چگونه فرزندانمان را به نویسنده‌های عاشورایی تبدیل کنیم

کد خبر: 577842

کارهای بسیار زیادی هست که می‌توان برای آشنا کردن کودکان با مسائل دینی و مذهبی انجام داد، کافی است کلیشه‌ها را کنار بزنید و به سراغ راه‌های جدید امتحان نشده بروید.قسمتی از واقعه عاشورا را از روی کتاب مختص سن کودکان یا با زبان ساده از دانسته‌های خودتان، بیان کنید و از کودکان بخواهید آن چه را که از داستان‌های شما متوجه شده‌اند، روی کاغذها نقاشی کنند.

چگونه فرزندانمان را به نویسنده‌های عاشورایی تبدیل کنیم
سرویس سبک‌زندگی فردا؛ مریم حدادی: اگر فرزندانی در سن مدرسه داشته باشید، می‌دانید که کارهای دسته جمعی همراه با دوستان و هم کلاسی‌های خود را بهتر از کارهای دیگر انجام می‌دهند و علاقه بیشتری را خرج آن می‌نمایند. می‌توانید از این فرصت استفاده کنید، به سراغ انجمن اولیا مربیان مدرسه فرزندتان بروید و یا هر کانال ارتباطی دیگری را که می‌شناسید انتخاب نمایید؛ درباره روش‌هایی که می‌شود همراه با بچه‌ها به یادگیری مسائل مذهبی پرداخت را با هم مرور و اجرایی نمایید. کارهای بسیار زیادی هست که می‌توان برای آشنا کردن کودکان با مسائل دینی و مذهبی انجام داد، کافی است کلیشه‌ها را کنار بزنید و به سراغ راه‌های جدید امتحان نشده بروید.
کتاب بنویسید
شاید کتاب خواندن برای عده‌ای از کودکان سخت باشد، اما نقاشی کردن و داستان نوشتن از محبوب‌ترین کارهای اغلب بچه‌ها است. از همین علاقمندی‌ها استفاده کنید و به سراغ یک راه تازه برای شناساندن قیام امام حسین (ع) به کودکان‌تان بروید. با هماهنگی مدرسه می‌توانید در ساعات کلاسی در آن جا حضور داشته باشید و قسمتی از واقعه عاشورا را از روی کتاب مختص سن کودکان یا با زبان ساده از دانسته‌های خودتان، بیان کنید. راه دیگر این است که به سراغ کادر مدرسه بروید و بخواهید برای جمعیت بیشتری از مدرسه این کارگاه را برگزار نمایند.
نقاشی محرمی
وسایل ساده
وسایل زیادی برای تهیه یک کتاب کوچک لازم ندارید. چند کاغذ A5، مدادرنگی و چند قطعه مقوا. از کودکان بخواهید آن چه را که از داستان‌های شما متوجه شده‌اند، روی کاغذها نقاشی کنند. بخواهید که داستان را به چهار یا پنج قسمت تقسیم نمایند. در هر صفحه از کتاب قسمتی از آن را نقاشی کنند و در قسمتی از هر صفحه، داستان مربوط به تصویر را بنویسند. بچه‌ها را محدود نکنید که حتما نقاشی را در دو سوم بالای صفحه بکش و یادداشت را در یک سوم پایینی بنویسند. اجازه بدهید خلاقیت راه خودش را پیش بگیرد.
نقاشی محرمی
یک کتاب واقعی
بعد از نوشتن کتاب از بچه‌ها بخواهید برگه‌های نقاشی‌شان را به هر روشی که دوست دارند در کنار هم قرار دهند تا بیشتر به کتاب واقعی نزدیک شوند. منگنه، پانچ همراه با روبان، طلق و شیرازه یا حتی کوک‌زدن انتهای یک سمت از کاغذها همه روش‌هایی هستند که می‌توانند به وسیله آن کتاب تالیفی خودشان را مجلد نمایند.
نقاشی محرمی
کتاب دست ساز
نذری پخش کنید
برای بچه‌ها توضیح دهید که نذر چیست و چرا نذری می‌دهیم. بگویید که لازم نیست حتما نذری غذا یا شربت باشد، بلکه آن‌ها فقط دسته‌ای از نذری‌هایی هست که می‌توان در میان مردم محله و مسجد پخش نمود. آن‌ها می‌توانند هر چیز خوبی که در توانشان هست را به عنوان نذری به دیگری بدهند. مثلا همین کتاب‌های دست نوشته خودشان. می‌توانید همراه با خود بچه‌ها به بیمارستان‌های کودکان بروید و کتاب‌ها را به کودکان بیمار به عنوان نذری فرهنگی تقدیم نمایید.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها