به‌جای بی‌کار نشستن، در خانه تولید را شروع کنید

کد خبر: 600403

ابتدا باور کنید می‌توانید از استعدادهای‌تان استفاده کنید و کاری که دوست دارید را شروع کنید، درست در خانه و بر اساس آنچه می‌خواهید. بهتر نیست جای افسوس خوردن برای وضعیت خود، به چشم فرصت‌سازی به ماجرا نگاه کنید؟

به‌جای بی‌کار نشستن، در خانه تولید را شروع کنید
سرویس سبک‌زندگی فردا؛ عطیه سادات فتحی: این روزها که بازار کار ضعیف‌تر از قبل شده‌است، بعید نیست برای شما هم پیش آمده باشد که کار متناسب با تحصیلات خود را نیافته باشید یا شاید هم حرفه‌ای موردنظرتان بوده که در کسب شغل مرتبط با آن ناکام مانده‌اید. اگر واقع‌بین باشیم، بنا به هر دلیلی که شرایط کنونی شما را رقم زده، نیاز به تغییر دارید. با همه سختی‌هایی که گمان می‌رود پیش پای شماست، رمز اول و آخر موفقیت را باید در «امید» و «پشتکار» دید.
ابتدا باور کنید می‌توانید از استعدادهای‌تان استفاده کنید و کاری که دوست دارید را شروع کنید، درست در خانه و بر اساس آنچه می‌خواهید. بهتر نیست جای افسوس خوردن برای وضعیت خود، به چشم فرصت‌سازی به ماجرا نگاه کنید؟ این یادداشت سعی دارد در شناسایی توانمندی‌هایتان موثر بوده و باب آشنایی با مشاغل خانگی را برای شما باز کند تا باور کنید همیشه راهی پیدا می‌شود و اگر نشد، باید راهی ساخت.
به‌جای بی‌کار نشستن، در خانه تولید را شروع کنید
بازیابی امید
گام اول برای تقویت روحیه آن است که بدانید در جامعه امروز، تنها نیستید. هزاران نفر مانند شما هستند که به استخدام نهادی درنیامده و منتظر فرصت مانده‌اند. به خودتان کمک کنید که قدم موثری بردارید و از آن طیف مانده در ناامیدی جدا شوید. البته قبل‌تر از آن باید بدانید که آیا واقعاً دل‌تان می‌خواهد این ماجرا تمام شود؟
برای خودتان وقت بگذارید. اگر واقعاً قصد دارید تغییری ایجاد کنید و به دنبال دگرگونی وضعیت هستید، برای خودتان وقت بگذارید. باید مدت زمانی را صرف دانسته‌ها و تجارب، علایق و دوست‌داشته‌ها و شناسایی استعدادهایتان کنید.
شناسایی کار مورد علاقه
به کارهای موردعلاقه‌ای که داشتید رجوع کنید. همه شغل‌ها و فعالیت‌هایی که از کودکی تا حال مدنظر داشته‌اید ولی برای آن گامی برنداشتید یا میانه راه رها شده‌اند را فهرست‌وار یادداشت کنید.
به‌جای بی‌کار نشستن، در خانه تولید را شروع کنید
کشف استعدادها
اولین کاشف نبوغ و استعداد هر کسی، خود آن فرد است. کمتر کسی از درون و حالات شما کاملاً مطلع و به دوست‌داشته‌های‌تان آگاهی دارد. بنابراین، ابتدایی‌ترین شناخت موردنیاز آن است که بدانید چه استعدادهایی دارید. برای شروع، از چند گزینه‌ای که تجربه‌اش کردید شروع کنید. شاید در آغاز با سختی مواجه شوید اما به مرور، درمی‌یابید استعداد واقعی شما در چه چیزهایی بیشتر است.
از دیگران کمک بگیرید
نزدیکان و خویشاوندان، دوستان و آشنایان به عنوان افرادی که در دایره خارجی زندگی شما حضور دارند و احتمالاً دریافت‌هایی از خلقیات و روحیات بیرونی شما دارند، می‌توانند به عنوان مرجع‌های کمک برای شناسایی نسبی کارهای مناسب با مختصات شما مورد استفاده قرار بگیرند.
به سراغ کارها بروید
وقتی از لیست‌های ذکر شده فارغ شدید می‌توانید برای کسب اطلاعات و آشنایی بیشتر، جست‌و‌جو کنید و از فعالین حوزه‌های موردنظر مشاوره بگیرید. اینترنت، عموماً در سطح گسترده‌ای به شناخت شما کمک خواهد کرد اما اگر به کارهایی فکر می‌کنید که لزوماً خانگی نیستند، می‌توانید به دفترها یا کارگاه‌های موردنظر مراجعه کنید.
به‌جای بی‌کار نشستن، در خانه تولید را شروع کنید
گذراندن دوره‌های لازم
طبیعی‌ست که شروع هر کاری مستلزم آشنایی حداقلی و ابتدایی با کلیت کار است و البته نیازمند دوره‌هایی که شاید نیاز به گذراندن آن‌ها داشته باشید. برای مثال اگر خیاطی دوست داشته‌اید و انتخاب شماست، بهتر است یک دوره تکمیلی آموزشگاهی را بگذرانید.
خودآموزهای حرفه‌ای
گاهی به رشته‌هایی علاقه نشان داده‌اید که در ابتدای امر نیازمند گذراندن دوره‌های تخصصی نیست. برای مثال، خودآموزهایی در باب شیرینی‌پزی و مدل‌های بافندگی موجود است که می‌توانید با آن‌ها کارتان را شروع کنید.
عجله کردن یا نکردن
یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به خاطر داشته باشید آن است که بدانید کجا عجله کنید و کجا نه. برای شروع کار و قدم اول را برداشتن، همین امروز عجله کنید اما برای به نتیجه رسیدن به خودتان زمان بدهید. همین که تصمیم گرفته‌‌اید یعنی اولین گام برای ترقی.
به‌جای بی‌کار نشستن، در خانه تولید را شروع کنید
پشتکار را فراموش نکنید
پیوسته حرکت کنید و یادتان باشد که پشتکار، انگیزه اصلی حرکت شماست. از آن گذشته مدام با خودتان تکرار کنید که جسارت تغییر را داشته‌اید و حالا باید این راه را محکم و استوار تا انتهای موفقیت پیش ببرید.
نترسید
از نداشتن تجربه و مهارت نترسید. هیچ‌کسی از بدو تولد متخصص نبوده و همه افراد، زمانی را صرف اندوختن تجربه کرده‌اند و از آن مهم‌تر قرار نیست هیچ کاری بدون اشتباه و خطا پیش برود. به خودتان فرصت امتحان کردن بدهید و اشتباهات را به خاطر بسپارید.
چند شغل پیشنهادی
در این بخش به چند گزینه شغلی به عنوان پیشنهاد می‌پردازیم. برای مثال اگر دست به قلم هستید می‌توانید برای نوشتن گزارش یا مطالب خبرگزاری‌ها، مجلات، روزنامه‌ها و امثالهم اقدام کنید.
به‌جای بی‌کار نشستن، در خانه تولید را شروع کنید
اگر فکر می‌کنید شیرینی‌پزی علاقه شماست و در آن موفقید، با سفارش‌های کوچک آغاز کنید.
شاید هم در تندنویسی و تایپ متبحرید که در این صورت می‌توانید کار تایپ پایان‌نامه‌ها را بپذیرید.
اگر هم به طراحی و گل‌آرایی علاقه دارید، دست به کار شوید و اولین سبد گل را برای نزدیک‌ترین تولد آماده کنید تا معرف کار شما باشد.
از اینکه به دیگران بگویید کار دست خود شماست خجالت نکشید و عقب نروید، دستان هنرمند و فعال شما بسیار ارزشمند و قابل افتخار هستند. اعتمادبنفس داشته باشید و با جسارت کار خودتان را در معرض دید دیگران قرار دهید و آن را به بهترین شکل ارائه دهید.
موفق باشید
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها