طلسم شرف الشمس یعنی چه؟ + فواید

کد خبر: 934577

شرف شمس چه فوایدی دارد؟ اصلا طلسم شرف الشمس یعنی چه؟ مردم در روز ۱۹ فروردین چه مي‌کنند؟

طلسم شرف الشمس یعنی چه؟ + فواید

حتما تا به حال اسم شرف الشمس و طلسم شرف الشمس را شنیده‌اید. طلسم شرف الشمس یا همان طلسم سلیمانی اگر با شرایط مخصوص و در روز شرف الشمس نوشته شود فواید و خواص بسیار زیادی دارد. طلسم شرف الشمس در روز شرف الشمس که همان روز ۱۹ فروردین ماه است نوشته می‌شود. در ۱۹ فروردین ماه شمس یا همان خورشید به میزان ۱۹ درجه در برج حمل یا همان ماه فروردین قرار می‌گیرد. البته در اینجا اصل همان ۱۹ درجه است نه ۱۹ فروردین. در هر حال روز شرف الشمس به لحاظ نجومی و از نظر منجمان مسلمان روز خوش یمن و مبارکی محسوب می‌شود و عامله مردم نیز عقیده دارند که در روز شرف الشمس نمایندگان شمس یا همان خورشید به روی زمین می‌آیند و ساعتی در زمین باقی می‌مانند. اما چگونه می‌توانیم در روز شرف الشمس، طلسم شرف الشمس بنویسیم؟ این سوالی است که در این مطلب به آن پاسخ خواهیم داد و به شما اطلاعاتی درباره طلسم شرف الشرف می‌دهیم.

مطلب مرتبط: روز شرف الشمس

طلسم شرف الشمس همان سنگ عقیق زرد رنگ نیست

طلسم شرف الشمس در واقع دعایی است که اصل آن منتسب به امام علی (ع) است. در بعضی از کتاب‌های شیعیان آمده است که اشکالی که به عنوان حرز شرف الشمس و طلسم شرف الشمس ذکر شده را امام علی (ع) در بین راه و هنگامی که می‌خواستند به یک جهاد عزیمت کنند روی یک سنگ حک کردند و سپس به آن اشاره کردند و فرمودند که این از رموز پیروزی ما در جنگ است. البته این روایت چندان قوی نیست و سندیت آن به حضرت علی (ع) نمی‌رسد، بنابراین نمی‌توان آن را تائید کرد.

طلسم شرف الشمس

چطور طلسم شرف الشمس را بنویسیم

برای نوشتن طلسم شرف الشمس یا طلسم سلیمانی شما باید آداب و شرایط خاصی را رعایت کنید. ابتدا اینکه باید بدانید هیچ خطوطی را در هنگام نوشتن طلسم شرف شمس دو بار ننوسید. یادتان باشد کسی که طلسم ظرف الشمس را می‌نویسد باید طهارت داشته باشد، پاک و با وضو باشد و در هنگام نوشتن طلسم شرف الشمس توجه کافی به دعا داشته باشد. نکته بعدی اینکه در هنگام نوشتن طلسم شرف الشمس هیچ گونه سوراخی در حروف میم، ها، واو و ستاره نباید بسته شود. نکته مهم دیگر اینکه در هنگام نوشتن طلسم شرف الشمس نباید خطوطی که در ابتدا و انتهای ستاره می‌کشید همدیگر را قطع کنند. در هنگام نوشتن طلسم شرف شمس باید تمام الف‌ها در آن یک اندازه باشد. واو آخری که در انتهای طلسم شرف الشمس نوشته می‌شود باید روی همه حروف کشیده شود. اگر طلسم شرف الشمس را روی کاغذ می‌نویسید حتما از زعفران، گلاب و مشک استفاده کنید. یادتان باشد که اگر طلسم شرف الشمس را روی عقیق نوشتید حتما در روز شرف الشمس و در همان ساعت مقرر با یک سوزن روی اشکال مورد نظر بکشید. اگر طلسم شرف الشمس را روی کاغذ نوشتید، به هیچ وجه کاغذ را باز نکنید و آن را به فرد دیگری هم نشان ندهید و در چهارشنبه آخر سال آن را در آب روان بیندازید.

مطلب مرتبط: حرز شرف الشمس

حرز شرف الشمس یا طلسم شرف الشمس چیست؟

حرز شرف الشمس یا همان طلسم شرف الشمس اشکالی است که روی سنگ عقیق حک می شود که در واقع پنج نام از نام‌های اعظم خداست یعنی: « الله؛ جمیل؛ رحمن؛ مومن؛ نور» که حروف اول آن‌ها در طلسم شرف الشمس نوشته می‌شود. نقش رمزی شرف الشمس به صورت کلی دارای ۱۳ حرف است که چهار حرف حرف طلسم شرف الشمس از تورات، چهار حرف طلسم شرف الشمس از انجیل و پنج حرف طلسم شرف الشمس از قرآن مجید در این نقش آمده است.

طلسم شرف الشمس

دعای کامل شرف الشمس

بسم الله الرّحمن الرّحیم

اَللّهُم اِنّی اَسئَلُکَ بِالهاءِ مِنْ اِسمِکَ الْاَعظَم و بالثَلآثِ العِصّیِ و بالالَفِ المُقّوِم و بِالمِیمِ الطَمیس الاَبتَر و بالسِّلمِ و بالاَربَعَه الَتِی هی کالکَفِ بِلا مُعصَم و بِالهاءِ المَشقُوقَه و بالواوِ المُعظَّم صوره اِسمکَ الشَّریفِ الاَعظَم اَن تُصَلِیَ علی سَیِّدِنا مُحمَّدِ وَ آلِهِ بعدد حروف ماجری بِالقلم و اَن تَقضِی حاجَتِی.

آداب نوشتن و خواندن دعا و طلسم شرف الشمس

در روز 19 فروردین ماه یا همان روز شرف الشمس ابتدا وضو بگیرید و مثل نماز صبح دو رکعت نماز صبح بخوانید. بعد صد صلوات بفرستید و سپس دعا و حرز شرف الشمس را روی کاغذ با زعفران، گلاب و مشک بنویسید. حاجت مد نظرتان را زیر دعا بنویسید و بعد کاغذ طلسم شرف الشمس را لای قرآن قرار بدهید. می‌توانید حرز و طلسم شرف الشمس را روی کاغذهای کوچک بنویسد و با خودتان در منزل یا در سفر داشته باشید یا می‌توانید آن را به اقوام و دوستان خود هدیه بدهید. البته حتما باید باشد که حرز و طلسم شرف الشمس باید به نام آن فرد مورد نظر باشد.

مطلب مرتبط: دعای شرف الشمس

خواص حرز و طلسم شرف الشمس

حرز و طلسم شرف الشمس دارای خواص بسیار زیادی است از جمله گشایش در کارها، برآورده شدن حاجت و افزایش رزق و روزی. توصیه شده که حرز و طلسم شرف الشمس روی سنگ عقیق نوشته شود چون دارای آثار فراوانی است که در روایات ما به آن اشاره شده است. از جمله اینکه امام علی (ع) معمولا انگشتر عقیق را برای رفع بلا و در امان ماندن از دشمنان دست می‌کردند. در روایات تاکید شده دستی که با انشگتر عقیق به سوی پروردگار دراز شود، خالی بر نمی‌گردد. امام صادق (ع) دست کردن انگشتر عقیق را در سفر موجب سلامت و ایمنی مسافر می‌دانند. امام علی (ع) توصیه می‌کنند که نماز با انگشتر عقیق خوانده شود چرا که خواندن دو رکعت نماز با انشگتر عقیق در دست بهتر از خواندن هزار رکعت نماز بدون انگشتر عقیق در دست است. امام کاظم (ع) توصیه می‌کنند که انگشتر عقیق زرد دست کنید تا از سختی در امان بمانید و باعث آسانی گردد. پیامبر اسلام (ص) درباره آثار انداختن انگشتر عقیق در دست می‌فرمایند کسی که انگشتر عقیق در دست دارد دچار اندوه و ناراحتی نمی‌شود. امام صادق (ع) وعده دادند انگشتر عقیق باعث دوری از پریشان حالی و عاقبت به خیری صاحب آن می‌شود. علاوه بر این حرز و طلسم شرف الشمس باعث سلامت بدن، ایمن ماندن از بلا و مصیبت، محفوظ ماندن از چشم زخم و برآورده شدن آرزوها می‌شود. همچنین طلسم شرف الشرف برای برطرف کردن تب و دور کردن مرگ ناگهانی بسیار مفید است.

منابع:

تبیان

راسخون

باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها