تبوله‌ انار؛ یک طعم لبنانی برای شب یلدا

کد خبر: 604780

در برخی نقاط سوریه و لبنان سالاد تبوله را با اضافه کردن انار و رب انار به شکل متفاوتی تهیه می‌کنند که برای سفره شب یلدای ما ایرانی‌ها هم می‌تواند گزینه‌ی خوبی باشد.

تبوله‌ انار؛ یک طعم لبنانی برای شب یلدا
سرویس سبک زندگی فردا؛ عطیه اسماعیلی: سالاد تبوله یکی از معروف‌ترین پیش غذاهای منطقه شام است که در بسیار از رستوران‌ها سرو می‌شود و اکثر خانم‌های ایرانی طرز تهیه این سالاد خوشمزه و سالم را به خوبی می‌دانند. در برخی نقاط سوریه و لبنان این سالاد را با اضافه کردن انار و رب انار به شکل متفاوتی تهیه می‌کنند که برای سفره شب یلدای ما ایرانی‌ها هم می‌تواند گزینه‌ی خوبی باشد.
تبوله‌ انار؛ یک طعم لبنانی برای شب یلدا
مواد لازم برای تهیه تبوله انار: جعفری ریز خرده شده: دو پیمانه و نیم (میزان جعفری بستگی به تعداد نفرات دارد) پیازچه یا پیاز بنفش: یک دوم پیمانه که به صورت نگینی و ریز خرد شده باشد گوجه فرنگی: ۱ عدد متوسط بلغور: یک چهارم پیمانه نعنا: یک دوم پیمانه ریز خرد شده دانه انار تازه: سه چهارم پیمانه یا بیشتر به دلخواه آب لیموی تازه: یک چهارم پیمانه روغن زیتون بکر: یک دوم پیمانه رب انار: یک سوم پیمانه نمک و فلفل: به میزان لازم
کاهو برای تزیین
طرز تهیه تبوله انار:
جعفری که برای تهیه تبوله انتخاب می‌شود باید تازه، ساقه‌های نازک و جوان داشته باشد که به صورت ریز خرد می‌شود. بلغور را حدود دو ساعت قبل در آب ولرم و مقداری آب لیموی تازه خیس می‌کنیم. هر چه دانه‌های بلغور ریزتر باشد بهتر است. در یک کاسه بزرگ ابتدا بلغور خیس خورده، آبلیموی تازه و گوجه نگینی و ریز خرد شده را می‌ریزیم بدون اینکه هم بزنیم. پیازچه یا پیاز بنفش که ریز خرده شده را به همراه نعنا به آنها اضافه می‌کنیم ولی هم نمی‌زنیم. فقط به صورت یک طبقه روی بقیه مواد قرار می‌گیرند. در آخر جعفری خرد شده را روی تمام مواد می‌ریزیم و هم نمی‌زنیم. در ظرف را می‌پوشانیم و می‌گذاریم تا چند ساعت در یخچال بماند. قبل از سرو دانه‌های انار، روغن زیتون، نمک و فلفل و رب انار را اضافه کرده و همه‌ی مواد را به خوبی با هم مخلوط می‌کنیم.
در یک دیس بزرگ برگ‌های کاهو را می‌چینیم و سالاد تبوله را روی برگ‌های کاهو ریخته با دانه‌های انار تزیین می‌کنیم.
تبوله‌ انار؛ یک طعم لبنانی برای شب یلدا
چند نکته مهم:
- به هیچ وجه از آبلیموی صنعتی در تهیه این سالاد استفاده نکنید. آب لیمو حتما باید تازه باشد.
- روغن زیتون را حذف نکنید. شما نمی‌توانید به جای روغن زیتون از روغن آفتابگردان استفاده کنید. سس مایونز یا سرکه بالزامیک هیچ کدام برای این سالاد مناسب نیستند.
- تبوله‌ی کلاسیک لبنانی بدون انار و رب انار تهیه می‌شود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها