سفر؛ داروی جدید ضد افسردگی

کد خبر: 601448

یکی از بزرگترین چالش‌های افسردگی این است که چطور انرژی را بدست آورید و انگیزه لازم برای ادامه حرکت داشته باشید. با سفر عادت و یکنواختی را بشکنید و راه بیفتید.

سفر؛ داروی جدید ضد افسردگی
سرویس سبک زندگی فردا: سفر راهی مناسب برای رهایی از افسردگی است؛ سفر میان شما و مشکلات‌تان فاصله می اندازد. حتی برنامه ریزی برای تعطیلات هم می‌تواند ذهن و فکر را از استرس خالی کند. تصور مقصد مسافرت، زمان آن و کاری‌هایی که می‌خواهید انجام دهید ذهنتان را از افکاری که باعث بی‌خوابی، فشار خون بالا و تنش شده است خالی می‌کند. در ادامه این مطلب را به نقل از سفرمی بخوانید.
سفر؛ داروی جدید ضد افسردگی!
مسافرت باعث می‌شود استرس‌های بیرونی را فراموش کنید سفر می‌تواند بهترین گزینه کسانی باشد که محیط اطراف برایشان آزار دهنده و فشارهای بیرونی غیر قابل تحمل است. تغییر کامل محیط احساس خوبی به انسان می‌دهد. میتوان ذهنتان را آزاد کنید و به سمتی که دوست دارد سوق دهید. ذهن و جسم فرقی نمیکند، مسافرت شما را آزاد میگذارد تا به آنچه که دوست دارد بیشتر فکر کنید. مسافرت فرصتی است تا دوباره بیندیشید و ذهنتان را شارژ کنید بهترین زمان برای تامل و دوباره اندیشیدن و تصمیم گیری زمانی است که ذهنتان عاری از استرس است. صخره نوردی؟ پیاده روی در مسیری طولانی؟ دراز کشیدن کنار ساحل و گوش کردن به صدای امواج؟ سفر این امکان را به شما می‌دهد تا در زمانی که مخصوص شماست، که هر آنچه می‌خواهید انجام دهید؛ به آرامش برسید و به آنچه واقعا خوشحالتان می‌کند فکر کنید. در مورد آنچه انجام می‌دهید، قضاوت نکنید سفر شما را از کارهایی که مجبور به انجام آن هستید، رها می‌کند. وقتتان را صرف کاری کنید که مایلید. نظر بقیه در مورد کارتان و قضاوت شان، مرکز توجه شما قرار نگیرد. زمانی را به خود اختصاص دهید، اگر دوست داشتید در اتاق هتل بمانید و خود را با خواندن کتابی مشغول کنید یا جزر و مد دریا را به نظاره بنشینید، فقط هر کاری که مایلید انجام دهید. مسافرت شما را به حرکت در می‌آورد گاهی اوقات ممکن است حس کنید، سنگی به پایتان بسته شده و توان حرکت ندارید، اما سفر راه حالی عجیب در جیب دارد، تا این سنگ‌ها را چون پر سبک کند. گویی که انگار که اصلا وجود نداشتند. یکی از بزرگترین چالش‌های افسردگی این است که چطور انرژی را بدست آورید و انگیزه لازم برای ادامه حرکت داشته باشید. با سفر عادت و یکنواختی را بشکنید و راه بیفتید. فقط خودتان باشید آنچه که می‌خواهیم باشیم برای جسم و ذهنمان ضروری و بسیار با ارزش است. اما اینکه چطور خودمان باشیم، از شخصی به شخص دیگر متفاوت است. چه از صبح تا شب در حال فعالیت باشیم، چه در استرس رسیدن به کلاس‌ها و یا حتی در ماراتن بی انتهای روزمرگی گرفتار شده باشیم از ارزش سلامتی و وقتمان غافل شده‌ایم. ترشح آدرنالین، احساس گناه و یا حتی مسولیت همه و همه مرهمی است برای آنکه دردهایمان را فراموش کنیم. سفر می‌تواند به آرامش و آسایش ذهن و جان را برایمان فراهم کند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها