چگونه ورزش باعث بهبود در خوابیدن می‌شود

کد خبر: 578603

خواب کافی می‌تواند روز پرنشاطی را برای ما رقم بزند همگی ما کم خوابی و یا بیخوابی را تجربه کرده‌ایم و می‌دانیم...

چگونه ورزش باعث بهبود در خوابیدن می‌شود
چگونه ورزش باعث بهبود در خوابیدن می‌شود
سرویس سبک زندگی فردا؛ بشیر قلی‌زاده سرچشمه: خواب کافی می‌تواند روز پر نشاطی را برای ما رقم بزند همگی ما کم خوابی و یا بی‌خوابی را تجربه کرده‌ایم و می‌دانیم که این حالت می‌تواند تمام روز کاری ما را تحت تاثیر خود قرار دهد برای رسیدن به یک خواب آرام و راحت روش‌های زیادی در تلویزیون، رادیو، مجله‌ها و دیگر رسانه‌های جمعی توصیه شده است اما در این گزارش به عملکرد ورزش، در بهبود هر چه راحتر خوابیدن پرداخته شده است که در ادامه این مطلب به آن می‌پردازیم.
خواب یک نیاز اساسی
خواب هم مثل دیگر نیازهای بدن مثل خوردن، نوشیدن و نفس کشیدن بسیار مهم و حیاتی است خواب مزایای بسیار زیادی دارد که می‌توان به، ترمیم بافت‌های آسیب دیده در سیستم ایمنی، عصبی، اسکلتی و عضلانی در هنگام خوابیدن اشاره کرد.
خواب و ترمیم عضلات
برای رشد عضلات و ترمیم بافت‌های آسیب دیده در طول زندگی به خوابی عمیق و با کیفیت نیاز داریم. در زمان خواب، بدن به بالاترین سطح آنابولیک (هورمون‌های آنابولیک همان هورمون‌های سازنده عضلات است) خود می‌رسد و می‌تواند بافت‌های آسیب دیده را ترمیم کند.
ورزش کردن و تاثیر آن برخواب
فعالیت ورزشی باعث می‌شود تولید هورمون ملاتونین (تنظیم کنندی چرخه خواب در بدن است و میزان تولید آن بخصوص به روشنایی و تاریکی هوا بستگی دارد) درطول شب در بدن افزایش یابد. و همچنین ورزش کردن میزان تولید آدنوزین (در بدن تمام جانداران برای تبدیل انرژی به کار می‌رود) را بالا می‌برد با بالا رفتن آدنوزین میزان خستگی و خواب آلودگی در شما بالا رفته و خوابیدن را بسیار ساده می‌کند بخصوص اگر شما به اضطراب و بیخوابی خفیفی دوچار باشید.
فعالیت ورزشی داشته باشید
مهم نیست که چه نوع ورزشی را انجام می‌دهید این مهم است که فعالیت ورزشی داشته باشید توصیه شده است انجام فعالیت ورزشی تا دو ساعت قبل از خواب به راحتر خوابیدن شما کمک می‌کند کار کردن در صبح به شما این امکان را می‌دهد تا انرژی خود را در طول روز مصرف کنید و این مصرف انرژی بدنتان را خسته می‌کند و باعث می‌شود در هنگام خواب آرامش بیشتری داشته باشید.
نکته آخر
فعالیت‌های ورزشی نه تنها برای سلامتی مفید بوده بلکه راهی‌ است برای رسیدن به آرامش.
منبع: lifehacker
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها