خاص‌ترین هدیه‌ را در شب یلدا به عزیزانتان بدهید/ هدیه‌های با ارزش شب یلدا

کد خبر: 604765

پیشنهاد ما برای هدیه شب یلدای آقا دامادها به عروس‌ خانم‌ها یک جلد کتاب حافظ یا قرآن است. کتاب‌هایی که در واقع نمادی هستند برای یادآوری امید و دلگرمی در روزهای سخت زندگی مشترک.

خاص‌ترین هدیه‌ را در شب یلدا به عزیزانتان بدهید/ هدیه‌های با ارزش شب یلدا
سرویس سبک زندگی فردا: یلدا یکی از کهن‌ترین جشن‌های ایرانی است که در آخرین روز از پاییز برگزار می‌شود. این جشن ایرانی بعد از غروب خورشید تا اولین ساعات نخستین روز زمستان ادامه دارد. خانواده‌های ایرانی با جمع شدن در خانه بزرگ فامیل، بلندترین شب سال را با شب نشینی می‌گذرانند. مهمانان در این مراسم با انواع میوه‌ها به ویژه هندوانه و انار پذیرایی می‌شوند و کام‌شان را با شیرینی شب یلدا شیرین می‌کنند. بچه‌ها و بزرگ‌ترها در چنین شبی پای قصه گویی‌ و خاطرات پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها می‌نشینند. خواندن شاهنامه و گرفتن فال حافظ نیز یکی از بخش‌های جذاب مراسم شب یلداست. اما در کنار این رسم و رسومات، سنت هدیه دادن نیز همیشه برقرار است. گرچه مدتی است که به دلیل آمیخته شدن این سنت با تجملات، دیگر هدیه دادن به شیرینی گذشته نیست. به همین دلیل ما در این یادداشت تلاش کردیم تا پیشنهاداتی متنوع و ساده برای هدیه دادن در شب یلدا به شما بدهیم. این پیشنهادات را بخوانید تا متوجه شوید که هدیه دادن در شب یلدا خیلی هم سخت نیست.
با ارزش‌ترین هدیه‌ها را در شب یلدا به عزیزانتان بدهید/ هدیه های با ارزش شب یلدا
هدیه‌ای در طبق پیشکش به عروس خانم در میان هدیه‌های شب یلدا، هدیه خانواده داماد به نوعروس خانواده جایگاه خاصی دارد. چرا که در بسیاری از شهرهای ایران این رسم اجرا می‌شود. در گذشته مرسوم بود که خانواده داماد هدایای خود را در سینی بزرگ یا همان طبق می‌گذاشتند. این سینی‌ را با پارچه‌ها و روبان‌های رنگارنگ تزئین می‌‌کردند و هدیه‌ها را روی آن قرار می‌دادند. داماد پیش از رسیدن به خانه عروس، طبق را روی سرش قرار می‌داد و راهی خانواده عروس می‌شد. به این ترتیب خانواده داماد، خوشحالی خود را از ورود عروس جدید به فامیل نشان می‌دادند. معمولا خانواده عروس و داماد تا پاسی از شب بیدار می‌مانند و با خوردن تنقلات و آجیل جشن خود را تکمیل می‌کردند. در بعضی از فرهنگ‌ها به این مراسم «شب چله‌ای» می‌گویند.
با ارزش‌ترین هدیه‌ها را در شب یلدا به عزیزانتان بدهید/ هدیه های با ارزش شب یلدا
اما با پررنگ شدن تجملات در این سال‌ها، این مراسم به یک مراسم پرهزینه تبدیل شده که معمولا پیش از شروع زندگی مشترک، خرج زیادی روی دست داماد می‌گذارد. در صورتی که می‌توان با حذف موارد غیر ضروری این مراسم را خاطره‌انگیز کرد. به عنوان مثال در گذشته معمولا در طبق‌هایی که به عنوان هدیه برای خانواده عروس آورده می‌شد شیرینی، آجیل و میوه هم می‌گذاشتند. اما با توجه به اینکه خانواده عروس وسایل پذیرایی را در خانه برای مهمانان مهیا می‌کنند دیگر لازم به آوردن آجیل و میوه نیست و می‌توان این موارد را حذف کرد. پیشنهاد ما برای هدیه شب یلدای آقا دامادها به عروس‌ خانم‌ها یک جلد کتاب حافظ یا قرآن است. کتاب‌هایی که در واقع نمادی هستند برای یادآوری امید و دلگرمی در روزهای سخت زندگی مشترک.
خاص‌ترین هدیه‌ را در شب یلدا به عزیزانتان بدهید/ هدیه های با ارزش شب یلدا
بچه‌ها را در شب یلدا فراموش نکنید
هدیه دادن به بچه‌ها همیشه لذت خاصی دارد. به خصوص اینکه بچه‌ها جنبه مادی هدیه برای‌شان ارزشی ندارد و با کوچک‌ترین هدیه‌ای شاد می‌شوند. بهتر است به جای خرید هدیه از بیرون، خودتان دست به کار شوید. کلاه و شالگردن بافتنی، گل سر برای دختر بچه‌ها، عروسک‌های کاموایی و بندانگشتی و میوه‌های شب یلدا به صورت مقوایی می‌تواند هدیه‌های ساده و خوبی برای کودکان باشد.
با ارزش‌ترین هدیه‌ها را در شب یلدا به عزیزانتان بدهید/ هدیه های با ارزش شب یلدا
اگر فرصت درست کردن این وسایل را ندارید می‌توانید با خریدن شکلات و پیکسل آنها را شاد کنید. اگر خرید این موارد هم برایتان مقدور نبود یک راه حل دیگر هم برای شاد کردن بچه‌ها وجود دارد. چند دقیقه‌ای از مراسم شب یلدا را در کنار آنها بگذرانید و با آنها بازی کنید. بچه‌ها همیشه از داشتن یک هم‌بازی استقبال می‌کنند.
خاص‌ترین هدیه‌ را در شب یلدا به عزیزانتان بدهید/ هدیه های با ارزش شب یلدا
هدیه‌ای خاص برای بزرگ‌ترهای فامیل
برای بزرگترهای فامیل چه هدیه‌ای باید خرید؟ لازم نیست فکرتان سمت هدیه‌های مادی برود. در این شب هر کجا که هستید یادی از آنها کنید. اگر به پدر و مادرتان سر می‌زنید و بقیه اقوام را نمی‌توانید ببینید با یک تماس چند دقیقه‌ای یا پیامی کوتاه حال‌شان را بپرسید و بگویید که امشب به یادشان هستید. اگر می‌خواهید برای‌شان پیام بفرستید لطفا چند خطی خودتان برایشان بنویسید. باور کنید خواندن پیام‌های کپی شده در شب یلدا نه تنها هیچ لطفی ندارد بلکه نمی‌تواند نشانه ادب شما هم باشد. پس یادتان نرود که در این شب تنها چیزی که می‌تواند واقعا بزرگ‌ترها را شاد کند، مهربانی شماست.
خاص‌ترین هدیه‌ را در شب یلدا به عزیزانتان بدهید/ هدیه های با ارزش شب یلدا
با ارزش‌ترین هدیه‌ در شب یلدا... هر چند در این یادداشت تلاش کردیم تا به شما، پیشنهاداتی ساده برای هدیه دادن در شب یلدا بدهیم. ولی یادتان باشد که دادن هدیه تنها برای نشان دادن محبت شما به عزیزانتان است. در هر حال باارزش‌ترین هدیه همان مهربانی و توجه شماست که نه فقط در شب یلدا بلکه در تمامی لحظات زندگی، می‌توانید آن را با یک لبخند بزرگ به دیگران هدیه بدهید.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها