و طبیعی به نظر می‌رسد نام طرف مقابل‌تان را به زبان بیاورید. مردم عاشق این هستند که اسم‌شان را از زبان دیگران بشنوند، و اگر می‌خواهید شما را به خاطر بسپارند، توصیه می‌کنیم این کار را انجام دهید.
مترجم: فاطمه بختیاری دزفولی
منبع: wikihow
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها