رول کره‌ای برای طرفداران کیک و نان‌های کم شیرین

کد خبر: 577361

ابتدا شیر را روی اجاق گرم می‌کنیم سپس شکر و کره را به آن اضافه می‌کنیم تا کره و شکر کاملا آب شده و در شیر حل شوند. ظرف تا کنار می‌گذاریم تا خنک شود.

رول کره‌ای برای طرفداران کیک و نان‌های کم شیرین
سرویس سبک زندگی فردا: اگر طرفدار کیک و نان‌های کم شیرینی هستید این طرز تهیه یکی از خوشمزه‌ترین آنهاست. ما به نقل از فودفا به شما پیشنهاد می‌کنیم آن را بپزید و در کنار خانواده با مربا و… سرو کنید.
رول کره‌ای برای طرفداران کیک و نان‌های کم شیرین
مواد لازم برای تهیه رول کره‌ای: یک و ۱/۲ فنجان شیر ۱/۲ فنجان شکر ۱/۲ فنجان آب گرم ٣ عدد تخم مرغ یک و ۱/۲ قاشق چای‌خوری نمک ۶ فنجان آرد ٢ قاشق غذاخوری پر مایه خمیر ۳/۴ فنجان کره طرز تهیه رول کره‌ای‌: ابتدا شیر را روی اجاق گرم می‌کنیم سپس شکر و کره را به آن اضافه می‌کنیم تا کره و شکر کاملا آب شده و در شیر حل شوند. ظرف تا کنار می‌گذاریم تا خنک شود. در ادامه مایه خمیر را در آب گرم حل می‌کنیم و کنار می گذاریم و به آن استراحت می‌دهیم. سپس در ظرفی تخم مرغ‌ها را خوب بهم می‌زنیم. سپس همه این مواد را داخل کاسه همزن می‌ریزیم و کامل بهم می‌زنیم. در آخر نیمی از آرد را اضافه می‌کنیم و بهم می‌زنیم و دوباره باقی آرد را می‌ریزیم و به مدت ۵ دقیقه می‌زنیم. فقط به اندازه ۱/۲ فنجان آرد نگه می‌داریم برای مراحل بعدی. سپس به مدت ۵ دقیقه با دست خمیر را ورد می‌دهیم و روی آن آرد می‌پاشیم و درون یک کاسه قرار می‌دهیم و روی کاسه را می‌پوشانیم و درون کابینت قرار می‌دهیم تا گرم باشد و به مدت ۶٠ تا ٧٠ دقیقه کنار می‌گذاریم تا خمیر استراحت کند. بعد خمیر را بیرون می‌آوریم و به اندازه توپ تنیس گرد می‌کنیم با کمی فاصله روی سینی فر می‌چینیم و دوباره روی آنرا پوشانده برای ٣٠ تا ۴٠ دقیقه دیگر کنار می‌گذاریم.
سپس سینی را به مدت ٢٠ دقیقه داخل فری که با درجه ١٩٠ درجه سانتی گراد از قبل گرم شده است می‌گذاریم تا روی آنها طلایی شود پس از سرد شدن روی آن کره می‌مالیم. نوش جان و لذت ببرید!
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها