دونات کلاسیک یک عصرانه دلچسب برای روزهای زمستان

کد خبر: 627035

این دونات‌ها که در تهیه آن‌ها از خمیر مایه استفاده شده، خیلی نرم و شیرین هستند. بهتر است که آن‌ها را تازه میل کنید.

دونات کلاسیک یک عصرانه دلچسب برای روزهای زمستان
دونات کلاسیک
سرویس سبک زندگی فردا: طرز تهیه دونات کلاسیک را به نقل از آشپزباشی بخوانید.
این دونات‌ها که در تهیه آن‌ها از خمیر مایه استفاده شده، خیلی نرم و شیرین هستند. بهتر است که آن‌ها را تازه میل کنید.
نکاتی در رابطه با تهیه‌ی دونات کلاسیک:
به دو و یک چهارم قاشق چای خوری خمیر مایه نیاز دارید. برای داشتن بافت بهتر، از آرد نان استفاده کنید. پودر قند را الک کنید. خمیر باید جمعا به مدت یک و نیم ساعت استراحت کرده تا ور بیاید. با این میزان مواد بین ۱۵ تا ۱۸ عدد دونات خواهید داشت.
برای تهیه خمیر، شیر کم‌چرب (به دمای اتاق) را به همراه خمیر مایه، شکر، تخم مرغ‌ها (به دمای اتاق)، آرد، نمک و کره (به دمای اتاق) را در مخلوط‌کن ریخته و با سرعت پایین بزنید. سرعت را زیاد کرده و مواد را برای حدود ۴ دقیقه بزنید تا خمیر یک‌دست شده و شکل بگیرد. می‌توانید مواد را با دست هم بزنید و بعد روی سطح آردپاشی شده برای حدود ۶ دقیقه ورز دهید. خمیر را در کاسه‌ای گذاشته، روی آن را با پلاستیک بپوشانید و برای ۱ ساعت کنار بگذارید تا حجم آن دو برابر شود.
برای برش خمیر، آن را روی سطح کار آردپاشی شده به پهنای تقریبا ۱ سانتی متر باز کنید و با قالب ۸ سانتی متری قالب زده، در میان آن‌ها سوراخی ایجاد کنید. خمیر‌های اضافی را با هم ترکیب کرده، دوباره باز کنید و قالب بزنید. دونات‌ها را روی در سینی فر چیده روی آن‌ها را با دستمال بپوشانید و برای ۳۰ دقیقه کنار بگذارید تا ور بیایند.
تا دونات‌ها ور می‌آیند، رویه را آماده کنید. کره‌ی آب شده را با پودر قند الک شده، وانیل و شیر ترکیب کنید تا یک‌دست شوند. اگر می‌خواهید رویه شل‌تر باشد می‌توانید شیر بیشتری (تا ۳ قاشق غذاخوری دیگر) به آن اضافه کنید.
تا ارتفاع ۵ سانتی متر در قابلمه و یا سرخ کن روغن ریخته و (با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد) گرم کنید. با احتیاط چند دونات در روغن داغ بیاندازید، فضای کافی بین آن‌ها بگذارید تا به هم نخورند و آن‌ها را برای ۴ تا ۵ دقیقه سرخ کنید (در میان پخت آن‌ها را بچرخانید). دونات‌ها را از روغن خارج کرده و روی توری بگذارید تا روغن اضافی آن‌ها گرفته شود و برای ۵ دقیقه خنک شوند. هر نوبت از دونات‌ها که خنک شد، آن‌ها را در رویه بزنید، رویه اضافی را بگیرید و آن ها را توری بگذارید تا رویه ببندد. بهتر است که آن‌ها را تازه، یک ساعت تا ۱ روز بعد از پخت میل کنید.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها