تقویت موهای رنگ شده و روش‌ های مراقبت از آن

کد خبر: 935868

اگر موهایتان را نزد یک متخصص رنگ کرده اید، پس از انجام رنگ مو به فکر رزرو یک جلسه درمان نرم کنندگی مو باشید.

در نهایت موهایتان را به رنگی که میخواستید درآوردید-- اما حالا بافت موهایتان شبیه پوشال شده. خوشبختانه، میتوانید هم رنگ و هم بافت دلخواهتان را داشته باشید. با استفاده از محصولات مناسب، و شاید استفاده از چند تقویت کننده خانگی، موهای رنگ شده شما کاملا نرم میشود.

اگر موهایتان را نزد یک متخصص رنگ کرده اید، پس از انجام رنگ مو به فکر رزرو یک جلسه درمان نرم کنندگی مو باشید.

عموما، محصولاتی که حاوی نرم کننده اند اغلب خشن تر بوده و آسیب بیشتری به مو وارد میکنند. اگر میخواهید از این محصولات استفاده کنید مراقب باشید و به مواد تشکیل دهنده آن ها توجه کنید.

پس از رنگ کردن موها تا 72-47 ساعت موهایتان را نشویید، و ترجیحا حتی آن ها را خیس هم نکنید. این کار به موها زمان لازم را برای ترمیم میدهد.

بعضی نرم کننده ها نباید شسته شوند. اگر نرم کننده ای که تهیه کرده اید از این نوع است، آن را پس از حمام روی موهای مرطوب خود بزنید یا اسپری کنید.

حمام خود را با آب گرم شروع کرده و با آب سرد به پایان برسانید. آب گرم فولیکول های مو را باز کرده و آب سرد آن ها را میبندد. به بیان دیگر، آب گرم به موهای شما امکان جذب رطوبت و آب سرد امکان حفظ آن را میدهد.

موهایتان را هر روز نشویید. شستن موها در واقع آن ها را خشک میکند، بنابراین در صورت امکان بین هر بار شستن موها چند روز فاصله بیندازید. برای این کار میتوانید هنگام دوش گرفتن یک کلاه ضد آب بپوشید تا موهایتان خیس نشوند. بدون شستن موها هم میشود حمام کرد.

هنگام شستن موها از شامپو و نرم کننده خوب استفاده کنید. شامپو نباید خیلی سنگین و حاوی سولفات باشد. اگر از روغن ها برای تقویت مو استفاده شده، بسیار عالی است. همچنین شامپویی که تهیه میکنید باید مناسب موهای رنگ شده باشد

از ابزارهای حرارتی برای حالت دادن به موها پرهیز کنید. این ابزارها موها را خشک تر کرده و به آن ها آسیب بیشتری میزنند. میتوانید به جای آن ها از مدل موهایی استفاده کنید که وز مو را نشان نمیدهند -- مثل دم اسبی یا استفاده از هدبند. این کار را به عنوان راه حلی کوتاه مدت برای مشکلی بلند مدت ببینید. پس اتوی مو را کنار بگذارید و اجازه بدهید چند روز در هفته موهایتان حالت طبیعی خودشان را داشته باشند.

تغذیه برای داشتن موهای سالم اهمیت دارد. هر روز رژیم غذایی متعادل داشته باشید. میدانید چرا افرادی که رژیم های غذایی سخت، زودگذر، و پر از گرسنگی میگیرند موهای خوبی ندارند؟ چون شما همان چیزی هستید که میخورید.

موهایتان را با عسل نرم کنید. مقداری عسل را روی موهایتان بمالید و پس از نیم ساعت آن را آبکشی کنید. اگر میخواهید حالت کرمی بیشتری داشته باشد آن را با آووکادو و تخم مرغ ترکیب کنید. این ترکیب را میتوانید یک بار در هفته به عنوان نرم کننده استفاده کنید.

مقداری آووکادو و موز را به شکل یک خمیر با هم ترکیب کنید. موز موها را قوی کرده و سلامت آن ها را افزایش میدهد، و آووکادو و موها را تقویت کرده، آن ها را نرم و براق میسازد. میتوانید یک یا دو قاشق چای خوری روغن را (هر نوعی که میخواهید) به این ترکیب بیفزایید. و پس از مخلوط کردن، به موهایتان بزنید و بگذارید 30 تا 60 دقیقه بماند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها