راهکارهایی برای ارتباط برقرار کردن با دیگران

کد خبر: 609248

اگر در جمعی حضور دارید و حرفی از زبان شما به گوش جمع نمی‌رسد، باز هم شما در حال صحبت با دیگران هستید. طرز نشستن شما، شیوه تکیه دادن به صندلی، قرار گرفتن دست‌ها و حالت چهره و نوع نگاه‌تان در حال فرستادن پالس‌هایی به ناخوداگاه اطرافیان‌تان است.

راهکارهایی برای ارتباط برقرار کردن با دیگران
سرویس سبک زندگی فردا؛ مریم حدادی: حضور در جمع و اجتماع یکی از بزرگترین بخش‌های زندگی هر انسان است. به تبع همین اهمیت، بخش زیادی از موفقیت‌ها و شکست‌های ما مرتبط با روش برخورد ما در جمع‌های مختلفی است که در آن قرار می گیریم. این‌جا آخر راهی است که هر فرد از کمک‌های پدر و مادر و خواهر یا برادر‌های خود می‌بیند و باید به این نتیجه برسد که این خودش و رفتارها و گفتارهای او است که زندگی اش را می سازد. این یعنی تکیه بر مهارت‌های خود. این بخش‌ از توانایی‌های هر فرد قابل رشد است و همین کنترل و رشد دادن آن باعث می‌شود تا افراد بتوانند زمینه ساز شکوفایی استعداد‌های خود در ابعاد مختلف زندگی باشند. در برقراری ارتباط با افراد مختلف یک راز وجود دارد که درون شیشه ذهن هر کس جای خوش کرده است. رساندن پیام صحبت هر فرد اگر به درستی اتفاق نیافتد، مسیری از ارتباط دچار مشکل خواهد شد و هدف نهایی از آن به دست نخواهد آمد. راه‌کارهای ساده‌ای را می‌توانیم با هم مرور نماییم که می‌توانند در کنار هم چراغ ایده‌های شما را برای برقراری ارتباط روشن نگاه دارند.
راه‌کارهایی برای ارتباط برقرار کردن با دیگران/ حضور در جمع اصلا ترسناک نیست
آرام باشید
اگر شخصی که طرف صحبت شما است، فرد مهمی است که آینده کاری شما با نظر او گره خورده است یا نه یک دوست صمیمی قدیمی است که بعد از مدت‌ها او را می‌بینید، در هر صورت سعی کنید آرام باشید. کنترل نفس‌های خود را دست داشته باشید با یک نفس عمیق به سراغ سایر بخش‌های صحبت‌تان بروید. اجازه ندهید بریده بریده صحبت کردن، مانع انتقال صحبت‌های شما به مخاطب‌تان شود. هر جا احساس کردید که سرعت حرف زدن‌تان بالا رفته است، همان‌جا مکث کوتاهی کنید و شمرده شمرده به ادامه حرف‌های‌تان بپردازید. با این روش می‌توانید خودتان در وضعیت‌های مختلف گفتگو کنترل نمایید.
راه‌کارهایی برای ارتباط برقرار کردن با دیگران/ حضور در جمع اصلا ترسناک نیست
یک آدم ساده
ممکن است شما توانایی‌های خاصی داشته باشید یا مدارک علمی بالایی را بدست آورده باشید، اما هیچ کدام از این‌ها دلیلی نمی‌شوند تا شما خود را از حضور در جمع محروم کنید. این‌که شما برای خودتان درجات خاصی را قائل باشید و متوقع باشید که همه متوجه این تمایز باشند یا شما را برتر از خود بدانند، باعث می‌شود تا یک خط قرمز برای روابط خود تعریف کنید در اینصورت نمی‌توانید از تجربیات افراد مختلف استفاده کنید. خضوع و فروتنی افراد را به سمت شما جذب می‌کند. در جمع‌هایی که افراد موفق حضور دارند شرکت کنید. به صحبت‌های آن‌ها به خوبی گوش دهید، سعی کنید تجربیات آن‌ها را به خوبی ارزیابی کنید.
راه‌کارهایی برای ارتباط برقرار کردن با دیگران/ حضور در جمع اصلا ترسناک نیست
بدن‌تان صحبت می‌کند
اگر در جمعی حضور دارید و حرفی از زبان شما به گوش جمع نمی‌رسد، باز هم شما در حال صحبت با دیگران هستید. طرز نشستن شما، شیوه تکیه دادن به صندلی، قرار گرفتن دست‌ها و حالت چهره و نوع نگاه‌تان در حال فرستادن پالس‌هایی به ناخوداگاه اطرافیان‌تان است. صاف بایستید یا بنشینید و حواس‌تان را به جمع بدهید و حتی اگر حرفی در ارتباط با صحبت‌های آن ها ندارید، با تکان سر و پیگیری چشم‌ها سعی کنید خودتان را همراه افراد نشان بدهید.
راه‌کارهایی برای ارتباط برقرار کردن با دیگران/ حضور در جمع اصلا ترسناک نیست
به خودتان اعتماد داشته باشید در رابطه با دیگران سعی کنید اعتماد به نفس خود را حفظ کنید. اعتماد به نفس داشتن به معنای این نیست که خودتان را برتر از دیگران ببینید بلکه به این معناست که شما خود را در مقابل کارهایی که باید انجام دهید توانمند هستید. همین تفاوت در برداشت مفهوم می‌تواند نوع روابط شما را تغییر دهد. در گعده‌ها و جلسات‌تان سعی کنید اضطراب خود را مدیریت نمایید و حواس خود را به مباحث مطرح شده در گروه بدهید. بعد از آن شما می‌توانید توانمندی‌های خود را با افراد حاضر در جلسه به اشتراک بگذارید و بعد از آن از موقعیت‌هایی که ممکن است در اثر این معرفی خوب به شما پیشنهاد شود، استفاده کنید.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها